Link vásárlás a keresőoptimalizálásban
Ahhoz, hogy meghatározzuk a link vásárlás jelentését, valamint megállapíthassuk, hogy ez a tevékenység kifejezetten káros a weboldal optimalizálására nézve, tisztáznunk kell magát a fogalmat. Az ugyanis, ha weboldalunk keresőoptimalizálását egy külsős SEO szakemberre bízzuk, és a munka eredményeképp természetes hatású linkeket is építenek weboldalunkra, az egyáltalán nem nevezhető link vásárlásnak, noha a szolgáltatásért összességében fizetünk. Ugyanis ebben az esetben a keresőoptimalizálás során a szakember gárda nyílván garanciát vállal arra, hogy a munka során csak és kizárólag értékes linkekkel gyarapítják weboldalunk bejövő linkjeit. Azért jelenthetjük ezt ki ennyire biztosan, mert a keresőoptimalizálásnak a linképítés csak egy kis szelete.
Mit értünk tehát azon a link vásárlási tevékenységen, amit mégis jobb, ha hanyagolunk?
Egyértelműen az olyan weboldalról származó linkeket, amelyek nyíltan feltüntetik, hogy itt link vásárlásra van lehetőség. Az ilyen típusú weboldalakról származó linkeket érdemes elkerülni, ugyanis a Google kifejezett célja fellépni a link vásárlás ellen, igaz ugyan, hogy nehéz egy weboldalról megállapítani, hogy fizettünk-e a weboldalunkra mutató hivatkozásért, ám, ha mindez még fel is van tüntetve, akkor már felhasználói bejelentés sem szükséges, hogy vizsgálat alá vonják az oldalt, a Google előbb-utóbb úgyis kiszűri ezeket.
Akkor sem érdemes üzletelni a hasonló weboldalakkal, ha kifejezetten erős értékeket látunk, ami egyértelműen dobna weboldalunk erősségén, ugyanis a linkekkel üzletelő weboldalak mögött sok esetben olyan black hat SEO megoldások vannak, amelyekkel ideig-óráig fel lehet ugyan turbózni egy weboldalt, ám ez „tiszavirág” életű. Egy ilyen helyről kapott hivatkozás pedig egyértelműen káros színben tünteti fel a hivatkozott weboldalt.
Még ma is lehet találkozni automatizált link vásárlási megoldásokkal (főleg angol nyelvterületen), ha kifejezetten ilyen módon születtek a weboldalunkra mutató linkek, legyen a jelenlegi helyezésünk előnyös is akár, ideje elgondolkodni egy teljesen új weboldal építésén, mert egyik napról a másikra megkaphatjuk a Google büntetését, ami a SERP-ből való teljes kitiltás is lehet.
Hogyan vásároljunk akkor linkeket?
Ha mindenképp mi magunk akarunk weboldalunk számára bejövő linkeket generálni, akkor nagyon óvatosan kell eljárni.
Először is kellően erős, lehetőleg saját témával rendelkező weboldalról érdemes linket venni, ahol kevés külső hivatkozást találunk, ahol első ránézésre nem az tűnik fel, hogy az oldal direkt erre a célra lett létrehozva. Nem utolsó sorban pedig a relevancia is kiemelkedően fontos.
Az sem mindegy oldalon belül honnan kapjuk a linket! A weboldal statikus helyeiről ne vásároljunk, ne fogadjunk el linkeket, ezek az oldal menüi, a lábléc vagy az oldalsó hasábok. A „tökéletes” link az, amelyik a szöveges tartalomból mutat az adott weboldalra.
Rengeteg ehhez hasonló apróság van, amit figyelembe kell venni keresőoptimalizálás, linképítés, link vásárlás során, mert egy rosszul meghozott döntés a weboldal büntetéséhez vezethet, amibe előzőleg – nem kizárt, hogy – rengeteg energiát és pénzt fektetett a felhasználó. Épp ezért, ha biztosra akarunk menni (igaz ugyan, hogy ez a Google keresővel kapcsolatban meglehetősen merész kijelentés), akkor mindenképp olyan szakembert bízzunk meg, aki nem csak részfeladataiban, hanem teljes egészében megvalósítja weboldalunk keresőoptimalizálását.
Nyugi, a linképítés nem halt meg! Ha minőségi linkekre lenne szükséged, elismert, nagy látogatottságú weboldalakról, magazinokról, jelentkezz!