Hogyan lesz belőlünk SEO szakértő vagy SEO szakember?
A címben feltett kérdésre úgy próbálunk válaszolni, hogy tisztában vagyunk vele, megállapításunk merőben szubjektív lesz. Mégpedig azért, mert arra, hogy kit tekintünk SEO szakértőnek, nincs elfogadott definíció, nem tanítják felsőoktatásban, ugyanis amit marketing címszóval oktatnak az nem SEO, bár vannak átfedések. Ahogyan a webdesignerrel szemben is kimondatlan elvárás, hogy minimálisan a SEO alapokkal is legyen tisztában, főképp, ami az UX és UI területeket illeti. De ettől még nem válik SEO szakértővé!
Ahogyan egy blog, – marketing, – SEO, – webszövegíró is tisztában van azzal, milyen típusú, stílusú, szerkezetű szövegírással kell operálnia ahhoz, hogy mind a látogató, mind a kereső számára „vonzó” legyen, de ettől még ő sem válik SEO szakértővé!
A SEO szakértő rögös útja?
A probléma általában ott kezdődik, amikor valaki félinformációk birtokában hirdeti magát SEO szakemberként, közben pedig tapasztalata csupán a keresőoptimalizálás részfeladataival kapcsolatos, konkrét és alapos SEO stratégiát viszont nem képes felállítani. Egy hasonló jelenség pedig, amikor a SEO szakértő olyan tanácsokkal látja el ügyfelét, ami értsd és mondd megvalósíthatatlan, mert vagy külföldi, főképp amerikai marketinges guruktól átvett, a magyar piacon működésképtelen elméletet próbál eladni, vagy elvész a rég elavult apróságokban, vagy pedig gyakorlati tapasztalat híján fontosnak vél apróságokat, amelyeknek léte vagy nemléte nem befolyásolja számottevően a weboldal rangsorolását.
Odáig tehát eljutottunk, hogy a SEO szakértő valami összetett munkát végez, amibe beletartozik az is, hogy megvalósítható, kipróbált tanáccsal látja el ügyfelét.
SEO szakértővé válás jó esetben ott kezdődik, hogy egy személyes sikeren felbuzdulva tovább edukálódunk, kísérletezünk, követjük a témában akkorra már elfogadott szakembereket, valamint a Google hivatalos kommunikációját, feltéve, ha csak a Google keresőre optimalizálunk.
SEO szakemberré válás rosszabb esetben ott kezdődik, hogy egy személyes sikeren felbuzdulva, úgy kalkulálunk, ha nálam működött, másnál is működni fog, és máris hirdetjük a szolgáltatásunkat.
És nem, még az sem tesz minket SEO szakértővé, ha elsajátítjuk a technikai SEO alapvető lépéseit, illetve közelebb kerülünk azoknak a releváns részfeladatoknak a megértéséhez és gyakorlatban való alkalmazásához, mint például a linképítés fontossága, SEO szövegírás és bármilyen egyéb alap keresőoptimalizálással kapcsolatos teendő.
De akkor, mégis mitől szakember a szakember?
A tízmillió – akármilyen – szakértő országa vagyunk?
Ezzel pedig csak azt a minden iparágra alkalmazott sztereotípiát növeljük, hogy a „tízmillió X országa vagyunk”, legyen ez jelen esetben SEO-s, marketinges, esetleg szövegíró vagy weboldal készítő. Jellemzően ezek a területek, ahol gyakorlatilag autodidakta módon, saját bőrükön – és ideális esetben a Google kommunikációjából, vagy a már követendő, sok esetben külföldi, hiteles szakértők tanulmányaiból, cikkeiből, tapasztalataiból – edukálja magát az, aki ebbe a világba mélyebb betekintést szeretne nyerni.
A SEO szakembert a tapasztalat (is) teszi
Ezért SEO szakértővé kifejezetten az évek alatti tapasztalat útján lehet válni, ami a folyamatosan változó keresőalgoritmus miatt egyáltalán nem nyílegyenes!
Keresőoptimalizálási berkeken belül ugyanis ismeretes az a mondás, miszerint a SEO-ban, a Google keresőoptimalizálás világában az egyetlen biztos pont a változás.
Ha mégis szeretnénk egy „házon belüli” terminust megfogalmazni, akkor elmondhatjuk, hogy a SEO szakértő az a szakember, aki elemzi, áttekinti és végrehajtja mindazokat a módosításokat a webhelyen, ami annak optimalizálásához kell, hogy a keresőben javuljon adott weboldal, weboldalak helyezése, maximalizálva ezzel a bejövő forgalmat, s ezzel párhuzamosan a növekedést is.
