SEO a gyakorlatban: miért fontos a címke aloldal?
Amikor megkeresnek bennünket egy weboldal teljes körű keresőoptimalizálás során sok esetben akadnak hiányosságok, amelyek kiküszöbölése elengedhetetlen ahhoz, hogy a több éves tapasztalatból kialakított stratégia adott weboldalnál is működőképes legyen.
Természetesen mi sem állítjuk azt, hogy kiismertük volna a Google működését, de a több száz optimalizált weboldallal a hátunk mögött, biztosan állíthatjuk, hogy vannak bizonyos dolgok, ha úgy tetszik fogások, amelyek nagyban hozzájárulnak egy oldal SEO sikeréhez.
Ilyen kettős „fogás” úgymond a – rossz szóval kifejezett – folyamatos „tartalomgyártás”, az, hogy egy weboldal témájában, következetesen megválasztott kulcsszavak használatával folyamatosan frissül, az első lépés, hogy a Google jó eséllyel a kegyeibe fogadja.
Ám a tartalom írása, a weboldal folyamatos frissítése sem hoz teljes sikert, ha elfelejtkezünk a tag-ek használatáról, vagy magyarul a címkézésről. Mindezt úgy, hogy a címkék a weboldalon, legalább a tartalom alatt meg is jelenjenek, kattintható linkként, létrehozva ezzel egy-egy releváns aloldalt.
A titok tulajdonképpen ebben rejlik: hisz mi lehetne a Google számára legrelevánsabb aloldal, ha nem az oldal kulcsszavaira írt tartalom gyűjtőoldalai?!
A probléma ott kezdődik, amikor a weboldal tulajdonos, vagy épp maga a webmester összekeveri ezeket a tageket a meta tagekkel, és úgy gondolja, hogy azok beállítása bőven elég a boldogsághoz, illetve olyan elavult módszernek tartja a címkézést, hogy nem hajlandó vele foglalkozni.
Holott a címke aloldalak tapasztalataink szerint SEO szempontból jelenleg elhanyagolhatatlanok, épp a Google tartalom iránti érzékenysége miatt, és sok esetben megtörténik, hogy egy címke aloldal sokkal hamarabb kerül jó pozícióba a SERP-ben, mint az adott kulcsszóra írt aloldal.
Ám nem elég a címkézés, mint funkciónak a használata, a helyesen megválasztott címke szavak adják a lényeget. Ugyanis, ha 100 megírt tartalomhoz 100 különféle címke szavakat használunk, azzal nem érünk el semmit, tehát a vaktában címkézést érdemes messziről kerülni.
Ha abból indulunk ki, hogy egy weboldalt azért épít a tulajdonosa, mert számít a SEO adta lehetőségekre is, akkor következetesen kell a címke szavakat is megválasztani.
Adott cikk, vagy tartalom aloldalhoz, terjedelmétől függetlenül két címke elég, amiből egy mindenképp az adott kulcsszó legyen, ami köré épült a tartalom, a másik pedig az adott kulcsszó egy long tail változata, vagy egy olyan releváns szó, ami a tartalomban több alkalommal is megjelenik. Azzal, hogy olyan szavakat választunk címkének, amelyek többször is megjelennek a leírt szövegben, feltesszük a relevancia „i-jére a pontot”.
És, hogy nézzen ki a címke aloldal? Például így: https://www.seo101.hu/tag/seo/.
Ha keresőoptimalizálásra van szükséged, keress meg bennünket!
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!