Lokális SEO – a helyi keresőoptimalizálás alapjai
Lehet, a versenytársak sem használják ezeket a tippeket!
Lassan egyre több vállalkozó ismeri fel a lokális SEO (local SEO) előnyét, ám kitűnni a sok azonos vállalkozás közül egyáltalán nem könnyű, de néhány tippel még ez is lehetséges!
Mivel egyre több helyet vesznek el a SERP-ből a fizetett hirdetések és az azonos vállalkozások sem pihennek, ezért meg kell találni azokat a taktikákat, amelyek használatával Ön is egy lépéssel előrébb kerülhet.
Google Cégem fiók létrehozása – a lokális SEO alapja
A Google Cégem regisztráció egy kötelező lépés minden vállalkozás számára, ennek hiányában mondhatni, hogy a cég online jelenléte egyszerűen elképzelhetetlen. Ezen belül minél több adat pontos kitöltése és folyamatos frissítése igazolja a Google felé is, hogy aktív vállalkozásról van szó, nem mellesleg a felhasználóknak napra pontos információval szolgál.
Ezzel óriási előnyre lehet szert tenni, hisz egy ismeretlen városba érkezve a neten keresünk rá egy közeli kávézóra, étteremre, szervizre, virágüzletre és a sort még bátran folytathatnánk.
Ezzel szemben ma Magyarországon meglepően kevés vállalkozás használja, holott az ügyfélélmény és ügyfélbizalom a Google Cégemet használó vállalkozások felé sokkal magasabb, és a bolt felkeresésének a valószínűsége, ezzel pedig a vásárlási hajlam is nagyságrendekkel nőhet.
Google Posts fontossága SEO szempontból
Amellett, hogy a Google Cégem használata néhány kattintás, ezen belül számos olyan lehetőséget tartalmaz, amit nem minden vállalkozó használ, ilyen például a Google Posts. Cikkeket, bejegyzéseket lehet létrehozni, amelynek segítségével tájékoztatni lehet a potenciális vásárlókat, akár ünnepi akciókról, új termékekről, eseményekről, új szolgáltatásról, mindezt képekkel, hivatkozásokkal, ajánlattal, megfelelően elhelyezett kulcsszavakkal.
Kezelése roppant egyszerű, csak kreatívan kell használni, hogy az emberek már a Google Cégem által listázott adatok böngészésekor kattintsanak, hogy minél több információhoz jussanak! Ne feledjük, ezeket a kölcsönhatásokat a Google figyeli és mindenképp pozitív hatással lesz a honlap helyezésére is. A Google hét naponta törli a régi posztokat és figyelmeztet emailben is arra, hogy ideje újat közzétenni, így garantálva, hogy a potenciális vásárlók mindig friss információkkal gazdagodnak.
A megfelelő kategória kiválasztása fontos a helyi keresőoptimalizálás terén
A legjobb Google Cégem kategória kiválasztása nagyban meghatározza, hogy a Google miképp rangsorolja vállalkozását. Gyakorlatilag tesztelés kérdése, hogy melyik releváns kategória az, amikor a Google az első három kiemelt vállalkozás között jeleníti meg, míg a túl sok kategória kiválasztása sem helyes, mert hígítja a vállalkozás specifikálását.
Keresőbarát URL-ek alkalmazása
Ahogy a weboldalak keresőoptimalizálása kapcsán itt is fontos a keresőbarát URL alkalmazása, nem csak a látogatót tereli, hanem útmutatóul szolgál a webhely struktúrájához is. Adott esetben a városhoz, szolgáltatáshoz tartozó kulcsszavak szerepeljenek a weboldal URL-jében, így még nagyobb relevanciát biztosítunk.
Biztonságos webhely
Az SSL megléte 2017 januárjától rangsorolási szempont, egy fajta bizalmi faktor nem csak a keresőben, hanem a potenciális látogatók/vásárlók felé is, hisz egy nem biztonságos weboldalon senki se adja meg szívesen a személyes adatait. Az SSL hiánya így óriási hátrány lehet a versenytársakkal szemben, de még ma sem késő átállni.
Minőségi tartalom
Elsősorban nem a Google miatt, hanem a látogatók miatt fontos a folyamatosan frissülő tartalom. Tehát a szövegírásra itt is kiemelten figyelni kell. Ezt viszont nem könnyű még akkor sem megvalósítani, ha épp a téma szakértői vagyunk. Vannak ugyanakkor hasznos praktikák, amelyekkel megtalálhatod azokat a kérdéseket, amelyekre saját látogatód épp a te weboldalán keresi a választ. Ez már a komoly SEO stratégia kialakításának részét képezi.
Ha ezeknek a kérdéseknek a megválaszolására törekszel, akkor máris hasznos információt nyújtasz át a látogatóknak, amit a kereső is értékelni fog, a látogatókat pedig így nagy eséllyel vásárlóvá konvertálja a tartalom.
A linképítés fontossága és a helyi keresőoptimalizálás kapcsolata
A lokális SEO-ban a linképítés olyan, mint a szomszédok ajánlása: minél több megbízható helyről hivatkoznak az adott weboldalra, annál jobban bíznak a honlap tulajdonosában a keresők, és annál inkább előtérbe kerül a helyi keresési eredményekben. Gondoljunk csak bele, ha egy népszerű helyi blog vagy egy elismert városi weboldal utal a weboldalra, az olyan, mintha az Ön legjobb barátja ajánlana egy remek éttermet – mindenki jobban bízik egy olyan ember szavában, akit jól ismer. Szóval, ha komolyan gondolja a helyi online jelenléte erősítését, akkor ne csak a kulcsszavakra figyeljen, hanem építse ki a kapcsolatokat is, amelyek erősítik a weboldala hitelességét a keresők szemében.
Nem tudod, hogy fogj hozzá? SEO szakértőként rengeteg tapasztalat áll a hátunk mögött! Segítünk!
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!
Q & A
- A kezdők hogyan vágjanak bele a helyi SEO-ba?
- A kezdőknek érdemes a Google Cégem profil létrehozásával és optimalizálásával kezdeni, majd helyi kulcsszavakra optimalizálni a weboldaluk tartalmát, és begyűjteni az első ügyfélértékeléseket.
- Miben különbözik a helyi SEO a hagyományos keresőoptimalizálástól?
- A helyi SEO a vállalkozások láthatóságát növeli a helyi keresési eredményekben, míg a hagyományos SEO globális vagy országos szintű keresési rangsorolásra összpontosít.
- A helyi SEO ingyenes?
- A helyi SEO alapvető lépései, mint például a Google Cégem profil létrehozása és optimalizálása, ingyenesek, de ez csak az alap: a kézzel fogható sikerhez további eszközök és szolgáltatások igénybevétele is szükségeltetik, ami költségekkel jár.