Új design kialakítása a keresőoptimalizálás (SEO) jegyében
Amint előző cikkemben is elmondtam, a keresőoptimalizálás oltárán sok mindent fel kell ahhoz áldozni, ha azt akarjuk, hogy a Google „szeresse” weboldalunkat. Ám, ha tudatosan így indulunk a design kialakításával, akkor mindjárt másképp fest a helyzet. Amennyiben grafikussal készítettjük az oldalt, és nem mi magunk vagyunk a grafikusok, akkor fontos leszögezni már az elején, hogy a design maximálisan keresőbarát és felhasználóbarát legyen. Fontos már a designnál a látogatók igényeivel is számolni, hisz, ami nekünk egyértelmű és átlátható, az nem biztos, hogy a keresőből egy aloldalra érkező látogatónak is az.
Keresőoptimalizálás szempontjából ez is nagyon fontos!
A keresőbarát design kialakításánál ne felejtsük el a készítőnek felhívni a figyelmét, hogy képként ne tároljon szöveget. A szöveg legyen szöveg!
Jó, ha a főoldalnak külön tervet készítünk azzal a céllal, hogy oda minél több releváns tartalmat helyezünk majd el, ennek mindenképp alá kell rendelni a designt. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a főoldal az egész weboldal legfontosabb oldala, ha ezen bő, értékes és releváns tartalmat találnak a keresőrobotok, jó eséllyel részesítik már a startnál előnyben az oldalt.
Mert főleg egy induló weboldalnál minden értékes tartalom számít ahhoz, hogy a Google alaposan feltérképezze, letárolja, majd a rangsorolásnál minden tartalmat figyelembe véve helyezze el a természetes találati listán.
Ezeknek a kritériumoknak mindenképp eleget kell tenni ahhoz, hogy a későbbi keresőoptimalizálásnak megvessük az „ágyát.”
Felhasználóbarát kialakítás a holisztikus SEO jegyében
Ezek alapján a grafikus úgy tud tervezni, úgy tudja elhelyezni a gombokat, űrlapokat, vezérlő elemeket, hogy azok nem lesznek a kereső útjában, a felhasználók könnyen tudnak navigálni az egész oldalon.
Másik fontos elem és SEO szempontjából elhanyagolhatatlan, valamint a design része is lehet, ha bő tartalmat építünk az oldalra, akkor legyen egy navigációs sor betervezve. Ez a sokat emlegetett látogatók dolgát is nagyban megkönnyíti, ha tudják, hogy az oldal melyik szintjén tartózkodnak. A navigációs sor roppant egyszerű logika alapján épül fel: Címlap után Kategória, majd Alkategória, ha van ilyen, és végül a Tartalom.
Weboldal tulajdonosként nem szabad elfelejtenünk, hogy a jó helyezés ellenére is könnyen elkattint a látogató, ha nem ésszerűen felépített, könnyen navigálható oldalt talál.
A SEO tanácsadás során ezekre is kitérünk!
Természetesen, ha bizalmat szavazol nekünk, a SEO tanácsadás során a design-nal kapcsolatos kérdéseidet is megválaszoljuk. Ne feledd:
A weboldal designja kulcsfontosságú a hatékony SEO szempontjából, mivel közvetlen hatással van a felhasználói élményre és a keresőmotorok által érzékelt relevanciára!
Egy jól megtervezett, reszponzív, azaz mobilbarát weboldal biztosítja, hogy az adott honlap minden eszközön – legyen az mobil, tablet vagy asztali számítógép – megfelelően jelenjen meg, ami a felhasználói elköteleződést növeli, és csökkenti a visszafordulási arányt. Emellett a tiszta és logikus navigáció, valamint az optimalizált belső linkelési weboldal struktúra lehetővé teszi a keresőrobotok számára, hogy hatékonyan feltérképezzék és indexeljék az oldalt, ami pozitív hatással van a keresőmotoros rangsorolásra. Továbbá, a gyors betöltési idő, amelyet egy jól optimalizált design biztosít, szintén fontos rangsorolási tényező, mivel a Google és más keresőmotorok a gyorsan betöltődő oldalakat részesítik előnyben.
Az sem elhanyagolandó, miszerint a vizuálisan vonzó és felhasználóbarát design növeli a felhasználói elégedettséget és az oldalakon eltöltött időt, ami mind hozzájárul a jobb SEO eredményekhez.
A következő cikkben meglévő weboldal design átalakításához adok néhány jó tanácsot!
Q & A
- A weboldal design-jának újratervezése befolyásolja a SEO-t?
- Abszolút! Pozitív hatás akkor érhető el, ha a dizájn újratervezése során javul a weboldal felhasználói élménye, a navigáció, a reszponzivitás és a betöltési idő. Ugyanakkor, ha a „re-design” során nem figyelsz az URL-struktúra, belső linkelés vagy a metaadatok megfelelő kezelésére, az negatív hatással lesz a keresőmotoros rangsorolásra, és csökken az organikus forgalom. Ezért fontos figyelembe venni a SEO szempontokat is!
- Hogyan tervezzünk át egy weboldalt anélkül, hogy elveszítenénk a korábban elért SEO eredményeinket?
- Ahhoz, hogy egy weboldalt újratervezzünk anélkül, hogy elveszítenénk a korábban elért SEO eredményeket, fontos biztosítani a meglévő URL-ek megfelelő átirányítását (301-es átirányítással) az új URL-ekre, és gondoskodni a tartalom, valamint a metaadatok átviteléről. Ezen kívül az új weboldal reszponzív és gyors betöltési idejű legyen, hogy megőrizze a felhasználói élményt és a keresőmotoros rangsorolást.
- A domainváltás rosszat tesz a SEO-nak?
- Igaz, ami igaz: a domainváltás jelentős kockázatot jelenthet SEO szempontjából, mivel a keresőmotorok új domainként kezelhetik az oldalt, ami kezdetben visszaesést okoz a keresőmotoros rangsorolásban és az organikus forgalomban. Azonban, ha megfelelően kezelik az átirányításokat (301-es átirányítások), megőrzik a metaadatokat, és alaposan felkészülnek a váltásra, a negatív hatások minimalizálhatók és idővel visszaszerezhetők az eredeti helyezések.