SEO entitások: az új generációs optimalizálás kulcsszereplői
I. rész
A kérdés jogos: mi fán teremnek a SEO entitások? Nos, az entitás még valóban nem közismert fogalom a magyar keresőoptimalizálás berkein belül – egyelőre! A jelentősége ugyanis egyre nő a SEO-világában, ami azt vetíti előre, hogy előbb-utóbb megkerülhetetlen alappilléré válik, ha a sikeres keresőoptimalizálás kerül terítékre.
A Google korábbi kulcsszóra építő rendszerei után az entitásalapú keresőoptimalizálás új korszakot nyitott, amely a keresőmotorok számára is lehetővé teszi, hogy mélyebben megértsék a keresési szándékot és a felhasználói kérdéseket.
Jelen írásunkban végigvesszük, mik is azok a SEO entitások, hogyan jött létre a szemantikus keresés és hogyan aknázhatók ki az entitások nyújtotta előnyök a rangsorolás javítására.
Mi is az az entitás?
Az entitás nem más, mint egy egyedileg, unikálisan azonosítható „dolog”, amely lehet személy, hely, tárgy, vállalat vagy akár egy elvont fogalom. Olyan egység, amit a Google – és más keresőmotorok – fel tudnak ismerni és képesek jól be is azonosítani.
Néhány példa az entitásokra:
- személyek: Albert Einstein, Scarlett O’Hara, J.R.R. Tolkien
- helyek: Budapest, New York, Erdély
- tárgyak: iPhone, körfűrész, vágódeszka
- vállalatok: Google, Apple, Amazon
- fogalmak: szerelem, demokrácia, szabadság
… és bármi ezen kategóriákon belül, a lehetőségek végtelenek.
A SEO entitásoknak köszönhetően a Google egyre inkább elmozdul attól az egyébként sokáig egyeduralkodónak tekinthető megközelítéstől, miszerint pusztán kulcsszavakat azonosít.
Ehelyett a dolgokat, a fogalmakat és azok összefüggéseit igyekszik megérteni.
De mégis, mire jó mindez?
Nos, ez az újfajta megközelítés lehetővé teszi a keresőmotoroknak, hogy pontosabb eredményeket szolgáltassanak, és jobban megfeleljenek a felhasználói szándékoknak. A paradigmaváltás lényege tehát abban áll, hogy a keresőmotorok már nem egyszerű szövegrészeket vagy szavakat értelmeznek, hanem összefüggő entitásokat és fogalmakat.
Miért fontosak az entitások?
Az entitások lényege abban áll, hogy összekötik a strukturált és strukturálatlan adatokat. Sőt, ha egy kicsit elmélyülünk a témában, azt látjuk, hogy nem csupán összekötik ezeket, de áthidalják azt a távolságot, ami mindezidáig a strukturált és strukturálatlan adatok között tátongott.
Hogyan értjük ezt?
Nos, a korábbi kulcsszó-alapú keresés során az adott keresőmotor csak arra figyelt, hogy milyen szavak fordulnak elő egy adott tartalomban. Az entitásalapú keresés viszont arra fókuszál, hogy a kulcsszavak milyen dolgokra, fogalmakra utalnak, és hogy ezek hogyan kapcsolódnak egymáshoz.
Például, ha valaki az „Eiffel-torony” kifejezésre keres, a Google nem csak a szót azonosítja, de felismeri, hogy ez egy építmény Párizsban, és további információkat nyújt a témához, például a torony magasságát, történelmét vagy egyén hasznos látogatói információkat.
…Folytatása következik…
Amennyiben érdekesnek tartod a témát, azt javasoljuk, tarts velünk a folytatásban is, ahol többek között nyújtunk egy kis történelmi áttekintést arról, hogyan fejlődtek a keresőmotorok a jobb megértés tekintetében. Az entitásokkal foglalkozó 3. cikkünkben pedig gyakorlati tippekkel jövünk, amelyeket alkalmazva előnyösebb helyezést érhetsz el a találati listán!
Q & A
- Mi az a SEO entitás?
- A SEO entitás egyedi, jól meghatározott dolog vagy fogalom, amit a keresőmotorok azonosítani és megérteni tudnak, például egy személy, hely, márka vagy tárgy, és segíti a pontosabb keresési eredmények megjelenítését.
- Miért fontosak a keresőoptimalizálás entitások?
- Mert segítenek a keresőmotoroknak pontosabban megérteni a weboldal tartalmát, javítják a relevancia meghatározását és növelik a találati esélyt összetett keresési lekérdezéseknél.