Weboldal készítés

Weboldal készítés során, legyen az WordPress weboldal, vagy bármilyen más platform, normális esetben három dolgot kell szem előtt tartani:

  • prezentálnia kell az adott vállalkozást, brandet, szolgáltatást, terméket, az igényesség és profizmus jegyében,
  • a potenciális vásárlók, ügyfelek számára esztétikus, felhasználóbarát megjelenést kell kialakítani, itt dől el ugyanis, hogy a látogatót vásárlóvá, ügyféllé tudja-e konvertálni a weboldal, vagy sem,
  • megfelelni a Google aktuális irányelveinek.

Azonnal választható WordPress sablonok tartalomkész megoldással!

WordPress sablonok tartalomkész megoldással

A Google irányába kötelezően meg kell felelni, több szinten is:

  • keresőbarát url-ekkel,
  • a Google robot számára könnyen feltérképezhető weboldal struktúrával,
  • megfelelő betöltődési sebességgel,
  • a weboldal egyes elemeinek a kereső által elvárt reakcióval,
  • megfelelő mennyiségű és minőségű szöveges tartalommal.

Ez a három réteg úgy viszonyul egymáshoz, mint a hagyma héja, egyik sem létezhet sikeresen a másik nélkül.

Ha bármelyikre nem fektetünk elég nagy és felelősségteljes hangsúlyt weboldal készítés során, akkor egyszerűen nem fogja a kívánt eredményt hozni befektetésünk. Ilyenkor történik meg, hogy megépült a weboldal, ám az ügyfél csalódott, mert…:

  • és itt a sort a megfelelő jelzők beillesztésével vég nélkül sorolhatnánk, annak függvényében, hogy az éles weboldal épp milyen SEO-technikai, ergonómiai vagy egyéb egyedi problémát generál, ami megakadályozza, hogy maximálisan betöltse szerepét.

Ahhoz, hogy egy professzionális weboldalra vágyó ügyfélként ne fuss bele hasonló csalódásokba, és irreálisan magas költségekbe, mi a WordPress platformot ajánljuk.

Weboldal készítés - bármikor rászánhatod magad!
Weboldal készítésre bármikor rászánhatod magad!

A WordPress alapú weboldal lenne a legjobb?

Egyáltalán nem állítunk ilyet! Tisztában vagyunk vele, hogy a WordPress sem ideális mindenre, ugyanakkor, ha árban és adott értékben a közel tökéletesre törekszünk, akkor optimális választás! Legfőképpen a KKV szektorban tevékenykedő vállalkozás számára.

Tudjuk, hogy a KKV iparágban két dolog extra jelentőséggel bír:

  • költségek
  • idő

A WordPress weboldallal mindkét igen fontos faktort ideálisan használjuk.

Egy WordPress weboldal átépítése, vagy nulláról való megépítése egyedi dizájnnal mind költségből, mind időből nagyságrendekkel kevesebbet emészt fel, mint egy egyedileg programozott teljes rendszer.

Amiben pedig a WordPress verhetetlen, az az alapvető Google – és felhasználó optimalizáltság!

Ezt egyik részről a fejlesztő hangolja finomra:

Másik részről pedig a szövegíró, aki megfelelő mennyiségű, értékes tartalommal ruházza fel az oldalt – akinek a kisujjában van a szövegírás.

Harmadrészről pedig a SEO szakértő, aki on és off site finom hangolja, a szó szoros értelmében keresőre optimalizálja a már készülőfélben lévő, és igényed szerint a majd elkészült weboldalt hónapról hónapra.

Figyelem! Ez a szegmens amennyire könnyen hangzik, épp olyan bonyolult, és több változótól függ.

Most képzeld el, hogy mindez egy kézben van, és egy csapat a feladatok átfedésével együtt dolgozik weboldalad sikeréért!

Nincs nehézkes kommunikáció, mert mindenki szisztematikusan koncentrál az adott feladatra!

