Keresőoptimalizálás, keresőmarketing vagy tartalommarketing?
Igen, összetett a kérdés, hogy melyik lehetőség az, amit, ha igénybe veszünk, akkor weboldalunk megállíthatatlanul menetel előre a Google természetes találati listáján. Rossz hírem van, igazából nincs bevált recept!
Példa van arra is, hogy semmilyen külső optimalizálást nem vesznek igénybe, és egy frissen indított oldal bizonyos szavakra csak a friss tartalom révén előre kerül. Ám még ebben az esetben is szükséges egy bizonyos célzott „építkezés”, ilyen lehet például a WordPress motorral hajtott weboldal, amiben egy-két kattintással be lehet állítani a megfelelő feltételeket ahhoz, hogy a kereső értékelje weboldalunkat. Vagy ilyen lehet az a tudatos tartalommarketing módszer, amivel rendszer tartalmat jelenítünk meg az oldalon.
Olyan tartalmat, ami releváns az egész oldal témájára nézve, illetve olyat, ami értéket közvetít, a látogatót leköti, időt tölt el az oldalon, és jó esetben visszatér. Mindezek olyan apróságok, amit jelen esetben a Google igenis értékel, és nem hagyható figyelmen kívül, hogy tartalommarketinggel mennyi mindent tehetünk weboldalunk előrejutásáért.
A marketing szabályaira kihegyezett tartalom főképp abban az esetben célravezető, ha már értékelhető látogatószámot tudunk weboldalunkon felmutatni, így lehet a látogatót jó eséllyel vásárlóvá konvertálni.
Akik a keresőmarketing felé kacsingatnak, szintén hatékony eszközt találnak arra, miképp lehet weboldaluk láthatóságát a keresőben megnövelni. A keresőmarketing feladata elsősorban a kattintás alapú hirdetések optimalizálása (Google hirdetés, Facebook, YouTube, Etarget kampányok).
Ezeken a felületeken több millió embert lehet célzottan elérni. A keresőmarketinggel viszonylag gyors és látványos eredmény érhető el rövid idő alatt, ennek azonban ára van az eredmény egyrészt a keresőmarketing ügynökség szakértelmétől, a SEO szakember rátermettségétől, másrészt a költségkerettől is nagyban függ.
A keresőoptimalizálás (SEO) hasonlóan a tartalommarketinghez a kereső természetes találati listájának élére igyekszik tolni a weboldalt több, fontos kulcsszóra, ami ugyan hosszabb folyamat, mint egy hirdetési kampány lebonyolítása, ám ezzel párhuzamosan költségeiben is kevesebb ráfordítást igényel.
A Google keresőoptimalizálás hatékonysága, – annak ellenére, hogy a különféle Google algoritmusok megjelenése miatt sokszor kellett stratégiát változtatni – vitathatatlan. Egyetlen dolog szabhat neki gátat az ügyfél türelmetlensége!
Az igazán okos döntés voltaképpen az, ha a keresőben való optimalizálás minél több módszerét használjuk ki weboldalunk előrejutásához. Ez csupán idő és a ráfordított anyagi költség függvénye.
Q & A
- Mi a SEO a tartalommarketingben?
- A SEO a tartalommarketingben a tartalmak olyan módon történő létrehozását és optimalizálását jelenti, hogy azok magasabb rangsorolást érjenek el a keresőmotorok találati listáján.
- A tartalommarketing az off page SEO része?
- Igen, a tartalommarketing az off-page SEO része is lehet, mivel a minőségi tartalom készítése és terjesztése hozzájárulhat a külső linkek szerzéséhez, a közösségi média megosztásokhoz és a weboldal hitelességének növeléséhez.
- Mi a kapcsolat a SEO és a tartalom között?
- A SEO és a tartalom közötti kapcsolat abban rejlik, hogy a jól megírt, releváns és optimalizált tartalom javítja a keresőmotorokban elért rangsorolást, növeli az organikus forgalmat, és elősegíti a felhasználói elköteleződést.
- A tartalommarketing és a SEO azonosnak tekinthetők?
- Nem! A SEO technikai és stratégiai módszereket alkalmaz a weboldal keresőmotoros rangsorolásának javítására, míg a tartalommarketing a releváns és értékes tartalom létrehozására és terjesztésére fókuszál a közönség vonzása és megtartása érdekében.