Keresőoptimalizálás 2024, avagy hogyan tovább?
A cím ne tévesszen meg senkit, egy pillanatra sem szeretnék vészjósló lenni, sem a keresőoptimalizálással, sem magával az online jelenléttel kapcsolatban, mert úgy vélem, hogy riogatásból, félelemkeltésből már tele a padlás mindannyiunk számára.
Viszont eljutottunk odáig, hogy a 2020-as koronavírus-járvánnyal soha nem látott mennyiségű és – valljuk be, olykor kétes – minőségű weboldal jelent meg a piacon. Egyre több ember érezte úgy, hogy hirtelen érteni kezdett az online marketing összes területéhez. Beleértve a keresőoptimalizálást is!
Mit jelent az online marketing?
Mondhatjuk, hogy az elmúlt 2 évben az online marketing területén tevékenykedő önjelölt szakértők mennyisége is közel megduplázódott.
Ami többek között azzal is járt, hogy soha nem látott zavar keletkezett a fejekben a részterületekkel kapcsolatban, sokszor maguktól a szakértőktől érkezett fals információ.
Év végéig oda jutottunk, hogyha valaki leírta: online marketingest keres, azon mindent IS értett, a szövegírótól a grafikusig, a php programozótól a Facebook „posztmesterig”.
De ettől függetlenül is a keresőoptimalizálás magas százalékban egyet jelent sokak számára az online marketinggel, holott csak egy részterülete annak, amire építve egy új csatornát nyithatunk az organikus forgalomnak, hisz tévedés azt hinni, hogy egy weboldalra organikus forgalom csak a keresőoptimalizálás hatására érkezik.
Tévedések sorozata a SEO-val kapcsolatban
Tévedés azt hinni, hogy a keresőoptimalizálás kiváltja az értékesítési folyamatokat, és a SEO egyenlő lehet az értékesítéssel. Ugyanez a helyzet a PPC-vel is. Az sem váltja ki az értékesítést, mint az online marketing egyik alapvető részterületét.
Ám, mégis nagyon sok webáruház, weboldal tulajdonos azzal a reménnyel fektet a keresőoptimalizálásba, vagy sokkal inkább azzal az elvárással, hogy majd az automatikusan vásárlót konvertál, és neki ezzel már több dolga nincs. Hátradőlhet!
Nem! Igazából ekkor kezdődik az értékesítési folyamat. Akkor, amikor a látogató belép a weboldalra. Ott, ahol belép a weboldalra. A keresőoptimalizálással csak javítani tudjuk az esélyét annak, hogy a látogató az általa indított keresésre a megfelelő aloldalra érkezzen.
Itt viszont belép egy következő „probléma”. Ezt nevezhetnénk úgyis, hogy: szimbiózisban a keresővel.
Mégpedig arról van szó, hogy nagyon sok esetben alkalmazkodni kell, mi több, együtt kell működni a Google-al abban a tekintetben, hogy adott keresési kifejezésre, milyen aloldalt indexel. Sok esetben ezen nem lehet változtatni, ekkor jöhet az együttműködés, és adott indexelt aloldalt kiemelni, ha szükséges átalakítani landing oldallá.
Ennek sok esetben maga a weboldal tulajdonos első számú akadálya, aki ragaszkodik hozzá, hogy ő bizonyos aloldalt látna jó szívvel bizonyos kifejezésre lehetőleg a TOP1-3 pozícióban.
Ez ma már egyáltalán nem így működik, ezért „okolhatjuk” főleg a Google algoritmusváltozásait, az organikus találatokért ma már magas százalékban felelős MI-t, a keresőben jelentkező Google indexelési hibákat, vagy korábban a weboldalunkon rosszul használt keresőkifejezés alkalmazását, ami miatt ezt az aloldalt relevánsnak vélte a Google.
A sort hosszasan folytathatnánk, de bármit írunk, az mind találgatás lenne ebből a szempontból. Ezért a legjárhatóbb út mindig, ha partnerei vagyunk a Google algoritmusának, és nem akarunk vele szembe menni.
Félnünk kell a keresőoptimalizálástól 2024-ben?
Sorolhatnánk akár a tévedések közé is, de gyakran feljönnek kérdésként még ügyfelek részéről is, hogy ezért vagy azért megbüntet-e a Google?
Ez a félelemérzet sok esetben egy vessző miatt is képes felmerülni az emberben, vagy éppenséggel az önjelölt SEO szakértők vagy marketingesek írásai révén épülnek be helytelenül. Hisz mit tehet a frissen piacra lépett weboldal tulajdonos, mint a magyar piacon összeolvasott félinformációkat alkalmazni.
Nagyon sok esetben ezek a cikkek kifejezetten két okból születnek meg:
- rosszul értelmezett angol fordítás
- konkurencia lejáratásával új ügyfélszerzés nemesnek nem nevezhető stratégiája
Ezért érdemes mindig két-három nézőpontból megvizsgálni adott SEO problémát, és nem, nem kell félni a keresőoptimalizálástól 2024-ben sem.
A Google nem büntet ma már látványosan!
A büntetések többségét nem lehet egyetlen hibás SEO lépésre visszavezetni.
