YMYL – „pénzt vagy életet”
Aki nem túlságosan jártas a keresőoptimalizálás világában joggal háboroghat, hogy egy újabb mozaikszót kell megtanulni, mégpedig a YMYL, azaz Your Money or Your Life, vagyis a címben emlegetett pénzt vagy életet kifejezést.
Mi a YMYL weboldal?
A Google minden olyan weboldalt, aminek tartalma, témája befolyásolhatja adott ember egészségét, biztonságát, boldogságát vagy pénzügyi stabilitását YMYL kategóriába sorol. Vagyis orvosi/egészségügyi/pénzügyi vonalon tartoznak ide a weboldalak, de ilyen értelemben, ha van egy oldalad, ami szülőknek ad tanácsot gyerekneveléssel kapcsolatban, az is YMYL oldal, vagy egy olyan weboldal, ami tünetek alapján diagnosztizálja a betegségeket, és ilyen értelemben minden webáruház ennek minősül.
A Google bővebben is meghatározza, milyen tartalmú weboldalak tartoznak ide (néhány példa, amit a keresőóriás is említ a keresési minőség értékelő irányelvei között):
- vásárlási vagy pénzügyi tranzakciós oldalak – olyan oldalak, amelyek lehetővé teszik a látogatók számára a vásárlást, pénz átutalást, számlák fizetését online (pl. webáruházak, online bankok oldalai).
- pénzügyi információs oldalak – olyan weboldalak, amelyek tanácsokat vagy információkat osztanak meg befektetésekkel, adókkal, nyugdíj tervezéssel, lakásvásárlással, biztosítással stb. kapcsolatban.
- orvosi információs oldalak – fizikai egészséggel, mentális egészséggel, táplálkozással, kábítószerekkel, speciális betegségekkel kapcsolatos információkat tartalmaz, vagy tanácsokat ad.
- jogi információs oldalak – jogi tanácsadást vagy tájékoztatást nyújtanak olyan témákkal kapcsolatban, mint a válás, állampolgárrá válás, gyerekbűnözés stb.
- Híroldalak vagy olyan oldalak, amelyeknek az információi fontosak lehetnek az állampolgárság megszerzéséhez – oldalak, amelyek tartalmaznak a helyi/állami/nemzeti kormányzati folyamatokat, politikával, emberekkel, törvényekkel kapcsolatos információkat. Ilyenek lehetnek a nemzetközi információk, kormányzati programok, szociális szolgáltatások, üzleti élet, politika, tudomány technológia stb.
Itt fontos megjegyezni, hogy a Google nem minden híroldalt sorol az YMYL kategóriába, örökbefogadással, autós biztonsággal foglalkozó oldalakat például nem!
Az YMYL oldalaknak nagyon magasak a minőség minősítési szabványai, épp azért, mert a hasonló alacsony minőségű weboldalak negatívan tudják befolyásolni a látogatók egészségét, boldogságát, biztonságát, vagy pénzügyi stabilitását.
Olyannyira magasak a minőségi elvárásai ezekkel az oldalakkal szemben a Google-nak, hogy a legutóbbi, speciális Google Medic algoritmus frissítés kifejezetten az YMYL oldalakat célozta meg, és rendezte át alaposan a találati listát.
Sőt! Az algoritmus lefutása óta, – ami augusztus elsején indult hódító útjára a globális weben, és több hétig tartott – mai napig cikkeznek arról, hogy milyen hatásai vannak ebben a komoly pénzeket megmozgató online üzleti szférában. Ami nem csak a külföldi, hanem a magyar piacon is éreztette hatását, például a fogászati iparágban tevékenykedő szereplők többsége közel felét elvesztette organikus forgalmának.
Ebből is látszik, hogy a weboldal megépítése és a folyamatos Google felé való megfelelés, maga a szövegírás nem rövid távú munka, hanem folyamatában kell a minősítési megfelelésen dolgozni, akár csak a keresőoptimalizálás részről beszélünk, akár bármelyik hasonló online marketing csoportjába sorolható szolgáltatásról.
Kérd ajánlatunkat!
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!