Mi is pontosan a PPC?
Az online marketig világában a szakemberek számtalan mozaikszóval dobálóznak, ha pedig az átlagember meghallja a CT, CTR, ROI stb. szavakat, a haja is égnek áll. Ez persze nem is csoda, mert a marketing fejlődésével egyre több új fogalom születik, s az egyszerűbb használat érdekében, ezeket rövidíteni kell. Ugyanakkor létezik egy hasonló három betűs mozaikszó, amit egyre többen ismernek ez pedig nem más, mint a PPC.
Lássuk tehát, hogy miről is van szó pontosan, ugyanis sokszor érezhető, hogy ez a fogalom némi zavart okoz az emberek fejében, pedig egy pofonegyszerű dologról van szó!
A PPC (angolul: Pay Per Click) a hirdetés árazására vonatkozó kifejezés, ami azt határozza meg, hogy az adott hirdetésért kattintás alapon kell fizetni. Vagyis egyszerűen fogalmazva, csak akkor kell fizetni, ha valaki rákattint a hirdetésre.
Ez a modell már meglehetősen régóta használatos az online marketing világában, ami nem is csoda, ugyanis nagyon jó vele dolgozni, már ami a kiszámíthatóságot és a statisztikai lehetőségeket illeti. Kétségkívül ez a legelterjedtebb elszámolási módja az online hirdetésnek, s ez valószínűleg a jövőben sem fog változni.
Ugyanakkor ezt a fogalmat nagyon sok esetben összekeverik egy másik marketinges mozaikszóval, ami nem más, mint a CPC.
A CPC (angolul: Cost Per Click) ugyanis egy konkrét számot jelöl, vagyis hogy az adott kattintás mennyibe került a hirdető számára. Ez tehát egy konkrétum, ellentétben a PPC-vel, ami egy, a hirdetés elszámolási módjára vonatkozó általános fogalom.
A PPC ugyanakkor egyéb esetekben is félre van értve. Sokan ugyanis azt hiszik, hogy a Google Ads (AdWords) hirdetések egyelőek a PPC fogalmával.
Ne feledjük, hogy ez egy általános fogalom. A PPC típusú, kattintás alapú elszámolást nem csak a Google Ads (AdWords) hirdetők használják. Használja ezt éppúgy a Facebook, mint a CTnetwork, vagy az ETARGET.
Ha tehát PPC kampányokról beszélünk, a kattintás alapú elszámolásra gondolunk, nem pedig a fizetendő kattintási összegekre, vagy bármilyen más, a témával összeegyeztethetetlen fogalomra.
PPC kampányra van szükséged? Keress meg bennünket!
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!