Új Google algoritmusfrissítés volt?
Bár nem erősítették meg hivatalosan, február 5-én jelentős mértékű Google algoritmusfrissítés érkezett.
Hivatalosan még nincs neve a frissítésnek, az viszont már bizonyos, hogy se nem a Pandáról, se nem a Pingvinről van szó, hanem sokkal inkább más jellegű az algoritmusfrissítés.
A keresőoptimalizálással foglalkozó közösség egyik szakemberének Twitter bejegyzése nyomán Starbucks-nak nevezték el a jelenséget, amit lassan mindenki átvesz hivatalos név híján.
Bár a frissítés nyomokban hordoz Panda és Pingvin jelleget, igazából viszont egyik sem, legalábbis konkrét jelek erre egyelőre nem utalnak se a magyar nyelvterületen, se máshol. A helyes megoldás leginkább az, hogy egy teljesen új Google algoritmusról van szó.
Mivel hasonló kisebb frissítések már január végén voltak, az is elképzelhető, hogy a Google a két nagy algoritmustól teljesen eltérő frissítést tesztelt, és most futott le élesben.
Erre az is utal, hogy a Google frissítéseket figyelő Algoroo oldal kiemelkedő értéket mutatott a most lefutott algoritmusfrissítésre.
Ahhoz már hozzászoktunk, hogy mind a Panda, mind a Pingvin most már menetrendszerűen frissül, kisebb-nagyobb mértékben, és a keresőoptimalizáló szakma is hozzászokott jelenlétükhöz, és többé-kevésbé sikerül is együtt élni ezekkel a frissítésekkel.
Kíváncsian várjuk, milyen szempontok szerint értékel az új „jövevény”, bizonyára hamarosan hivatalos megerősítés is érkezik az ügyben.