A keresőmarketing fogalma és látogatottság növelés az online marketing eszközeivel
Egy weboldal látogatottságának növelésére több módszert is igénybe lehet venni, hogy a kellő eredményre jussunk.
A keresőoptimalizáláshoz hasonlóan a keresőmarketing területei és eszközei is változatosak, és néhol fedik egymást.
A keresőmarketing definíciója
A keresőmarketing egy gyűjtőfogalom.
A keresőmarketing egy olyan digitális marketingforma, amely célja, hogy növelje egy weboldal láthatóságát a keresőmotorok eredményoldalain (SERP) keresztül. Ez magában foglalja a keresőoptimalizálást (search engine optimization, avagy SEO), vagyis a weboldalak struktúrájának és tartalmának olyan módosításait, amelyek elősegítik a jobb rangsorolást a keresőmotorokban, valamint a keresőmotormarketinget (search engine marketing vagy röviden, SEM), amely fizetett hirdetésekre épül, s amelyek célja, hogy az adott honlap előrébb kerüljön a keresési eredmények között. A végső cél természetesen az, hogy ezen eszközök növeljék a weboldaladra érkező forgalmat és javítsák a honlap online jelenlétét a célzott kulcsszavak és kifejezések kapcsán.
A keresőmarketing és a keresőoptimalizálás (SEO) közötti különbségek
Amíg a keresőoptimalizálás alatt rendszerint leginkább a linképítést értik, és a weboldal Google-ra optimalizálásának beállításait (meta kulcsszavak, meta leírások, címsorok megadása), amint azt néhány sorral feljebb megjegyeztük, addig a keresőmarketing mindent lefed, ami weboldal hirdetéséhez kapcsolódik, minden amivel a látogatottság növeléshez közvetlen hozzá lehet járulni.
Hasonlatosan a keresőoptimalizáláshoz, a keresőmarketing eszközei között is fontos helyet foglal el az organikus találati lista szerepe.
A kulcsszavak ez esetben is rendkívül relevánsak
A cél minden esetben, hogy minél több kulcsszóra a természetes találati lista élére kerüljön az adott weboldal. A kulcsszavak száma manapság már kiemelkedően fontos, hisz minden felhasználható kulcsszó, amivel tudunk dolgozni, újabb esély, hogy a weboldalt megtalálják a látogatók a természetes találati listán.
Online marketing és a fizetett hirdetések
Ha a keresőmarketing és látogatottság növelés párosáról hallunk, olvasunk, leghamarabb a fizetett keresőhirdetések ötlenek fel bennünk, mint az Ads. A Google hirdetési rendszerében a megfelelő szakértelemmel beállított keresőmarketing kampány során a leghatékonyabban (igaz ugyan, hogy témától függően, akár legdrágábban is) lehet azonnal látogatókat vásárolni a Google-ból.
A PPC fizetett hirdetés azonnali eredményeket hoz az adott honlap számára?
Természetesen az Ads még mindig csak egy szelete a keresőmarketingnek, hisz minden olyan marketing tevékenységet ide sorolhatunk, ami a látogatottság növelést azonnal segíti, mint például a Facebook hirdetés, vagy a bannerek.
Míg a keresőoptimalizálás lépésről lépésre hosszú távú befektetés, és idő kell hozzá, míg megtérül, amíg látogatókat generál, addig a keresőmarketing azonnali látogatottság növelésre kiválóan alkalmas, meglehet olykor összességében többe kerül, mint egy jól megtervezett folyamatos keresőoptimalizálási kampány.
Aki viszont minél több irányból szeretné a látogatottságot növelni a keresőoptimalizálás mellett a keresőmarketing eszközeit is bevetheti, hogy minél szélesebb körből tudja a látogatókat weboldalára terelni.
Bármelyikre is van szükséged, állunk rendelkezésedre!
A keresőmotorok találati oldalain való előrébb kerülés nem csupán rövid távú célok eléréséről szól – kulcsszavakra épülő, jól megtervezett kampányokkal és hirdetésekkel, valamint a keresőoptimalizálással hosszú távú siker érhető el, amiben profi szakértőink maximálisan a rendelkezésedre állnak. A keresőmarketinget és a keresőoptimalizálással összehangolt munkát kiaknázva biztosítható, hogy weboldalad nem csak több kattintást kap, hanem a találati listában is előkelőbb helyet foglal el, ami egy idő után automatikusan a konverziók növekedéséhez vezet. Az általunk készített linkek és kulcsszavakra szabott tartalom alapjaiban változtatja meg, hogyan jelenik meg weboldalad a találatok között, így nem csak a láthatóságod növekszik, hanem a keresőmarketing eszközeit kihasználva hosszú távon is megtérülő befektetést biztosítunk a weboldaladnak.
A keresőmotorok találati oldalain való kiemelkedéshez szükséges a keresőoptimalizálással és a keresőmarketinget célzó kampányok integrált alkalmazása, amelyet csapatunk tapasztalt szakemberei a legújabb trendek és algoritmus-frissítések figyelembevételével valósítanak meg, így biztosítva, hogy hirdetéseiddel (is) maximális eredményt érj el a keresőben.
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!
Q & A
- Mi az a keresőmarketing?
- A keresőmarketing (SEM) digitális marketing stratégia, amely fizetett hirdetésekkel és keresőoptimalizálással (SEO) növeli a weboldal láthatóságát a keresőmotorok találati oldalain.
- Mi a keresőmarketing két fő típusa?
- A keresőmarketing két fő típusa a keresőoptimalizálás (SEO), amely organikus találatok javítására irányul, és a fizetett keresőhirdetések (például PPC), amelyekkel hirdetésekkel növelik a láthatóságot a keresőmotorok találati oldalain.
- Mi a 2 legnépszerűbb keresőmotor?
- A két legnépszerűbb keresőmotor a Google és a Bing.