Itt az ideje előkészíteni a 2020-as év SEO stratégiáját!
Szét se néztünk és elröppent a 2019-es év, máris az ünnepi időszak küszöbén állunk, és ez ideális pillanat arra, hogy átgondoljuk és mérlegeljük az aktuális év stratégiáját, de a legfontosabb teendőnk, hogy előkészítsük a 2020-as évet.
Az előkészület nem csak az emberi kapcsolataink megerősítésében rejlik, hanem ki kell találni a következő év üzleti, valamint SEO stratégiáját.
Ma már utóbbira sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni, mint az off marketing tevékenységekre, mivel nincs olyan ipari, gazdasági terület, ahol a forgalom jelentős részét, ne a webről szereznék a KKV-k.
A jövő priorizálása
Talán ünnepek előtt épp a te piaci szegmensedben van egy átmeneti forgalom-csökkenés, amikor a potenciális vásárlók az ünnepi készülődéssel, pihenéssel vannak elfoglalva, ez az üres járat épp ideális, hogy átgondold a következő év teendőinek prioritásait.
Ehhez nagyon sok olyan eszköz áll rendelkezésedre ingyenesen, ami közel tökéletes képet vetít arról, milyen stratégiával lehetsz a következő évben is sikeres.
Figyelem: ez még nem garancia semmire! Az igazsághoz hozzátartozik, – és ezt nem feltétlen szeretik leírni, sem a SEO szakemberek, sem a marketing ügynökségek, hogy a siker a vállalkozó rugalmasságán is múlik!
Ha következetesen ragaszkodsz akár csak egy rossz árpolitikához, egy nem ideális UI vagy UX designhoz, akkor egyszerűen nincs értelme a közös munkának.
Vegyük sorra milyen lépésekkel tudod egyértelműen meghatározni, hogy a 2020-as évben weboldalad top pozíciót érjen el, vagy előrébb lépjen a keresőben, aminek egyértelműen az a pozitív hozadéka, hogy több vásárlót is tudsz konvertálni:
- versenyelemzés
- tartalommarketing (tervezés és ütemezés)
- technikai SEO audit
Emellett továbbra is számolni kell a linkek erejével! Csak és kizárólag hiteles forrásból származó linképítéssel lehet előrejutni a keresőben, ehhez mi többrétű, sikeres megoldást kínálunk!
A versenyelemzéshez olyan eszközt tudunk ajánlani, mint az Ahrefs, a SEMrush és a Screaming Frog, ezekből egyszerűen képet kapsz arról, hogy:
- a versenytársak milyen kulcsszavakra, milyen pozícióban vannak hozzád képest
- milyen weboldal struktúrával rendelkezik a konkurencia
- milyen témákat dolgoz fel a konkurencia
Vedd figyelembe, hogy a keresési eredmények mindig változnak, tehát a keresőoptimalizálás során elsődleges feladat a meglévő kulcsszavak pozícióinak megtartása, ha erre nincs erőforrás elkülönítve, akkor könnyen elveszítheted a meglévő pozíciókat is. A versenytársak kulcsszavainak növekedése, illetve azok előretörése láttán érdemes megfontolnod, hogy:
- frissíted az oldalad tartalmát
- átnézed az on page beállításokat és
- a belső linkeket
- értékes külső linkekkel támogatod meg a kérdéses kulcsszavakat
Ha az összefüggések értelmezése, a következő lépések felismerése problémát okoz, ne ess kétségbe, olykor még nekünk, szakembereknek is komoly kihívást jelent a megfelelő stratégia kidolgozása, tekintve, hogy a Google ma már szinte naponta módosítja keresési algoritmusát, és biztosra ígérni bármit is a keresővel kapcsolatban, közel lehetetlen!
Tartalommarketing
Ez az, amit mindig nagyon nagy vehemenciával kezdünk el, aztán a lelkesedés pillanatok alatt alábbhagy, holott ma a sikeres keresőoptimalizálás sarokpontja.
Ugyanakkor meg kell jegyeznünk, hogy ez is, mint minden a weben, kétélű. Egyrészt ma már olyan mennyiségű írott információ zúdul a látogató felé, hogy elképesztő módon képes szelektálni, így nagyon merész azt állítani, hogy „na, majd a mi írásunkat biztosan elolvassák”.
Másrészt, ha nem akarunk mindenkinek írni, még tematikán belül sem, akkor jó eséllyel találjuk meg azt látogató-csoportot, akik hajlandóak az általunk termelt tartalmat elfogyasztani.
Tény, hogy 2020-ban is óriási hangsúlyt kap a tartalom! A Google ebben látja az értéket, az egyedi, érdekes, értékes, szakértői, szakmai tartalomban, amiben mintegy „mellesleg” jelen vannak a fontos keresőszavak, és ezek szinonimái, amelyre fókuszál a tartalom egésze.
A tartalommarketing stratégia felállítását negyedévi ritmusban érdemes elvégezni, ez az az időintervallum, amely még áttekinthető adott piaci szegmensben.
Ez még akkor is igaz, ha olyan piacon tevékenykedsz, ahol jöhetnek bármikor újdonságok, arról nyilván ütemezésen kívül kell cikket írni, ám, ha olyan összefüggést és elemzést találsz, amit addig más portálon nem hoztak le, akkor azzal egy aránylag későbbi időpontban történő publikálás esetén is „nyert ügyed van”.
Technikai SEO audit
Ez az rész, ahol azt mondanám, hogy laikusan már az értelmezésben és a javításban is több kárt lehet okozni, mint hasznot, de általánosságban olyan problémákra ad választ egy SEO audit, mint:
- tört vagy nem létező linkek (404)
- hiányzó alt szöveg
- duplikált tartalom
- rossz átirányítás
- hiányzó meta beállítások
- rossz felhasználói élmény
- kaotikus weboldal hierarchia
Ezeket nem feltétlen lehet „házon belül” javítani, és nagyon sok esetben megesik, hogy mélyebb auditra van szükség, hogy a probléma gyökerét megtaláljuk.
Ezen kívül a technikai SEO problémái között találjuk, a teljesség igénye nélkül:
- weboldal optimális sebességének hiányát,
- a mobilbarát verzió hiányát, vagy rossz beállítását,
- hibás multimédia beágyazásokat,
- hiányzó schema markupot
A fent említett SEO eszközök ingyenes verzióival csak korlátoltan lehet SEO auditot elkészíteni, ezért sok esetben megtörténhet, hogy hibás a végső következtetés, ami egy hibás javítási folyamatot eredményez.
Természetesen arra tökéletesen megfelel, hogy egy általános képet kapj weboldaladról, ami előrejelzi, hogy mi az, amit át kell alakítani, ki kell javítani!
Nagyon sok weboldal tulajdonos nem tartja elég fontosnak a SEO audit szerepét, holott a továbblépésnek, a fejlődésnek ez az egyik kulcsa!
Mert toldozással és foldozással csak ideiglenes eredményt lehet elérni, nekünk pedig egyáltalán nem az a célunk, hogy az ügyfél számolatlanul öntse a pénzt a keresőoptimalizálásba, hanem az, hogy 2020-ban is sikeres weboldallal és vállalkozással büszkélkedhessen!
Ha úgy érzed, hogy sem időd, sem affinitásod nincs weboldalad SEO auditját elkészíteni, elemezni az adatokat, kijavítani a hibákat, és mélyebb elemzést szeretnél, teljes körű keresőoptimalizálási stratégiával, hogy egy méltó nyitány legyen 2020 vállalkozásod számára, akkor keress meg minket!
Érdekünk a közös siker!
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!