Google rangsorolási tényezők – megdőlt a mítosz?
Nem csak mi, de a legtöbb olyan szakmai oldal, olyan SEO szakember, aki szóba hozta a Google rangsorolási tényezőinek számát, egytől egyik több mint 200 tényezőről beszél, amit figyelembe vesz a kereső egy adott weboldallal kapcsolatban, hogy eldöntse, hányadik helyre rangsorolja a SERP-ben.
A több mint 200 tényező már-már „szentírásként” terjed a weben, és sok esetben teljesen szabadon terjesztették: kereken 200 rangsorolási tényezőként emlegetve. Sőt, olykor maguk a Google munkatársai is hasonlóan mennyiségű szempontot emlegettek, mai napig biztos hitben tartva a szakembereket, weboldal tulajdonosokat.
A Bing-től már 5 éve tudjuk, hogy ők több mint 1000 szempontot mérlegelnek mielőtt meghatározzák az oldalak helyét a találati listán.
Nem sokkal később a Google is pontosította azt a bizonyos több mint 200 rangsorolási tényezőt, bár igazából ez lehet már meg sem lepi a SEO világot. Könnyen megtörténhet, hogy valóban 200 fő tényező van, és ezeknek egyenként lehet akár 50 variánsa is, amit még figyelembe vesz a természetes találati lista összeállításánál, így akár a több mint 10000 rangsorolási tényező is szóba jöhet.
Fontosak még manapság a Google rangsorolási tényezői?
Legtöbb esetben csak arra lehetnek jók, hogy ügyfeleink, a weboldal tulajdonosok előtt érzékeltessük milyen mennyiségű algoritmussal képes dolgozni a Google.
Ha csak valóban a több mint 200 létezik, akkor is óriási mennyiség, pláne, ha még ennek a többszöröse is létezik. Ismerve a Google mesterséges intelligencia kutatásait azon sem kellene meglepődnünk, ha már maguk a mérnökök sem tudnák pontosan megmondani adott weboldal miért abban a pozícióban van épp, ahova az algoritmus sorolta.
Igazából a rangsorolási tényezővel tisztában lenni SEO szempontból csak azért fontos, hogy tudjuk mérlegelni a Google által kiszivárogtatott információkat, és tudjuk értelmezni a természetes találati lista alakulását.
Weboldal tulajdonosként most már első számú feladat, hogy felhasználóbarát weboldalt építsünk, mert jelenleg ez a kulcsa a keresőoptimalizálás alapoknak.