A leglátványosabb „büntetés”, amit a szó valódi értelmében is idézőjelek közé kell tennünk, például a helyezésromlás, vagy a forgalomcsökkenés. De itt sem egyértelmű, hogy mindez nem azért történt-e, mert a konkurenciánk erősödött, vagy épp valami algoritmusfrissítése zajlott a háttérben a Google-nek. Legutóbbi Google algoritmus frissítés a Google Spam algoritmus frissítése, ami 2022 októberében indult el, és globális hatású volt, tehát a magyar nyelvterületre is kiterjedt. Ám azt kell mondanunk, hogy látványosan ekkor sem hullottak porba weboldalak (jegyezzük meg: szerencsére).
Mindenképp érdemes átolvasni a Google Spam Policies-t, hogy pontosan tudd mit tekint a Google spam jellegű módszereknek.
Magyar piac, nem amerikai piac
Természetesen dicséretes, ha valaki érdeklődik a SEO szakma iránt, és szeretné önmaga számára kitanulni, milyen lehetőségeket tud megoldani házon belül, és természetesen érdemes addig belemenni, hogy amennyiben egy ügynökséggel, vagy SEO szakemberrel dolgozik, értse a miérteket. DE nagyon meg kell válogatni azokat a fórumokat, ami alapján és ahol tanulhat.
Sok esetben magyar nyelven – még tanfolyamokon is – azok a SEO információk köszönnek vissza, amelyek az amerikai piacon, angol nyelvterületen működnek, ám a magyar piacra mindez vagy el sem érkezik, vagy még éveket várat magára.
A magyar nyelvű Google olyan aprócska szegmense a nagy Google-képnek, hogy jócskán el van hanyagolva, itt még olyan – 10 éve is black hat SEO megoldásoknak minősültek – módszerek is működnek, amelyek angol nyelvterületen már régen tiltottak.
Tehát, akik egy amerikai SEO modellt népszerűsítenek, vagy erőltetnek, azok vagy nem értik a magyar nyelvű Google működését, vagy nincsenek képben a magyar SEO sajátosságaival.
Így érdemes minden ilyen cikket fenntartásokkal kezelni, maximum érdekességként elkönyvelni.
Hogyan változott a SEO 2024-ben – amit eddig tapasztaltunk idén
Amit e cikk megírásáig tapasztaltunk 2024-ben, az az, miszerint a SEO világa tovább finomodott, még több réteget kapott, a keresőmotorok egyre intelligensebbek lettek, és a rangsorolási tényezők is átalakultak.
A Google még inkább a felhasználói szándékra fókuszál, az algoritmusok pedig egyre jobban értik a keresések mögötti valódi igényeket. Az AI-alapú keresés, mint a Gemini vagy a ChatGPT, még inkább előtérbe került, így a keresőoptimalizálás ma már nem csupán kulcsszavak megfelelő kiválasztásáról szól, hanem az egész felhasználói élményről. Az oldalbetöltési sebesség, a mobilbarát weboldal kialakítása és a Core Web Vitals mutatók soha nem voltak ennyire fontosak. A tartalomnak pedig nemcsak relevánsnak és minőséginek kell lennie, hanem hitelesnek és jól strukturáltnak is, hogy megfeleljen a modern SEO követelményeknek.
A SEO jövője – mit hoz 2025?
2025-ben várhatóan még inkább az AI és a gépi tanulás kerül a keresőoptimalizálás középpontjába. A keresőmotorok egyre mélyebben elemzik majd a tartalmakat, és a kontextus megértése kiemelt szerepet kap.
Valószínűleg az adatalapú optimalizálás jelentősége is tovább növekszik, így a valós idejű elemzések és a prediktív SEO eszközök használata nélkülözhetetlenné válik majd. Emellett a hangalapú keresés térhódítása tovább folytatódik, így a SEO szakembereknek a beszélt nyelv optimalizálására is nagyobb figyelmet kell fordítaniuk. Összességében 2025-ben az emberközpontú, de technológiailag kifinomult SEO stratégiák lesznek a leginkább kifizetődők.
Keresőoptimalizálás 2024-ben is a SEO101-el!
Jól tudjuk, hogy nem egyszerű kiválasztani azt a partnert, akivel együtt szeretnél dolgozni, hisz tudod te is, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszú folyamat. Hosszú ideig vagy összezárva a szolgáltatóval, aki weboldaladra tereli a forgalmat.
A SEO101-nél ezért is népszerű a minden kötöttségtől mentes havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatás. Megadja azt a szabadságot, hogy bármikor felmondható, ugyanakkor sikeres együttműködés esetén eszed ágában sem lesz szerződést bontani.
Ennyire egyszerű, ha konkrét megoldásokat, stratégiákat, munkát szeretnél látni a weboldalad mögött.
Ez a keresőoptimalizálás titka 2024-ben is!
Nálunk 100% a szakmaiság és 0% a bullshit.
Hidd el, nagy kincs ez ma már! Igényeld havidíjas keresőoptimalizálás szolgáltatásunkat és érj el tartósan jó eredményeket a weboldaladdal!
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!