Keresőoptimalizálás (SEO) vs. Adwords hirdetések
I. rész
Bizonyára mindenki számára világos, hogy manapság a kereskedelem egy tetemes részét az un. „e tranzakciók” fedik le és az elemzők nagy része szerint ez a jövőben fokozottan igaz lesz. Vagyis az emberek egyre többször és egyre többet rendelnek online felületekről. Ez természetesen már az elektronikus kereskedelem hajnalán beindította a kereskedők és cégtulajdonosok fantáziáját, s aki akkor elkezdett foglalkozni a témával, mára már nagy valószínűséggel busás hasznot hozó webáruházak tulajdonosa. Mindez azonban ma is megvalósítható! Hogy hogyan?
Ahhoz, hogy manapság sikeres webáruházat, vagy úgy általánosságban véve jól fialó weboldalt készítsünk, nélkülözhetetlen használnunk az online marketing eszközeit. Ezek az eszközök mára már szinte minden területet lefednek az online világban, így mindenképp érdemes nekik figyelmet szentelni. Nincs ez másként a keresőoptimalizálás (SEO) és az Google Ads hirdetés (Adwords) kapcsán sem. Míg a SEO egyfajta általános növekedést eredményez, addig az AdWords PPC kampányokkal tökéletesen szabályozhatjuk az általunk javítani kívánt területeket.
A hatékonyságot illetően persze ellentmondásokba ütközhetünk, s éppen erről kívánunk néhány szót ejteni soron következő cikkeinkben, amelyek felületesen ugyan, de bemutatják a két lehetőséget, a bennük rejlő anyagi hasznot, továbbá a megtérülés gyorsaságát, ami –valljuk be őszintén – a mai vállalkozások egyik legfontosabb mérőszáma.
Jól tudják ezt azok a cégvezetők is, akik problémákba ütköztek az online marketing területén. A feladatok egyre bonyolultabbak, s a jó pozíciókat a Google találati listáján egyáltalán nem egyszerű megszerezni.
Míg néhány évvel ezelőtt a kulcsszóhalmozások és a töménytelen mennyiségű linkelés sikerhez vezettek, addig ma már jóval kifinomultabb megoldásokhoz kell nyúlni, amelyeket általában a különféle cégek informatikusai sem tudnak kivitelezni.
Éppen ezért kiemelten fontos a megfelelő szakértelem és tapasztalat, ahogyan a keresőoptimalizálást, úgy az Adwords hirdetéseket illetően is, ugyanis ennek hiányában a megtérülés szinte biztosan elmarad. Soron következő cikkeinkben bemutatjuk az említett területeket, azok előnyeivel, hátrányaival és természetesen a bennük rejlő legfőbb lehetőségekkel!