Facebook hirdetés alapok – átfogó útmutató kezdő hirdetőknek
Aki nincs a Facebookon, az… sokunknak bizonyára nem okozna gondot ennek a mondatnak a befejezése. Magyarországon ez a vezető közösségi média felület, melyen több millió aktív felhasználó van jelen. Ez pedig kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy te is elérd a célközönséged. A Facebook hirdetések ma már bizony nélkülözhetetlenek az online marketing világában.
A cégek többsége rendelkezik egy saját céges oldallal ezen a felületen és olyan példa is akad, aki előbb készít Facebook oldalt vállalkozásának, mint weboldalt.
Ne maradj ki te se, mutatjuk, miért érdemes Facebook hirdetéseket használnod és pontosan hogyan is működnek. Ha jól csinálod, akkor ez az eszköz hatékony fegyvered lehet vállalkozásod növekedéséhez.
Ismerd meg a legfontosabb hirdetéstípusokat, célzási lehetőségeket, optimalizálási technikákat, és merülj el a sikeres kampányok világában.
Cikkünk első felében a fizetett hirdetések előnyeiről és felhasználási területeiről írunk, ha egyből a hirdetések felépítésére, létrehozásához ugranál, akkor ugorj előre és kattints a taralomjegyzék megfelelő fejezetére.
Facebook marketing és Facebook hirdetések – mi a különbség?
Mielőtt mélyebben belemerülünk a Facebook hirdetések mélységeibe, két fogalmat fontos már az elején tisztázni. Sokszor hallhatunk Facebook marketingről és Facebook hirdetésről, de mit is értünk ezek alatt?
Mi a Facebook marketing?
Ide tartozik gyakorlatilag minden, amit a Facebookon cégként teszünk. Kezdve a posztoktól, a képek kiválasztásáig, a like gyűjtésen át a különböző események szervezéséig minden.
A Facebook marketing alapvetően ingyenes, a Facebooknak nem fizetünk érte, hogy posztokat, story-kat tehessünk ki vagy eseményeket szervezzünk.
Mi az a Facebook hirdetés?
Ezek kifejezetten a Facebook fizetett hirdetései, melyeket sokfél céllal hozhatunk létre. Oldalkedvelőket (követőket) gyűjthetünk, fokozhatjuk az eladásokat, növelhetjük a weboldalunk látogatottságát vagy például új hírlevél feliratkozókat szerezhetünk.
A fizetett hirdetés a Facebook rendszerén belül sokféle felületre kerülhet ki. Hirdethetsz a hírfolyamban, a jobb oldali oszlopban vagy a marketplace-en.
Facebookról tudunk indítani hirdetést az Instagram felületére és további partner weboldalakra, applikációkra is, amik a Facebook hálózatának részét képezik (Audience Network).
A Facebook hirdetések előnyei
- Kiváló célozhatóság: A részletes célzási lehetőségeknek köszönhetően (életkor, nem, földrajzi elhelyezkedés, érdeklődési kör) pontosan elérheted azokat az embereket, akik a legnagyobb valószínűséggel érdeklődnek a terméked vagy szolgáltatásod iránt.
- Költséghatékonyság: bár az utóbbi években jelentős drágulás volt megfigyelhető a Facebookon, még mindig az egyik legolcsóbb hirdetési felületet nyújtja, így az egyéni vállalkozók, kisebb vállalkozások számára sokszor ez a belépő az online hirdetések világába.
- Változatos megjelenés: sokféle, különböző formátum és elhelyezés közül választhatsz, hogy a hirdetéseid mindig a legmegfelelőbb, változatos formában jelenjenek meg.
- Mérhetőség: A Facebook analitikai eszközei segítségével (Pixel, CAPI) nyomon követheted a konverziók számát, hirdetések teljesítményét, és ennek megfelelően módosíthatod a kampányokat.
- Valós idejű optimalizálás: A hirdetések teljesítményét folyamatosan monitorozhatod és bármikor módosíthatod a hirdetési kampányod, hogy még hatékonyabban működhessen
Ha aktívan jelen vagyunk a közösségi médiában, akkor valóban széles réteget tudunk elérni, méghozzá egy teljesen más hirdetési struktúra segítségével, mint pl. a Google Ads esetében.