Hogyan kerüld el WordPress projekted bukását?

Jóhiszeműen feltételezzük, hogy kattintottál az ajánlatkérő gombra, de tovább olvasod írásunkat, mert több információt szeretnél.

Lehetséges, hogy a már meglévő WordPress oldalad átépítésében gondolkodsz, mert érzed, látod a hibákat, a Search Console (és hasonló SEO eszközök is) is folyamatosan felhívja rá a figyelmed, vagy épp bővülő vállalkozásod kívánja meg a weben való megjelenés újragondolását.

Netalán feltörték weboldalad, mert bizonytalan hátterű bővítményeket telepítettek fel rá előzőleg.

Ha szétnézünk a Google találati listáján weboldal készítés témakörében, akkor azt tapasztaljuk, hogy a legtöbb szakember arról próbál meggyőzni:

  • melyek a WordPress weboldal alapjai, előnyei, valamint hátrányainak ismerete miként befolyásolja megjelenésed a web sűrűjében?
  • hogyan készíts WordPress weboldalt?

De nem nagyon találunk olyan jellegű írásokat, amelyek arra figyelmeztetnének, hogy miért bukjuk el WordPress projektünket, vagy hogyan kerülhetjük el annak bukását?

Vállalkozóként egyáltalán mire kell figyelned, hogy olyan weboldalad épüljön, ami beváltja a hozzá fűzött reményeket, és maximálisan a felhasználót szolgálja?

Ne feledd, a Google az UX-et (felhasználói élmény) rangsorolási faktorként használja!

 

Hatékony CMS
Hogyan válassz webfejlesztőt és CMS rendszert?

Hogyan válassz rosszul WordPress weboldal készítőt, valódi fejlesztő helyett?

Ahogy fentebb említettük nem nagyon beszélünk a rossz választásokról, pedig emberi természetünknél fogva hajlamosak vagyunk rosszul választani. Olykor szakmai felkészültségünk ellenére is.

Kicsit visszás lehet a „valódi” jelző használata, de a későbbiek során meg fogod érteni. Ugyanis óriási a különbség a „csináld magad” weboldal készítő, és a ténylegesen a WordPress rendszerét jól ismerő, kódszinten is „írni” képes fejlesztő között.

A „szépség” nem minden

Az, hogy szép legyen még meglehetősen sovány vígasz, hisz egy végtelenül szubjektív változóról beszélünk.

Bár tudjuk, hogy téged nem, de a legtöbb ügyfelet könnyű megvezetni, vagy olykor csak egyszerűen ráhagyni, ha valami „szépet” szeretne, de funkcionalitásban nem hozza a kívánt alapszintet sem. Gondolunk itt a SEO-ra, a konverzióra, átláthatóságra, és esetleg az akadálymentesítésre. Mindezeket figyelmen kívül hagyni, szó szerint egyenlő a bukással, és akár egy életre szóló bizalmatlansággal a weboldal készítéssel szemben.

Ugyanis sok esetben a weboldal készítőnek a szempontjából egyszerűbb tetszetősre építeni egy oldalt, ami megvezeti a szemet, mint a funkcionalitás és a design között megtalálni a közel tökéletes összhangot.

Mobilra optimalizált weboldal
DIY módszerrel lehet-e tökéletes?

 A „mindenható” DIY, avagy csináld magad mentalitás

Ilyenkor történik meg, hogy a minőségi témák és bővítmények helyett, amelyeket már mások tökéletesítettek, és nyugodtan lehetne rá építkezni, létrehoznak egy közel semmire sem jó egyedi terméket.

A lényeg viszont, hogy erre hivatkozva jóval több pénzt lehet elkérni. Minél több bővítménnyel van megpakolva az oldal, látszik, hogy sokat dolgoztak vele. Az már más kérdés, hogy előbb-utóbb kiderülnek a hiányosságok, akár funkcionalitásban, akár UX vagy SEO-ban.

