SEO-val növelhetjük-e a Page Rank értéket?
Előző cikkünkben azt írtuk, hogy minél magasabb Page Rank értékű egy weboldal, annál erősebb, viszont nem biztos, hogy mindez előkelő helyezéssel is jár a Google-ban. A weboldal tulajdonosoknak viszont az a nem titkolt szándéka, hogy weboldaluk minél erősebb legyen, minél nagyobb Page Rank értéket kapjon, ehhez pedig lehetőleg minél jobb helyezés társuljon. Ez egy természetes igény, főképp, ha üzleti weboldalról, webáruházakról, vagy olyan weboldalról van szó, amiből bevétele, profitja származik.
Itt jön képbe a SEO?
Ha onnan indulunk ki, hogy a Page Rank a link népszerűséget mutató szám, ami akkor lesz magas, ha nagy értékű oldalakról kap linket weboldalunk, akkor alapvetően nincs más dolgunk, mint minél több értékes hivatkozásra szert tenni, ami magas Page Rank értékű, releváns oldalról érkezik, és mi is csak értékes oldalra hivatkozzunk. Ez közel teljes mértékben így is van.
Weboldalunk belső linkjei csak minimális mértékben járulnak hozzá a Page Rank értékhez, leginkább a külső hivatkozások azok, amelyekkel növelni tudjuk ezt az értéket, de csak akkor, ha az előbbi bekezdésben említett feltételek megvalósulnak. A belső hivatkozások abban az esetben segíthetnek még inkább a Page Rank érték növelésében, ha kellően nagy weboldallal rendelkezünk, mivel minden újonnan születő aloldal rendelkezik egy minimális értékkel, ami végül összeadódik.
Ugyanakkor fontos tisztában lenni azzal, hogy a SEO-t, ezen belül a linkszerzést, a linképítést ne csupán a Page Rank mágikus értékének növelésére használjuk. Weboldalunk erőssége, a találati listán elfoglalt helye több változó alapján történik, nem győzzük hangsúlyozni, hogy a Page Rank ezek közül csak egy!
Page Rank export értelmezése
A Page Rank adatbázis szinten folyamatos változásban van, a látható értéket a Toolbarban általában 3 hónaponként frissítette eddig a Google, ez a Page Rank export. Az adatbázis szintű folyamatos változás azt is feltételezheti, hogy annak ellenére, hogy a Google nem frissíti a Page Ranket akár több hónapig, – ahogyan ez a 2013-as évben is volt – attól még számon tartja ezeket az értékeket.
A Page Rank frissítés nem változtat a találati listán, mivel az egy teljesen más algoritmus csoport által generált adatbázis alapján készül. Ugyanakkor, amikor a jó Page Rank érték pozitív helyezéssel is társul nagy az esélye annak, hogy a találati listát generáló adatbázisban több, egyéb feltétel is teljesül ahhoz, hogy az oldalt értékesnek minősítse a Google. Ezért inkább azt mondjuk, hogy a Page Rank export a felhasználóknak, és a SEO szakértőknek csupán egy visszajelzés, amely alapján következtetni tudunk oldalunk erősségére, és a SEO munkák eredményére, eredményességére.