Keresőoptimalizálás (SEO) vs. AdWords hirdetések
II. rész – Megtérülési idő!
A keresőoptimalizálás (SEO) és az Google Ads (AdWords) hirdetések között számtalan különbséget fedezhetünk fel. Mindkét marketingeszköz kiváló lehetőségeket tartogat, ugyanakkor fontos tudni, hogy a megtérülési idő a két esetben eltér egymástól. A keresőoptimalizálás egyfajta ”kényelmesebb”, hosszadalmasabb folyamat, amely az általános növekedés eredményeképp kifejezetten sok látogatót hozhat az oldalra az organikus találatok közül.
Ez azonban nem mindig érhető el rövid idő alatt, sőt! Az esetek többségében a keresőoptimalizálás csak hetek, de inkább hónapok után mutat eredményeket.
Ellentétben ezzel az Ads (AdWords) hirdetések hatását, a kampányok indításának pillanatában érezhetjük. Alapvetően mindkét terület bonyolult, s egyik esetben sem könnyű érvényesülni, főleg nem a meggyarapodott konkurencia miatt, ami évről-évre csak nő, ahogy a keresőoptimalizálás, úgy az Ads (AdWords) kapcsán is. Nem kérdéses tehát, hogy a keresőoptimalizálás jócskán lemarad az AdWords-től, már ami a megtérülési időt illeti. De lássuk néhány bevezető gondolatot az árakról!
Az ár természetesen döntő szempont, azonban mint minden esetben, itt is az ár-érték arányt érdemes vizsgálnunk. Nem mindegy ugyanis, hogy optimalizálásért mennyit és meddig fizetünk.
Míg ebben az esetben az árak változóak lehetnek és pontos összegek szinte csak elvétve jósolhatóak meg, addig az Ads (AdWords) rendszerében minden egyes fillérrel elszámolhatunk. Ez persze nem azt jelenti, hogy ez utóbbi megoldás jobb lenne, de az kétségtelen, hogy kiszámíthatóbb. Következő cikkünkben az árakat boncolgatjuk s a már sokat hangoztatott kérdést: Melyik éri meg jobban?
Összességében tehát elmondható, hogy mindkét lehetőségre szükség van, s a használatukat az aktuális célok határozzák meg.