SEO: érdemes-e brandépítéssel foglalkozni?

Amikor SEO-ról beszélünk, az ügyfelek általában elfelejtik a brandépítés fontosságát belekalkulálni a folyamatba. Holott, egy jól felépített márkanév hosszú távon igenis kifizetődő lehet, a piacon megalapozni valós hírnevünket közvetlenül is megrendelést, vásárlást fog szülni a későbbiekben.

Természetesen, mint bármi egyéb, ha SEO-ról van szó, nem történik meg egyik napról a másikra, de tudatosan érdemes számolni ezzel, és tudatosan érdemes építeni.

Mi köze a SEO-nak a brandépítéshez?

Nagyon is sok! A SEO egy gyűjtőfogalom, az internetre szabadított több különféle algoritmus miatt ma már a tartalommarketing is a SEO szerves részévé nőtte ki magát.

Ezen túl pedig a linképítés során a leginkább erős értékkel rendelkező oldalról kapott linkek mellett a közösségi média szerepét sem szabad elfelejteni, ha a keresőoptimalizálás esik szóba.


A minőségi tartalommal lehet leginkább a brandet megalapozni, sőt mi több hasznosan építeni. Sokan a tartalommarketing jelentőségét a mai napig félreértik, mert ebből egyenes arányban következtetnek arra, hogy a jól megírt tartalom, majd a minőségi tartalom közösségi oldalakon való célzott megosztása, hirdetése, kézzel fogható látogatót, megrendelőt generál.

Amikor a várva várt látogatószám, és megrendelés elmarad, akkor hajlamosak feladni a tartalommal történő tudatos dolgozást. Holott, épp lehet, hogy a cél előtt történik a munka feladása.

A brandépítés ugyanis leginkább arról szól, hogy nem közvetlenül a linkszerzésre és a látogatószerzésre törekszünk, hanem arra, hogy tartalmunk eljusson a potenciális ügyfélközönséghez.

Ebben a nézetben nem elég egyetlen jól megírt tartalmat szolgáltatni, hanem folyamatosan és következetesen kell friss információval „bombáznunk” célközönségünket.

Emellett megfelelő időt kell szánnunk arra, hogy a linképítés beérjen, sőt, mi több, ezt is fel lehet használni a megfelelő tartalmunk népszerűsítésére. Ezen túl pedig ott vannak a már említett közösségi médiában rejlő lehetőségek, amelyeket szintén rendszeresen, kidolgozott stratégia mentén kell használni.

Ugyanakkor arra is érdemes törekedni a SEO kiaknázásával párhuzamosan, hogy minél több szálon futó egyéni kapcsolatot alakítsunk ki piaci szegmensünkön belül, ezek mind-mind egy sor lehetőséget rejtenek magukban, amit brandépítésre lehet használni.

Természetesen, mint mindenhez SEO területen, ehhez is kitartás és türelem kell, hasonlóan egy weboldal építéséhez, a márkaépítést sem tekinthetjük soha teljesen befejezett feladatnak.

Ha keresőoptimalizálásban, PPC hirdetésben vagy villámgyors WordPress weboldal készítésben segíthetünk, kattints a legszimpatikusabb zöld gombra!