Mire alkalmas a Facebook hirdetés
Brandépítés
- Kulcsfontosságú szerepe van a márkaépítésben. Nem feltétlenül közvetlen vevőket hoz, hanem a hosszú távú ismertséget növeli.
- Bizalomépítés
- Új ügyfelek szerzése
Vásárlás és egyéb konverzió generálása
- Webáruházak kisebb értékű termékeinek értékesítésére kiválóan alkalmas.
- Kifejezetten jól teljesíthet olyan termékek esetén melyeket impulzusvásárlások alkalmával teszünk a kosárba (kisebb anyagi befejtetés miatt nem sokat gondolkodunk a megvételén).
- Jól optimalizált hirdetések költséghatékonyan generálhatnak vásárlást.
Weboldal forgalmának növelése
- Érdeklődőket irányíthatunk a weboldalra Facebook hirdetések segítségével.
- Friss tartalmak népszerűsítésekor hasznos, amikor a Google még nem rangsorolta az oldalunkat.
Célzott közönség elérése
- A részletes beállításoknak köszönhetően kor, nem, érdeklődési körök és viselkedési szokások alapján is célozhatunk.
Mire nem alkalmas a Facebook hirdetés?
Azonnali szolgáltatások keresése
- Szolgáltatások, amelyekre az ügyfelek általában kulcsszavas keresésekkel találnak rá (pl. fuvar, ételrendelés).
- Ilyen esetekben a keresőmotorok, mint a Google, jóval hatékonyabbak lehetnek.
Speciális célcsoportok elérése kulcsszavak alapján
- Ha a célcsoport inkább kulcsszavak alapján határozható meg, a Facebook hirdetések kevésbé hatékonyak lehetnek.
- Ebben az esetben a brandépítés még mindig lehetséges, de érdemes átgondolni a cél eléréséhez szükséges eszközöket.
B2B (Business to Business) marketing
- Kevésbé alkalmas cégek közötti marketingre.
- Erre a célra a LinkedIn hatékonyabb lehet, mint üzleti közösségi platform.
Fontos kérdések a célzás megtervezéséhez
- Hol van a közönségem, akiket el akarok érni?
- Hogyan találnak rám az ügyfeleim?
Mire lesz szükséged a hirdetésekhez?
A hirdetések indításához az első lépés egy Facebook vállalkozáskezelő (Business Account) regisztrálása és azon belül egy hirdetési fiók létrehozása.
A vállalkozáskezelőn belül egy helyről kezelhetsz objektumokat (pl. hirdetéskezelő, oldalt, pixel stb.) és jogosultságokat oszthatsz ki munkatársainak, külsős partnereknek. Itt adhatod meg számlázási adataidat, valamint a kívánt fizetési módot is.
Bár az indulásnak nem feltétele, de itt kezelheted a felhasználókat, akiket meghívsz a rendszerbe, állíthatod be a méréseket és hitelesítheted a weboldalad a Facebook részére.
Facebook hirdetési típusok – Mikor és melyiket érdemes használni?
A Facebook hirdetési formátumai lehetővé teszik, hogy a kampány céljának és a célközönség igényeinek megfelelően válaszd ki a legmegfelelőbb megjelenési formát. Bemutatjuk a legfontosabb típusokat és hogy mikor érdemes őket használnod.
Képes hirdetések
Egyszerű, statikus képet tartalmazó hirdetés, amelyhez rövid szöveg és opcionálisan CTA (call to action) társul. Bár „elavultnak tűnhet” ez a formátum, kezdő hirdetőként tökéletes választás lehet és sokszor még mindig jobban működik ez a fajta kreatív, mint pl. egy videó.
Mikor használd?
- Ideális választás, ha gyorsan és egyszerűen szeretnél vizuális tartalmat megosztani.
- Kiváló brandépítésre, termékbemutatásra vagy egyetlen üzenet közvetítésére.
- Akkor hatékony, ha már van egy erős, vizuálisan vonzó képanyagod.
