SEO a gyakorlatban: long tail kulcsszavak kiválasztása
A gyakorlati SEO szinte minden esetben eltér az elmélettől, bár igazából, ha jobban megnézzük, olyan, hogy elméleti keresőoptimalizálás nem is létezik, hisz a Google-el együtt töltött mindennapok csak és kifejezetten a változásról szólnak.
Tény, hogy elméleti síkon a kulcsszavak kiválasztása nagyon egyszerűnek tűnik, ha meg van a weboldalad témája, válaszd ki az összes olyan kulcsszót, ami az oldal számára fontos.
A kérdés csupán az, hogy, ami az oldal számára fontos, az mennyire fontos a látogatónak? Ám ha az ön weboldalának fontos, akkor az azonos témájú egyéb weboldal tulajdonosoknak is legalább annyira fontosak ugyanazok a kulcsszavak. Ezt a jelenséget nevezzük versenynek.
Ám, ha kicsit tovább gondoljuk a kulcsszavak kiválasztását, akkor rögtön felmerül az a variáció is, hogy sokkal optimálisabb azokat a kulcsszavakat kiválasztani, amelyek a legnagyobb eséllyel hoznak látogatót, hisz a látogatóból lesz – amennyiben a weboldal kommunikációja, marketingje megfelelő – a nagybetűs MEGRENDELŐ.
Egy üzleti célú weboldal, legyen az webáruház, vagy bármilyen szolgáltatást értékesítő oldal elsősorban olyan kulcsszavakra tud sikeresen látogatókat behozni, amelyek nem csak az általános fő kulcsszavakból állnak, hanem előnyben részesítik a kisebb kereséssel rendelkező, összetett szavakat is (long tail).
Amíg egyetlen fő kulcsszónak van havi 8000 keresése, ami ugyan maximálisan releváns az oldal témájára nézve, egy kulcsszóként a jelenlegi keresőoptimalizálási viszonyok között kiaknázhatatlan, és egyenes út az oldal büntetéséhez.
Ezért a helyes megoldás minden esetben az, ha több kulcsszóra optimalizálunk, amelyek tartalmaznak long tail kifejezéseket is.
Ezzel a Google „kedvében” is jár az oldal, és egyszerre vonzza be több irányból a látogatót.
Nézzük meg, hogy működhet mindez a gyakorlatban.
Vegyünk egy olyan céget, amelyik kötelező biztosítással foglalkozik, fő kulcsszava között szerepel a kötelező biztosítás 9900 kereséssel, magas versennyel.
Az ehhez kapcsolódó long tail kulcsszavak száma 51, amelyek között 6600-10 keresési számmal rendelkező szavak találhatók, összesen 13980 keresést generálva ezzel. Ebben és hasonló esetekben már csak a szakértelem meglétén múlik, hogy a long tail kulcsszavakat milyen szempont szerint súlyozzuk.
Természetesen ahhoz, hogy long tail kulcsszavakra optimalizálható legyen az oldal, ezeknek a kulcsszavaknak meg kell jelenniük az oldal tartalmában, amire kitűnően alkalmas az oldalba épített blog, de erről egy későbbi cikkünkben lesz szó.