Természetesen tíz évvel ezelőtt ez a munka, a keresőoptimalizálás és minden, ami ehhez a területhez tartozik, teljesen mást jelentett, mint 2024 elején, ma már annyira összetett feladatokból áll, és olyan komplex rálátást igényel, ami egy teljesen új készség-készlet elsajátítását igényli a szakembertől.
Nagyjából így kell ma elképzelni a felkészült SEO szakembert, aki mindeközben nem csak a technikai részével van tisztában, hanem a külső off site optimalizálás tiszta eszközeit is képes hatékonyan használni az on-page optimalizálás mellett is.
Mindez a SEO szakember kisujjában van!
A fentiekből már teljesen nyilvánvaló: a vérbeli profi SEO szakember a keresőoptimalizálás minden elemét ismeri, mondhatni a kisujjában van: kulcsszókutatás, a kulcsszavakra való optimalizálás, minőségi szövegírás, linkek építése, hirdetés létrehozása és a többi kardinális feladat – hiszen ezek mind nélkülözhetetlenek a weboldal, webáruház sikeres online jelenlétéhez. A szakértő lépést tart a keresőmotorok változásaival, ezáltal biztosítva, hogy a weboldal mindig a legfrissebb keresőbarát módszerekkel legyen optimalizálva. Ez az a tevékenység, amit talán, nagy nehezen, kínszenvedve el lehet látni házonbelül, azonban az, hogy ez már rövid távon sem éri meg, igazából nem is kérdés.
Mennyibe kerül egy SEO szakértő?
Ezen a ponton válhat relevánssá a kérdés: mennyibe kerül pontosan a SEO szakértő munkájának igénybevétele? A válasz nem egyszerű, hiszen számos tényező befolyásolja a költségeket, többek között az ügyfél speciális igényei, a weboldalad jelenlegi állapota, sőt, a kívánt növekedés mértéke is. A SEO ügynökség szakértőinek díjazása rendkívül változatos lehet, és minden esetben személyre szabott árak alapján konkretizálódik.
Elsődleges szempont, amit figyelembe kell venni, hogy a SEO nem egy egyszeri szolgáltatás, hanem egy hosszú távú befektetés a weboldalad jövőjébe. A keresőoptimalizálás folyamata magában foglalja a honlap tartalmi és technikai elemeinek optimalizálását, annak érdekében, hogy jobb találati helyezést érjen el az organikus keresési eredményekben. Ez nem csupán azonnali látogatottságnövekedést eredményez, hanem hosszú távon is fenntartható eredményeket biztosít.
A SEO szakértők mélyreható elemzéseket végeznek az adott weboldalon, és olyan stratégiákat dolgoznak ki, amelyek a lehető legmaximálisabban elégítik ki az ügyfelek egyedi igényeit, kéréseit. Fontos megjegyezni, hogy egy jól optimalizált weboldal nem csak több látogatót vonz, hanem pontosan a megfelelő, potenciális látogatókat vonzza – azokat, akik valóban érdeklődnek a kínált termékek vagy szolgáltatások iránt.
A SEO szolgáltatások költségei az ügynökségtől és a szakértői szinttől függően változhatnak, de a legfontosabb, hogy a befektetés megtérülése hosszú távon mérhető. Az eredményes SEO stratégia nemcsak a találati listán, a keresési rangsorban való előrehaladást segíti elő, hanem a márkaismertség növekedését és az ügyfelekkel való kapcsolatok erősítését is.
Keresőoptimalizálás – a Te honlapod sikerének záloga is!
Ha hosszú távra tervezel, és szeretnéd megalapozni a honlapod sikerét, fontos, hogy ne „csupán” a terméked, szolgáltatásod minőségére, de a webes jelenlét alapvető elemeire is összpontosíts. Ebben a folyamatban a tapasztalt SEO szakértő kulcsfontosságú szerepet játszik, hiszen ő az, aki képes megfelelően optimalizálni a weboldaladat, biztosítva annak eredményes alakulását, fejlődését a digitális világban.
Egy szakszerűen kiválasztott SEO szolgáltatást igénybe véve nemcsak azonnali javulást érhetsz el, hanem hosszú távon is biztosíthatod a látogatottságot, ezáltal előrébb kerülhetsz a versenytársaidhoz képest. Emellett a keresőoptimalizálás stratégiák gyakorlatban való alkalmazása stabil bevételt fog termelni a honlapodnak, ami a vállalkozásod növekedésének és sikerének záloga lehet.
Amikor SEO szakértőt keresel, fontos mérlegelned, hogy kit választasz!
Ha mellettünk döntesz, itt találsz meg: