Kimenő hivatkozások és a SEO
Előző cikkünkben meghatároztuk, hogy mit jelent tulajdonképpen a kimenő link vagy hivatkozás, és hogy mennyire nem kell félni tőle, abban az esetben, ha szigorú kritériumok szerint – amelyek megegyeznek a Google „óhajával” – helyezzük el azokat oldalunkon. Amennyiben így járunk el, annak ellenére, hogy egy idegen weboldalnak adunk át linkerőt, semmit nem veszítünk a kereső szemében. SEO nézőpontból pedig ez a legfontosabb.
A releváns tartalomra való utalás nem csak a kereső szemében értékes, de a látogatókat is segíthetjük, és ugye weboldalt nem a keresőnek, hanem a látogatónak építünk.
Felmerül azonban a kérdés a kimenő hivatkozások számával kapcsolatban. Mennyi kimenő hivatkozást helyezhetünk el adott oldalon és a teljes weboldalon?
A Google azt ajánlja, hogy egy oldalon legfeljebb 100 linket helyezzünk el összesen. Ha csak logikusan gondolkodunk és számításba vesszük a kimenő hivatkozások által átadott linkerőt, akkor megállapíthatjuk, hogy 10-20%-nál több kimenő linket ne helyezzünk el egy oldalon.
A kimenő hivatkozásokat célszerű a tartalomból linkelni, mert így egy releváns szövegkörnyezet is kerül mellé, ami oda-vissza hatással van az oldalakra.
Legyen azonban bármilyen kimenő hivatkozás célszerű azt új ablakban megjeleníteni. Ez nem csak weboldalunknak, hanem a látogatónak is hasznos. Lehetősége van tovább böngészni oldalunkat, és nem zavarja a megnyíló külső hivatkozás. Ráadásul a bevett szokás is ezt támasztja alá, a legtöbb weboldalon új ablakban nyílnak meg a külső weboldalról linkelt tartalmak.
A kimenő hivatkozások esetében lehetőségünk van arra, hogy „szóljunk” a keresőnek, hogy a linkekkel, amelyek külső weboldalakra mutatnak, nem szeretnénk linkerőt átadni.
SEO nyelven ezt nofollow linkeknek nevezzük. A nofollow parancsot a HTML kód HEAD részébe kell beírni. A parancs nyomán a kereső egy linket sem vesz figyelembe az oldalunkon. Azokon az oldalakon, amelyen SEO folyamatok zajlanak, ilyen megoldással nem találkozunk.
Lehetőség van azonban hivatkozásonként meghatározni, hogy mely linkeket kövesse a kereső és melyeket nem. Ehhez csupán a hivatkozás HTML tagjét kell kiegészíteni a rel=”nofollow”paraméterrel.
Ez kiváló megoldás, ha látogatóinknak szeretnénk linkelt tartalommal kedveskedni vagy direkt linkes megoldással terelünk látogatót egy másik weboldalra, ám linkerővel nem szeretnénk azt támogatni.