Google Panda – küszöbön az újabb frissítés
A Panda algoritmus először 2011-ben ütötte fel a fejét, célja és küldetése, hogy az alacsony minőségű oldalakat kiszűrje, teret adva a színvonalas weboldalak előrejutásának. A Google meg is fogalmazta mit nevez alacsony minőségű weboldalnak, ez a Minőségi Irányelv már többszörösen frissült igazodva a folyamatos algoritmus frissítésekhez.
Jelenleg a Google Panda keresőoptimalizálásban betöltött szerepe szerint azok a weboldalak tekinthetők minőséginek, amelyek nem tartalmaznak duplikált szövegblokkokat, folyamatosan frissülnek és lehetőség szerint plusz értéket és információt adnak a látogatóknak a hasonló weboldalakhoz képest.
A másik végletben pedig ott a túloptimalizáltság elleni védelem, amely a precízen a Panda algoritmus igényeinek felépített weboldalt próbálja kiszűrni. Mindez azért szükséges, hogy a Google valóban a minőségi elveket és a látogatói élményre épülő weboldalakat tudja előtérbe helyezni, mindezt úgy, hogy ezek a lehető legtermészetesebb módon épüljenek fel.
A Google Panda algoritmus megjelenése óta egy sor fejlesztésen és finomításon ment keresztül, így tavaly ősszel már a Panda 4.1-et szabadíthatta a kereső az internetes társadalomra, hogy újra átrendezze a találatokat, és folyamatosan kiszűrje azokat a weboldalakat, amelyek nem adnak hozzá semmilyen értéket az interneten már amúgy is megtalálható információk garmadához.
A napokban viszont újabb frissítés várható, ami a pletykák szerint ismét hatással lesz minden nyelvterületre, amit bizonyítani látszik az is, hogy az Algoroo jelentősebb ingadozásokat produkál már néhány napja.
Mindenesetre kérdés, hogy milyen hatása lesz mind a nemzetközi, mind a hazai keresőoptimalizálás piacán a bekövetkező Panda frissítésnek, mivel eléggé elő van készítve a frissítés, valószínűleg érezhető lesz a hatása is.