Videós hirdetések
Mozgóképes hirdetések, amelyek rövidebb vagy hosszabb formátumban jelenhetnek meg. Kiválóan használhatók történetmesélésre vagy termékdemonstrációkra. A hirdetési rendszer algoritmusa preferálja a videókat, így előnnyel indulhatsz a hirdetői versenyben egy ilyen tartalommal.
Azonban nem minden esetben hoz jobb eredményt, mint például egy sima képes hirdetés. Hogy jól konvertáljon, magát a videós anyagot nagyon át kell gondolni és megfelelően megszerkeszteni, hogy az az első pár másodpercben magával ragadja a figyelmet és az érdeklődők hajlandóak legyenek tovább nézni, mígnem el nem jut hozzájuk az üzenet, amit szerettünk volna átadni.
Videók több felületen is megjelenhetnek a Facebook rendszerén belül, minden estben figyelni kell a helyes formátumra. Például egy story felületre kirakott kép vagy videó ne 1:1-es képarányú legyen, mert ebben az esetben nincs megfelelően optimalizálva a hirdetési felületre, ami miatt a rendszer háttérbe is szoríthat minket a megjelenésekért folytatott versenyben.
Mikor használd?
- Ha részletesen be szeretnél mutatni egy terméket, szolgáltatást, vagy márkát.
- Hatékony akkor is, ha érzelmeket akarsz közvetíteni, vagy komplex üzenetet szeretnél átadni.
- Kiváló választás a felhasználói figyelem megragadására, különösen jól szerepel mobil felületeken.
Karusszel (galéria) hirdetések
Több kép egymás mellett való megjelenítése egy hirdetésen belül, amelyek között a felhasználók lapozhatnak. A galéria képeit mi magunk is kiválaszthatjuk, de termékkatalógusból a rendszer automatikusan is létre tudja hozni. Nagy előnye, hogy a galéria minden képéhez más-más landing URL társítható.
Mikor használd?
- Ha több terméket vagy szolgáltatást szeretnél egyszerre bemutatni.
- Kiválóan alkalmas termékkatalógusok megjelenítésére vagy egy történet részeinek külön bemutatására.
- Akkor hasznos, ha részletesebben szeretnél kommunikálni anélkül, hogy több hirdetést kellene létrehoznod.
Azonnali élmény hirdetések
Teljes képernyős, interaktív hirdetés, amely kizárólag mobil eszközökön érhető el. A felhasználók lapozhatnak, görgethetnek, vagy interakcióba léphetnek a tartalommal.
Mikor használd?
- Ha mélyebb interakciót szeretnél a felhasználókkal, és lehetőséget adni nekik a márkáddal való kapcsolatfelvételre.
- Akkor ideális, ha hosszabb formátumú történetmesélésre vagy részletes termékbemutatásra van szükséged.
Ezeken a standard típusokon túl a hirdetéskezelőben lehetőségünk van többféle automatikus optimalizációs megoldásra is. Az algoritmus képes a kreatívjainkat retusálni, módosítani, akár feliratozni a megadott szövegek alapján, hogy azok könnyebben érjék el a célzott közönséget. Megfontoltan kell használni, mert időnként az automatikusan generált tartalmak nem biztosan fognak egyezni a cég által választott marketing szemléletnek. A Facebook rendszere nem magyar nyelven gondolkodik, így a szövegalkotásban időnként nagy bakikat is tud ejteni!
Minden hirdetési típusnak megvan a maga helye és ideje, attól függően, hogy mit szeretnél elérni, és ki a célközönséged.
Ha még nincs tapasztalatod a márkáddal, hogy mi az, amivel a leghatékonyabban el tudod érni a célközönséges, akkor érdemes az alapokkal kezdeni, és utána tesztelgetni, melyik az a formátum, ami nálad a legjobba működik.
Bizony! Nincs egy formula, ami mindenkinek bejön, így mindenképpen érdemes folyamatosan újítani és tesztelni a rendszer kínálat lehetőségeket.
