A weboldal mérete és a keresőoptimalizálás
Van-e összefüggés?
Az elmúlt jó egy évben meggyőződhettünk arról, hogy a Google igenis szereti a bő tartalommal rendelkező nagy weboldalakat. Ennek kettős oka van, a sok oldalas, tartalmas weboldalon több olyan aloldalt és tartalmat talál a kereső, ahova látogatót tud irányítani, másrészről a sok oldal, sok linkkel is egyenlő, vagyis minél több oldala van egy weboldalnak annál több visszamutató linkje van a főoldal és egyéb fontos oldalak között, ami azok erősödéséhez vezet.
A duplikált tartalom nem megoldás!
Mivel a keresőoptimalizálás (SEO) tartalom nélkül nem működik, a potenciálisan fontos oldalaknak bő tartalommal kell rendelkezniük, ám mindenképp tudatos tartalomépítésre kell törekedni. A duplikációval végzett értelmetlen tartalomgenerálás nem vezet eredményre, a kereső akkor is az értékes, egyedi tartalmat fogja kiválasztani és arra tereli a látogatókat is.
Az oldalak száma mellett, a teljes oldal mérete is szempont a kereső számára. Mikor a látogató begépeli a weboldal címét a böngészőbe, a böngésző először a szerverről tölti le a kért oldal HTML forráskódját, értelmezi azt, és letölti a benne megtalálható egyéb elemeket is, mint a CSS fájlokat, videókat, animációkat, képeket, flash fájlokat.
A tökéletes HTML forráskód az…
A kereső először a forráskód méretét „látja”, ám a látogatónak nem csak arra van szüksége, hanem az összes többi elemre is. A HTML forráskód akkor optimális, ha nem haladja meg a 100Kb méretet, ennél nagyobb méretű forráskódot már nem biztos, hogy elolvasnak a Google robotjai. Szövegből természetesen ez rengeteg, nem is ezzel van a baj, a HTML forráskódok elsőrangú „hízlalója” a rengeteg HTML formázóelem, a táblázatok használata. Ebben az esetben már nem beszélhetünk szép forráskódról.
A kereső mellett a forráskód mérete hatással lehet a látogatók oldalunkon eltöltött idejére is, hisz nem mindegy, hogy a látogató böngészőjének mennyi adatot kell letöltenie, ami rossz esetben látogatóvesztéshez vezet, mert ha sokat kell várjon az oldal betöltődésére, könnyen továbbléphet.
Ha mégis meg kell határoznunk, mi az a tényező, ami egy weboldal lassúságához vezet, akkor elsősorban a képek mennyiségét kell megnevezzük. Nagyban megnövelik a letöltéshez szükséges adatmennyiséget. Ennek elkerülésére, jó, ha a képeket olyan méretben tároljuk a szerveren, mint amilyen méretben a weboldalon is megjelenítjük.
A weboldal mérete igenis számít!
Keresőoptimalizálás szempontjából tehát határozottan megállapíthatjuk, a weboldal mérete igenis számít, ha az az érdekünk, hogy a kereső folyamatosan feltérképezze weboldalunkat, jó helyezéssel jutalmazza, és a leggyengébb internetkapcsolattal rendelkező látogatóra is szükségünk van.
Ha profi SEO szakember segítségét igényelnéd, keress minket bizalommal!
Q & A
- A weboldalak 1920×1080-as felbontásúak?
- A weboldalak nem feltétlenül 1920×1080-as felbontásúak, mivel a weboldalakat úgy tervezték, hogy rugalmasan alkalmazkodjanak különböző képernyőméretekhez és felbontásokhoz. A 1920×1080-as felbontás egy gyakori képernyőméret, de a weboldalak általában reszponzívak, azaz képesek a különböző eszközök, mint például telefonok, táblagépek és asztali számítógépek felbontásaihoz igazodni.
- Mekkora egy asztali weboldal mérete?
- Az asztali weboldalak mérete változó, de jellemzően 1024 és 1920 pixel közötti szélességgel tervezik őket, hogy a különböző monitorokon jól megjelenjenek. Az optimális szélesség általában 1440 pixel körül van, ami a legtöbb asztali monitoron megfelelő megjelenést biztosít, ugyanakkor a weboldalak reszponzívak, így rugalmasan alkalmazkodnak a különböző képernyőméretekhez.