Jobb lett az új AdWo… akarom mondani Google Ads felület?
A közelmúltban nagy átalakuláson esett át a Google hirdetési rendszere. Nem csak a felület, de a név is változott, így manapság már nem Google AdWords, hanem Google Ads néven fogunk találkozni a hirdetéseket kezelő platformmal.
Hogy ez jó, vagy rossz?
Sajnos nem ennyire fekete-fehér a kép, ugyanis valóban sok változás történt. Sok olyan módosítás, ami gyökeres változást eredményezett az egyes funkciókban és természetesen magán a felületen. Sokak szerint a felület használatát gyakorlatilag újra kell tanulni, ami részben igaz is, de annyira azért nem veszélyes a helyzet.
Mi volt a Google célja ezzel?
A módosítás elsődleges célja az volt, hogy a Google végre egységes rendszerben tudhassa a hirdetési felületeit. Ennek megfelelően újragondolták az elnevezéseket és egységesítették a megjelenést.
Eltűnt tehát a Google AdWords és lett helyette Google Ads. Persze emellett lett Google Ad Manager és Google Marketing Platform is, de ez a cikk természetesen nem az utóbbi kettőről, hanem az új Ads felületről szó.
A célok között volt az interfész újragondolása, ami lehetővé teszi az egyszerűbb, átláthatóbb és kényelmesebb használatot. Hogy ez megvalósult-e? Részben igen, részben nem!
Nézzük is a lényeget!
A fő változás értelemszerűen a felületen következett be. Nem csak arról van szó, hogy egyes elemek megváltoztak, hanem arról, hogy az egész felület kicserélődött.
Akik rendszeresen használták a korábbi AdWords felületet, az átállás után sokszor nagyítóval kellett keressék a szükséges funkciókat és elcsodálkoztak egy-egy teljesen új megoldáson is.
Ilyen például a „Smart campaign”, ami már a mesterséges intelligenciára épít és az a célja, hogy a kezdő hirdetők is minél gyorsabban és hatékonyabban indíthassák el a hirdetéseiket. Ez a megoldás persze egy profi szakember számára nem lesz hasznos és véleményem szerint a kezdő hirdetők számára sem.
Miért? Azért mert a PPC világában egyszerűen nem érdemes mindent az automatizációra bízni. Fontos, hogy a hirdető maga irányítsa a folyamatokat és a saját igényeinek megfelelően alakítsa a kampányait. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy az automatizmusokat ki kell zárnunk az életünkből, sőt! Nagyon sok esetben fontosak, akár a rendszerbe épített automatizálási lehetőségek, akár a szkriptek szintjén. De hogy szinte teljesen rájuk bízzuk a hirdetést? Az egyelőre nem a legjobb ötlet, legalábbis a megtérülés szempontjából szinte biztosan nem az.
Ha használtad korábban az AdWords rendszerét bizonyára emlékszel a Keresési hálózat + választott display kampánytípusra. Ezt a kampánytípust szinte soha nem használták a profi hirdetők és valószínűleg erre a sorsra jut majd a „Smart campaign” is, már ami a szakembereket illeti.
Volt már dolgod a Facebook hirdetési felületével?
Ha kipróbálod az új Google Ads hirdetést, valószínűleg hasonló érzésed lesz. Korábban amikor PPC szakemberek körében szóba került az AdWords és Facebook hirdetési felület közötti különbség, rendre az AdWords nyert, ugyanis sokkal átláthatóbb, kezelhetőbb volt és nem hemzsegett folyamatosan a különféle hibáktól.
Az új Ads felület sajnos némileg kezd a Facebok hirdetési felületére hajazni, de azért még messze van a Facebook szintjétől.
Mi a tapasztalat néhány hónap használat után?
Az új Ads felület fogadtatása vegyes érzelmek közepette zajlott le, ami a megjelenés óta nem sokat változott. A felület bizonyos esetekben valóban átláthatóbb, azonban sok ponton még kifejezetten kényelmetlen a használata.
És hogy gyorsabb lett-e? Személyes véleményem szerint nem, sőt sok esetben talán kissé akadozósabb és körülményesebb is.
Kétségtelen viszont, hogy muszáj lesz megszokni, ami a rendszeres használat mellett szép lassan megvalósulni látszik.