A Facebook hirdetések felépítése
Ahhoz, hogy belevágjunk a hirdetés létrehozásába, fontos megértenünk a kampányok felépítését, hogy átlássuk mi mire épül a rendszerben, a kampány éppen melyik részét szerkesztjük és ott milyen beállításokra van lehetőség.
Egy kampány létrehozásakor mindig ugyanaz a 3 lépcső (szint) jelenik meg:
- Kampány
- hirdetéssorozat
- Hirdetés
A kampány szinten választod ki a hirdetésed fő célját, tehát például hogy oldalkedvelőket gyűjtesz-e, szeretnél forgalmat terelni a weboldaladra vagy az eladásaidat növelnéd.
A hirdetéssorozat szinten találhatóak a célzási beállítások. Itt adhatod meg, hogy mettől meddig fusson majd a hirdetés, kiket szeretnél vele megcélozni és milyen platformokra szeretnéd kihelyezni a reklámodat.
A hierarchiában a legalsó, hirdetés szinten szerkeszted meg a vizuális tartalmat. Itt töltöd fel a képet, videót vagy szerkeszted meg a galériát. A hirdetési szövegeket is itt adhatod meg, továbbá itt van lehetőség CTA elhelyezésére is.
Hirdetések létrehozása lépésről lépésre
Kampánycél megválasztása
A hirdetések létrehozásának első lépése a kampány létrehozása, amely lényegében a marketing célodat fogja támogatni. Fontos tehát, hogy már az elején meghatározd, mit is szeretnél elérni a hirdetéseiddel.
A Facebook nagyon sokféle kampánytípust tartalmaz, amelyeket érdemes részletesebben tanulmányozni, hogy az éppen elérni kívánt célnak megfelelően tudjuk kiválasztani, mire is lenne éppen szükségünk.
Ez az első lépés és az egyik legfontosabb is, hiszen egy rosszul megválasztott kampánytípus akár többszörösére is növelheti a hirdetési költségeket, miközben nem hozza a várt eredményeket.
A célközönség beállításai
Lépjünk a hirdetéssorozat szintre és állítsuk be a célközönségünket.
Itt lehetőségünk van a következő beállításokra: földrajzi célzás, nem és kor, érdeklődési kör, egyéni célközöségek.
Sokat olvashatunk arról, főleg külföldi cikkeben és fórumokon, hogy érdemes minél specifikusabban lebontani a célközönségünket és külön hirdetéssorozatokban megcélozni az így létrehozott szegmenseket.
Sokszor látjuk azonban az ügyfeleinknél, hogy túlságosan elaprózzák a célzásokat és a tömérdek, egyedileg létrehozott célcsoporttal dolgoznak.
Arról nem is beszéle, hogy sajnos a legtöbb esteben, ami egy amerikai piacon működik az nálunk nem. És ennek egyik oka szimplán az, hogy a magyar piac ehhez túl pici. Sem a Facebook felhasználók száma, sem a weboldalak forgalma nem engedi meg, hogy túlságosan elaprózzuk a célközönségünket (tisztelet a kivételnek, mert az mindig van).
A Facebook algoritmusa rengeteget változott az utóbbi években és jelenleg (2024-ben) a rendszer azt preferálja, ha minél szélesebb célközönségből hagyjuk dolgozni.
Minél több felhasználóból válogathat, annál hamarabb “megtanulja”, ki is a mi valódi célközöségünk, kik azok a felhasználók, akiket érdekel a tartalmunk, reagálnak hirdetésinkre.
Ha túl szűk a célközönség becsült mérete, a kampányok nem tudnak hatékonyan futni.
Ha kétségeink vannak azzal kapcsolatban, hogy milyen stratégia lehet jövedelmező a mi cégünk esetében, érdemes kikérni egy tapasztalt szakember segítségét, legalább a kezdeti beállításokhoz.
Hol jelenjen meg a hirdetésünk?
Szintén a hirdetéssorozat szinten van lehetőségünk kiválasztani, hogy milyen felületeken szeretnénk megjelenni. Ennek legfőbb csoportjai:
- Messenger
- Audience network
És ezek csak a csatornák, ezeken belül az elhelyezések tovább finomíthatóak. Összesen 16 különböző felületből választhatunk.
