A kimenő linkek növelik az oldalad értékét

A keresőoptimalizálásban mindennél fontosabb szerepe van az oldalra és az oldalról mutató linkeknek. Jelen cikkünkben az oldalról kimenő linkekről ejtünk néhány szót, hogy tudjuk elhelyezni a keresőoptimalizálást, a teljes értékű SEO folyamatában. Az oldalról kimenő linkek azok a hivatkozások, amelyek egy másik domain fő vagy aloldalára mutatnak. Tehát nem belső linkek, nem saját oldalunk egy aloldalára vagy a főoldalra mutatnak, hanem egy idegen weboldalra. Bár a kimenő linkek azt az oldalt erősítik, amelyikre mutatnak, keresőoptimalizálás szempontjából ez a megoldás teljesen természetes. Weboldalunk helyezésére egyáltalán nincs kedvezőtlen hatással, ha kimenő linkeket alkalmazunk az ésszerűség határain belül, sőt a természetesség és a relevancia jegyében szükségesnek is tekinthetjük a kimenő linkeket.

Mik azok a kimenő linkek?

Az oldalról kimenő linkek azok a hivatkozások, amelyek egy másik domain fő vagy aloldalára mutatnak. Tehát nem belső linkek, nem saját oldalunk egy aloldalára vagy a főoldalra mutatnak, hanem egy idegen weboldalra. Bár a kimenő linkek azt az oldalt erősítik, amelyikre mutatnak, Google keresőoptimalizálás szempontjából ez a megoldás teljesen természetes.

A SEO-ban ez teljesen természetesnek számít

Weboldalunk helyezésére egyáltalán nincs kedvezőtlen hatással, ha kimenő linkeket alkalmazunk az ésszerűség határain belül, sőt a természetesség és a relevancia jegyében szükségesnek is tekinthetjük a kimenő linkeket.

A helyezésre abban az esetben vannak negatív hatással, ha azok keresőoptimalizálás szempontból, valamint a Google szemében értéktelen oldalra mutatnak. Milyenek lehetnek az értéktelen oldalak?

A témát már érintettük, amikor a Google Pingvin-ről, a Pingvin 2.0 –ról írtunk, mindenképp kerülni kell a webszemét jellegű, a hiányos tartalommal, a kifogásolható keresőoptimalizálási megoldással támogatott, esetlegesen már büntetett weboldalakat. Érdemes, sőt javasolt az oldalunkról kimenő linkeket időközönként felülvizsgálni, illetve mielőtt kimenő linket helyeznénk el, ellenőrizzük a szóban forgó oldalt!

A kimenő linkek nem csak a fent említett esetben hathatnak károsan oldalunkra, de akkor is, ha időközben a hivatkozott weboldal megszűnik, mert a tört és nem létező oldalra mutató linkek is károsan befolyásolják oldalunk Google szerinti megítélését.

Hogyan kell a szövegben elhelyezni a linkeket, a külsős hivatkozásokat?

A szövegben elhelyezett linkeknek természetesen és logikusan kell illeszkedniük a tartalomba, hogy javítsák az olvasói élményt és a keresőoptimalizálási (SEO) eredményeket. Fontos, hogy a linkek releváns kulcsszavakat tartalmazó anchor texttel rendelkezzenek, amely egyértelműen utal a hivatkozott oldal tartalmára. Ügyelj arra, hogy ne halmozd túl a szöveget linkekkel, mivel ez zavaró lehet az olvasók számára, és akár negatívan is befolyásolhatja a SEO-t. Emellett érdemes a linkeket különböző formázási elemekkel, például aláhúzással vagy színkiemeléssel kiemelni, hogy könnyen észrevehetők legyenek.

Értékes hivatkozások az értékes oldalaknak

Összességében akkor járunk el helyesen, ha lehetőleg értékes és releváns oldalnak adunk linket tartalmunkból, ami semmiképp nem befolyásolja károsan weboldalunkat, különös tekintettel arra, hogy a kimenő linkek számával is a realitás talaján maradjunk. Az a webhely, ami maga is kétes értékű, egészen biztosan nem lesz jó hatással az oldalunkra a linkpítés kapcsán.

Már csak így éri meg „csere-berélni” a linkeket!

A kétoldalú linkcseréket viszont ideje elfelejteni, ha már cserélünk valakivel linket, akkor abba legalább három oldal szerepeljen, mert az oda-vissza linkcserét a Google már spamnek értékelheti.

Profi linképítés a SEO szakértő kisujjában van

A linképítés fontossága tehát megkérdőjelezhetetlen! Ha nem bíznád a véletlenre weboldalad sikerét, keress profi SEO szakembert – vedd fel velünk a kapcsolatot!

Q & A

Mi az a link?
A link (vagy hivatkozás) egy olyan elem egy weboldalon, amelyre kattintva egy másik oldalra, dokumentumra vagy internetes erőforrásra lehet navigálni, és ez lehet szöveges vagy képi formában is megjelenítve.
Mi az a belső link? 
A belső link olyan hivatkozás, amely egy weboldalon belül egyik oldalról a másikra mutat, segítve a navigációt és a keresőmotorok számára az oldal struktúrájának jobb megértését.
Mi az a nofollow link?
A nofollow link olyan hivatkozás, amely a rel=”nofollow” attribútumot tartalmazza, és jelzi a keresőmotoroknak, hogy ne kövessék ezt a linket.
Melyek a legjobb linkek a SEO szempontjából?
A legjobb linkek SEO szempontjából a magas autoritású, hiteles és releváns weboldalakról származó természetes backlinkek, különösen azok, amelyek dofollow attribútummal rendelkeznek és releváns kulcsszavakat tartalmazó anchor texttel vannak ellátva.
Mik azok a keresőrobotok?
A keresőrobotok (más néven keresőmotorok crawlerjei vagy botjai) olyan automatizált programok, amelyeket a keresőmotorok használnak a weboldalak feltérképezésére és indexelésére, hogy információkat gyűjtsenek azok tartalmáról és strukturálásáról.
Mi az a SEO URL?
A SEO URL olyan webcím, amely optimalizálva van a keresőmotorok számára, hogy könnyen érthető legyen mind a keresőmotorok, mind a felhasználók számára; jellemzően rövid, leíró jellegű, kulcsszavakat tartalmaz, és kötőjelekkel választja el a szavakat.
Hogyan készíthetek SEO-barát linkeket?
SEO-barát linkeket  releváns kulcsszavakat tartalmazó, rövid és leíró URL-ek használatával készíthetsz, amelyek kötőjelekkel választják el a szavakat és kerülik a dinamikus paramétereket.
Mik azok a navigációs linkek? 
A navigációs linkek olyan hivatkozások, amelyek segítik a felhasználókat a weboldal különböző részeinek elérésében, és általában a weboldal menüjében, fejlécében vagy láblécében találhatók.