SEO a gyakorlatban: meta beállítások
Néhány évvel ezelőtt a weboldal rangsorolásában is központi szerepet játszott a meta beállítások pontos és következetes megadása, míg a közelmúlttól ennek a beállításnak a szerepe fokozatosan csökkent.
2009-től pedig a meta keywordok elvesztették jelentőségüket, a Google egyszerűen nem veszi figyelembe, és fokozatosan csökkent a beállítások SEO-ra gyakorolt hatása is.
Mivel a közvetlen hatása a keresőoptimalizálásra megszűnt, így sok weboldal tulajdonos teljesen elhanyagolta az ilyen jellegű beállítások pontos meghatározását.
Annak ellenére, hogy nem határozza meg hányadik helyet foglalja el oldalunk a keresőben, mind a mai napig meghatározza hogyan jelenünk meg a keresőben. Sokkal inkább érdemesebb marketing eszközként tekinteni a meta beállításokra, hisz a leírásba elhelyezhetünk egy kattintásra ösztönző mondatot is.
Ezzel máris növeltük a látogatószerzés esélyét. Hisz a meta leírással találkozik legelőször a látogató, már itt eldöntheti, hogy kattint-e az oldalunkra vagy tovább görget.
Akinek WordPress alapú weboldala van, viszonylag jó helyzetben van, mert a rendszer jól tudja kezelni, hogy releváns tartalmat jelenítsen meg a címsor alatt. Ám, ha nem található sem a meta description-ben, sem forráskódban összefüggő szöveg, akkor megjeleníti azt, amit talál. Az ilyen weboldalak title-je alatt találunk olyan meta leírásokat, mint: Belépés, regisztráció, Read more stb.
Ezek sem esztétikai szempontból, sem relevancia szempontból, sem pedig marketing szempontból egyáltalán nem előnyösek.
Ha abból indulunk ki, hogy ma már kismillió weboldallal találkozik a látogató, akkor felvetődik a kérdés, miért nem használja ki mindenki a meta beállítások adta marketing lehetőséget?
Miért töltsük ki tehát a meta részeket weboldalunk minden egyes aloldalánál és bejegyzésénél?
Azért, mert ha a description is ki van töltve releváns, és kattintásra ösztönző szöveggel, és az adott aloldalon is van releváns tartalom, akkor a Google azt a 160 karaktert jeleníti meg, amivel legjobban meg tudja adni a választ a keresést indító kérdésére. Azaz dupla lehetőséget adunk a látogatónak, hogy a mi oldalunkat válassza!
Matt Cutts a nyáron beszélt a meta beállításokról, amiben megerősítette, hogy a meta description használata továbbra is javasolt, hisz ezzel a könnyítjük meg a keresőrobotok dolgát weboldalunk indexelése során, és nem utolsó sorban a helyesen és gondosan kitöltött meta description a minőségi oldal ismérve is lehet a Google szemében.