Kis költési keret vagy specifikusabb hirdetésformátum esetén érdemes korlátozni a megjelenéseket és például csak a hírfolyamon vagy videófolyamon (attól függ milyen a kreatív) futtatni őket.
Azonban, ha nagyobb a keretünk, az algoritmus preferálja, hogy minél több felületet adjunk meg neki, ahol megjelenhet a hirdetésünk, ilyen esetekben érdemes lehet az úgynevezett advantage+ beállítással élni, aminek keretében teljesen a Facebookra bízzuk magunkat.
Kampány ütemezés, hirdetés létrehozása
El is érkeztünk az utolsó részhez, amikor is beállítjuk, hogy hogyan is nézzen ki a hirdetésünk:
Töltsük fel a képet, videót vagy hozzuk létre a carouselt.
Tipp: érdemes mindig legalább kétféle kreatívval próbálkozni, hogy lássuk, mi működik jobban. Töltsük ki a címsorokat, érdemes mindent kitölteni, ne hagyjunk üres mezőket.
Állítsuk be a CTA-t. A felhasználók sokkal nagyobb valószínűséggel kattintanak át egy galériából, ha a képek alatt gomb is van, ugyanis sokan nem tudják, hogy például egy carousel hirdetésnél a képre kattintva is a kívánt céloldalra juthatnak.
Érdemes parametrizálni a hirdetést, így pontosabb mérési adatokat láthatunk az egyes kampányokról a GA4-ben is.
A hirdetés technikai beállításán túl is vagyunk, azonban vedd figyelembe, hogy a témának még rengeteg mélysége van, mi most csak egy egyszerűsített formát vázoltunk azoknak a kezdő hirdetőknek, akik még nem foglalkoztak a témával.
Hasznos tippek sikeres Facebook hirdetések létrehozásához
A Facebook hirdetés létrehozása technikai szempontból nem nagy ördöngösség, hiszen minden beállítson lépésről-lépésre vezet minket végig a program.
A hirdetéskezelő rengeteg lehetőséget kínál nekünk arra, hogy kampányunkat a kitűzött célunk (kedvelőgyűjtés, weboldal népszerűsítése, értékesítés stb.) szerint a lehető legoptimálisabban állítsuk be.
Ilyen részletes és személyre szabható beállítások mellett mégis azt kell mondanunk, egy igazán hatékony Facebook hirdetés felállítása közel sem egyszerű feladat.
Kellő tudás, utánajárás és tapasztalat hiányában sajnos sokan belefutnak abba a csapdába, hogy a percek alatt létrehozott Facebook hirdetések hamar költségessé válnak, miközben valódi eredményt nem értünk el velük.
A tömérdek beállítás és finomhangolási lehetőség, melyet a Facebook hirdetéskezelő nyújt, kellő tapasztalat hiányában sajnos inkább hátráltat minket, mintsem előnyünkre van.
Bár a mesterséges intelligenicát egyre nagyobb mértékben integrálják a hirdetéskezelőbe (rengeteg automata beállítási lehetőég van), egyelőre kellő tapasztalat nélkül az “algoritmus szabadon eresztése” sem jelent biztos sikert.
Facebook hirdetéskezelés – ne hagy magára a hirdetéseidet!
A Facebook hirdetés sok törődést és simogatást igényel. Sajnos nem elég egyszer létrehozni a kampányokat és beütemezni a hirdetéseket – ezek utána folyamatos ellenőrzést és optimalizálást igényelnek.
Előfordulhat, hogy az egy hónaposra tervezett kampány első hetében csak úgy szárnyalnak a hirdetések, de hirtelen elkezd csökkenni a hatékonyság és növekedni az eredményekre jutó költség. Ilyenkor új képekre, szövegekre vagy célcsoportra is szükség lehet annak érdekében, hogy költséghatékonyan érjük el a célunkat.
Érdemes lehet indulás után sűrűbben, majd körülbelül hetente ellenőrizni őket, hogy minden kampányunk rendben fut-e.
