Keresőoptimalizálás és Google algoritmusok
Itt a Panda 4.0
Már korábban érintőlegesen írtunk a Google új algoritmusairól, ami alapjaiban változtatta meg a keresőoptimalizálást, felülírva a korábbi linkszerzésről összegyűjtött tapasztalatainkat. Azt tudnunk kell, hogy a kereső kényesen ügyel arra, hogy véletlenül se lásson bele egyszerű halandó, vagy SEO szakértő működésének bugyraiba, azt azonban lelkesen bejelenti, ha egy új vagy egy megújuló algoritmust indít útjára. Természetesen a pontos indulásnak, valamint a várható hatásoknak még akkor sem lehetünk teljes mértékben tudtában, országonként és nyelvterületenként változó lehet.
Azok, akik nem feltétlen jártasak a keresőoptimalizálásban, ám bevételüket akár hobbi szinten, akár megalapozottan weboldaluktól várják, így vagy úgy, de kapcsolatba kerültek az elmúlt két évben az algoritmus váltásokkal, az új algoritmusok bevezetésével.
Arról megoszlanak az egyszerű felhasználói és szakértői vélemények, hogy a Panda és a Pingvin a keresési találatok javítására jött létre, vagy a háttérben teljesen más célok vannak. Bárhogy is legyen, abban megegyezhetünk, hogy valójában a keresőoptimalizálás a két algoritmus teljesen más irányba indította el.
Két évvel a Panda megjelenése, és a Pingvin első igazán érezhető csípése óta, a keresőoptimalizálásban szinte kötelező jelleggel a minőség felé lódult meg a mérleg nyelve. Ha sarkosan akarunk fogalmazni, akkor azt is mondhatnánk, hogy a sok spamszerű linkszerzéssel TOP10-be juttatott, silány tartalommal feltöltött weboldalak helyett azok az oldalak is versenyhelyzetbe kerülhettek, amelyek „tisztességes” keresőoptimalizálással, értékes tartalommal szálltak be a web nevezetű körforgásba, ám kevés sikert értek el. Ennek pozitív hozadékát nem tagadhatjuk.
Ma már szinte hozzászokhattunk, hogy bizonyos időközönként ezek az algoritmusok frissülnek, és újra útjára indítja „őket” a Google.
Bő egy héttel ezelőtt került bejelentésre a Panda 4.0 is, ami azért is érdekes, mert az információk szerint az algoritmus teljesen új struktúrát kapott, ami alapja lesz a későbbi frissítéseknek. A Panda 4.0 a bejelentett információk szerint az angol nyelvterület 7,5%-át érintette. Mivel a Pingvin anno is csak az angol nyelvű web 2-3%-ára volt hatással, elmondhatjuk, hogy jelentős változásokat hoz, vagy hozott máris az érintett weboldalaknak.
Az még kérdés, hogy vajon a magyar nyelvterületet mennyire érintette a Panda 4.0 szigora, de azt nem árt tisztázni, hogy ha egy oldal a 4. helyről a 8. helyre csúszik az még nem büntetés.