Tehát nem minden egyedi, DIY felfogású „fejlesztés” eredménye egy hatékony WordPress weboldal, kellenek a külső benyomások, kellenek azok a valódi fejlesztők, akik már kikövezték az utat.

Ennek fordított változata, ha a mindenható spórolás jegyében megelégszel egy Avada, Elementor vagy Divi közeggel, hozzá fél tucat ingyenes, bizonytalan eredetű bővítménnyel, hogy valamennyire személyre lehessen szabni az oldalt. Ám hamar kiderül, hogy valójában sosem lesz olyan, amilyet megálmodtál.

Ez a rövid távú spórolás. A hosszú távon megtérülő gazdaságos befektetés weboldal építés során az, ha a megfelelő szakemberrel folytatott beszélgetés után tisztán látod, hogy elgondolásodhoz milyen platform és kialakítás a minimálisan elvárt, amitől sikeres leszel a weben. Végtére is ez a cél!

Célközönség? Kit érdekel!

Amennyiben ügyfélként csak egy terv van a fejedben, és azzal keresel fel egy weboldal készítőt, akinek, ha nem az az első kérdése, hogy ki a célközönséged, akkor abban a pillanatban érdemes tovább állnod. (Természetesen mindez feltételezi, hogy te magad tisztában vagy az alábbi kérdésekre adott válasszal.)

Ugyanis, ha ez a kérdéskör nem tisztázott, akkor nagy az esély arra, hogy kapsz egy weboldalt, aminek a célközönsége az „összes lélegző ember” kategória.

Az elkészülő weboldalad ugyanis csak abban az esetben lesz sikeres a Google-ban, ha a célközönséged számára testre van szabva. Ellenkező esetben még a Google sem tudja, hogy valójában kinek „mutassa meg”, hisz nem tudja eldönteni:

  • mi a weboldalad célja?
  • mit akar elérni a weboldalad?
  • ki a célközönsége?

A WordPress weboldal építése során ezekre a kérdésekre tudnia kell a szakembernek a választ, és ennek szolgálatában fejleszteni.

Ezen túl egy második lépés, hogy a tartalommarketing is hasonló elven épül fel, ugyanazokra a kérdésekre ad választ, amit a weboldal fejlesztője a design és az oldal strukturális építkezésében megválaszol.

Ellenkező esetben a szép, „csilivili” weboldal sikertelensége szinte borítékolható.

A szomorú valóság

Sok esetben az is elképzelhető, hogy a következő lépésben megkeresett SEO szakértők is inkább még „dolgoznak” az oldallal, minél több havi díjat, csomagdíjat lehúzva az ügyfélről. Ahelyett, hogy tisztességesen és őszintén közölnék: a probléma forrása maga a weboldal.

Ilyenkor pedig elindul egy dominó effektus, és az ügyfél egy komplex rendszerben csalódik (weboldal készítés, SEO szolgáltatások, tartalommarketing, akár PPC szolgáltatások). Holott mindez még az elején megállítható lett volna. Ehhez viszont – ne feledjük! – mindkét fél partnerségi hajlandósága szükséges.

Ahhoz, hogy a fentieket elkerüld, legyen szó újonnan épített weboldalról, redesignról, keresőoptimalizálási szolgáltatásokról, körültekintően kell kiválasztanod azt a céget, aki neked fog dolgozni.

Ha úgy érzed megkeresnél minket:

Inkább írok!




    Melyik szolgáltatásunk érdekel?
    Keresőoptimalizálás
    Facebook hirdetés
    Google Ads
    Pr cikkek, szövegírás
    Linképítés
    Weboldal készítés
    Webáruház készítés

    Kötelező jóváhagyni a Felhasználási feltételeket
    és az Adatkezelési tájékoztatót!

    Elolvastam, megértettem, elfogadom

    Please prove you are human by selecting the flag.