Facebook képpont és CAPI beállítása
Nem győzzük elégszer ismételni, hogy az egyik első lépés miután eldöntöttük, hogy hirdetni szeretnénk a Facebookon, a Facebook képpont (Facebook Pixel) beépítése a weboldalunkba. Ha ezt a lépést kihagyjuk, rengeteg értékes adattól fosztjuk meg magunkat.
Emellett ma már szükségünk van a CAPI (Facebook konverziók API) beállítására is, ugyanis a szigorú GDPR szabályozások miatt a pixel egyre kevesebb adatot tud bemérni a felhasználók böngészőjéből.
Erre kínál kiskaput a CAPI, ami nem a böngészőtől kapja az adatokat, hanem közvetlenül a weboldal szerverétől.
A Facebook évek óta készül a Pixel kivezetésére, és bár ez még mindig nm történt meg, a legtöbb, amit tehetünk, hogy mindkét mérési kódszert beállítjuk a hirdetéskezelőnkben, felkészülve arra, hogy egyszer csak az egyik csatorna megszűnik.
Beállítottad a mérőeszközöket? Nagyszerű! A képpont és a CAPI segítségével pontosabb statisztikai adatokat láthatunk a hirdetési eredményeknél, arról nem is beszélve, hogy segítségükkel értékes célcsoportokat hozhatunk létre a rendszerben (megcélozhatod, akit tényleg érdemes is megcélozni), akiknek valóban relevánsak lesznek a megjeleníttet hirdetéseink.
A mérésekből kiderül az is, hogy a látogatók milyen oldalakat tekintenek meg, illetve végrehajtanak-e konverziót, azaz vásárolnak-e, esetleg regisztrálnak az adott oldalon.
Ne merítsd ki a remarketing listád
A remarketing az, amikor olyan embereknek hirdetünk, akik már valamilyen módon kapcsolatba kerültek a szolgálatásunkkal. Ez egy nagyon hatékony eszköz tud lenni szinte bármilyen weboldal esetében.
A webáruházaknál, ha az eladás a cél (márpedig általában az a cél), a remarketing lista alapján futtatok Facebook hirdetések hatékonysága messze túlszárnyal bármilyen más célzási beállítást.
Azonban érdemes „óvni” ezeket a célközönségeket, ha csak a már meglévő érdeklődőket bombázzunk újra és újra. Előfordulhat, hogy hirdetéseink hatékonysága hamar csökkenni fog.
Szükség van ugyanis arra, hogy új lehetséges vásárlókat, érdeklődőket szerezzünk, így mindig érdemes olyan kampányokat is futtatni, melyek új érdeklődőket toboroznak a weboldalra.
Mindig kísérletezz!
A hirdetési rendszer folyamatosan változik így időről időre érdemes kísérletezni különböző kampánytípusokkal, kreatívokkal és más-más beállításokkal.
Ha elsőre nem vagy elégedett az eredményekkel ne add fel! Lehet, hogy azt hallottad, mindenkinél a videós tartalom működik a legjobban, de lehetséges, hogy a te célközönséged a képeket fogja jobban kedvelni.
Hogy mivel érheted el igazán az emberek figyelmét? Ez csak akkor derül ki, ha többféle stratégiával is próbálkozol!
Gyakran ismételt kérdések
Hirdethetek hirdetési fiók nélkül is?
Igen, a Facebook, az oldalon belül lehetőséget nyújt a közzétett posztok kiemelésére (hirdetése) külön fiók létrehozása nélkül is, ha azonban valaki kicsit is komolyabban gondolja a hirdetést, annak semmiképpen nem ajánljuk, hogy ilyen módon vágjon bele.
Miért? Mert ilyenkor nagyon limitáva van az, hogy milyen céllal és hogyan is akarunk pontosan hirdetni. Rengeteg lehetőségtől elesünk, ha csak a publikált bejegyzéseket szeretnénk ezzel az „egyszerűsített kiemeléssel”.
Mennyibe kerülnek a Facebook hirdetések?
De mégis, mi az a költségkeret, amit alapjáraton be kell lőnöd, ha úgy döntesz, belevágsz ebbe a projektbe?
