Megváltozott a meta leírások hossza
Egy ideje már a legtöbb weboldal tulajdonos is belátta, hogy a meta beállításokra ismét úgy kell tekinteni, mint egy plusz marketing eszközre, amivel az átkattintások arányát nagyságrenddel lehet növelni.
Az, hogy hol jelenik meg egy weboldal a keresőben számtalan kritérium függvénye, és kitartó, hosszú keresőoptimalizálási munka eredménye, de az, hogy hogyan jelenik meg a weboldal a keresőben már sokkal inkább csak odafigyelésen múlik.
A meta címsort és a meta leírást, ha kreatív, marketing, sales megközelítéssel írjuk meg, akkor egy plusz esélyt adunk annak, hogy a felhasználó épp a mi oldalunkra kattintson. A meta címsor hossza és a meta leírás hossza éveken át kötött volt: 130-140 karakternyi szöveget jelenített meg. Eddig.
December 4-én viszont hivatalosan is bejelentette a Google, hogy frissítette ezt a korábbi irányelvet, és mostantól maximum 320 karaktert is megjeleníthet.
A történet november végén kezdődött, amikor egyik napról a másikra duplájára emelkedett a megjelenített karakterek száma. A változást a Google a felhasználói élmény javításával magyarázza, mert véleményük szerint a hosszabb leírás alapján jobban el tudják dönteni az emberek, hogy a keresésükre megjelenített találati lista mennyire releváns.
Milyen hatással lehet mindez a keresőoptimalizálásra
Az on page SEO esetében mindenképp változtatni fog a marketingesek hozzáállásán, hogy miképp írják és optimalizálják a meta leírásokat. Nagyobb terjedelem áll rendelkezésre, hogy kattintásra ösztönözzék a látogatót, nyilván lesznek kísérletek arra vonatkozóan, hogy már a leírásban megválaszolják a felhasználó problémáját.
Befolyásolja az átkattintási arányt! Egyelőre kérdés, hogy pozitív vagy negatív irányba. Ha a felhasználók jobban vonzódnak a hosszabb leírásokhoz, akkor mindenképp pozitív irányba fogja a mérleg nyelvét billenteni.
Rohanjunk átírni a meta leírásokat?
Először is érdemes egy prioritási listát felállítani mielőtt hozzálátnánk egy több ezer aloldallal rendelkező weboldal meta leírásainak frissítéséhez. Mindenképp azoknak az aloldalaknak a frissítésével és optimalizálásával érdemes kezdeni, amelyek eddig a legtöbb forgalmat generálták.
2017.12.08