A sikeres Facebook hirdetések árát számos tényező határozza meg, amelyek összetett módon befolyásolják az ideális költségkeretet. Lássunk ezek közül párat:
Kampányod célja: egy elérés központú kampányt már jóval kisebb napi kerettel el lehet indítani, mint egy értékesítés kampányt, ahol a cél az eladás.
A célközönséged mérete: ha országosan hirdetsz és széles a célközönséged, jóval nagyobb kerettel kell számolnod, mint egy lokális, kevés embert célzó kampánynál.
A hirdetéssorozatok típusa: videós hirdetések gyakran magasabb költséggel járnak, mivel ezek nagyobb figyelmet és interakciót vonzanak.
Hány felületen szeretnél megjelenni? Elég, ha csak a Facebook hírfolyamon éred el az embereket vagy ugyanúgy fontos, hogy Instagramon is megjelenj?
A piaci szegmens: vannak piaci szegmensek, ahol jóval nagyobb a verseny ugyanazoknak az embereknek a figyelméért. Egy ilyen terület megcélzása költségesebb lehet. Illetve az is előfordulhat, hogy nem a verseny miatt nagyobbak a költségek, hanem mert a szolgálatás, terméked célközönsége elsődlegesen nem a Facebookon van jelen, így az algoritmus nehezebben talál rá az érdeklődőkre.
A költségkeretet te magad állíthatod be, ami lehetővé teszi, hogy kontroll alatt tartsd a havi marketing kiadásaidat, és ne költs többet, mint amennyit megengedhetsz magadnak.
Hogyan válasszam ki a célközönségemet?
Határozd meg a demográfiai adatokat (kor, nem, hely), érdeklődési köröket, viselkedési szokásokat. Használhatsz egyéni célközönséget (például meglévő ügyfelek) vagy Lookalike Audience-t, hogy hasonló embereket érj el.
Vizsgáld meg a weboldalad mérési adatait, eddigi vásárlóidat. Milyen korú és nemű felhasználók látogatják az oldalt és kikből lesznek a vásárlók? Mit tapasztalsz, milyen egyéb tulajdonságokkal rendelkezhetnek ezek az érdeklődők?
Milyen célokat állíthatok be a Facebook hirdetésekhez?
2024-ben a Facebook rendszerében az alábbi kampánytípusok közül választhatsz (a kampánytípus alapvetően meghatározza a hirdetés fő célját):
- elérés
- forgalomterelés
- aktivitás
- érdeklődőszerzés
- alkalmazás hirdetése
- értékesítés
Milyen gyakran kell frissítenem a hirdetéseimet, hogy ne fáradjanak ki?
Általában havonta érdemes lehet újraindítani a nagyobb költségkerettel rendelkező kampányokat, hogy azok újra megcélozzák azokat a felhasználókat is, akiknek esetleg már nem hirdetnének.
Ha a hirdetések gyakorisága nagyon magasra rúgna (CTW esetén kb. 4-6, értékesítés esetén 10 felett), akkor érdemes újraindítani és esteleg új hirdetési szövegeket, kreatívokat készíteni.
Hogyan mérhetem a hirdetéseim teljesítményét?
A hirdetések teljesítményét alapvetően a hirdetéskezelőben tudod nyomon követni, de a forgalom és értékesítés célú kampányoknál érdemes külsős mérőeszközöket is nézni, mint pl. a GA4 és összehasonlítani az eredményeket.
Ha a pixel és a CAPI be van állítva akkor nem csak a kattintásokról, elérésekről kaphatsz adatokat, hanem a weboldalra érkező látgatókról, kosárba helyezésekről és vásárlásokról is.
Mit tegyek, ha a hirdetéseim nem hoznak eredményt?
Ellenőrizd a célzást, cseréld ki a kreatívokat, nézd át a költségkeretet, és végezz A/B tesztelést, hogy megtaláld a legjobb változatot.
Ha nem vagy benne biztos, hogy jó úton jársz érdemes szakember segítségét kérni és együtt beállítani a kampányaidat.
Hogyan optimalizálhatom a hirdetéseimet?
Tesztelj különböző kreatívokat (képeket, ideókat, hirdetési szövegeket). Próbálj ki többféle célközönséget, hogy lásd, kik konvertálnak a legjobban.
Elemezd a mérési adataidat és nézd meg mitől lehetet egyik kampány sikeresebb, mint a másik.
Mi a hasonmás célközönség (lookalike audience), és hogyan használhatom?
A hasonmás közönséged a rendszer valamely meglévő célközönséged alapján hozza létre. A cél az, hogy a rendszer a már meglévő aktív közönségedhez hasonló új felhasználókat találjon, akik addig még nem léptek kapcsolatba veled.
A hasonmás célközönség jó alternatíva, ha tágítani szeretnéd a meglévő aktív közönséged és új érdeklődőket szeretnél találni.
Hirdetéssorozatok és hirdetések – tudunk Neked segíteni!
Szeretnél a Facebook-on hirdetni, de nincs időd kitanulni a rendszer használatát és folyamatosan foglalkozni a kampányokkal? Bízd ránk őket és mi felépítjük neked a megfelelő kampányokat, amiknek folyamatos kezelését és optimalizálását is elvégezzük.
Vannak futó hirdetéseid, de nem vagy benne biztos, hogy megfelelően vannak beállítva? Úgy érzed, túl sokat költesz, de nincs igazán eredménye? Gondod akadt a pixel telepítésével agy a CAPI beállításával? Kérj tőlünk konzultációt, amelynek keretében átvizsgáljuk a hirdetéseidet, és megkeressük, mi lehet velük a gond.
Van céges oldalad, de nem jut időd a kezelésére? Nálunk egy kézben tudhatod a teljes Facebook marketinget. Segítünk kitalálni a marketing stratégiát, megírjuk a bejegyzéseket, posztolunk és kezeljük az adott Facebook hirdetéseid is.
Vedd fel velünk a kapcsolatot, mi segítünk abban, hogy a hirdetésed minél nagyobb pontossággal megtalálja azokat a személyeket, akiknek valóban a weboldaladon a helyük!
Amit tehetünk érted:
- Vállaljuk vállalkozáskezelő fiók létrehozását, amihez azonban a te segítséged is fog kelleni
- Facebook hirdetési fiók létrehozás
- Facebook oldal kezelést
- Facebook kampány kezelést
- Facebook hirdetés optimalizálást
- tesztelést
Q & A
- Mi a Facebook marketing?
- Ide tartozik gyakorlatilag minden, amit a Facebookon cégként teszünk. Kezdve a posztoktól, a képek kiválasztásáig, a like gyűjtésen át a különböző események szervezéséig minden.
- Mi az a Facebook hirdetés?
- Ezek kifejezetten a Facebook fizetett hirdetései, melyeket sokfél céllal hozhatunk létre. Oldalkedvelőket (követőket) gyűjthetünk, fokozhatjuk az eladásokat, növelhetjük a weboldalunk látogatottságát vagy például új hírlevél feliratkozókat szerezhetünk.
- Mire alkalmas a Facebook hirdetés?
- Brandépítés, vásárlás és egyéb konverzió generálása, weboldal forgalmának növelése, érdeklődés alapú közönség elérése
- Mire lesz szükséged a hirdetésekhez?
- A hirdetések indításához az első lépés egy Facebook vállalkozáskezelő (Business Account) regisztrálása és azon belül egy hirdetési fiók létrehozása.
Mivel Facebook marketing kapcsán az igények meglehetősen különbözőek lehetnek, ezért egyedi, személyre szabott ajánlatot adunk.
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!
Tudástár
- AEO vs. SEO – válaszoptimalizálás a keresőoptimalizálásban
- Szemantikus SEO – a keresőoptimalizálás új dimenziója
- NLP, azaz a természetes nyelv feldolgozása a SEO-ban
- Tematikus tekintély (topical authority) kiépítése a SEO-ban
- Mit jelent a SEO? Keresőoptimalizálás alapok mindenkinek
- Névvel rendelkező entitások felismerése a SEO-ban