Érkezik a Google Speed Update algoritmus
Igaz, hogy csak 2018 júliusától és csak a mobilkeresési eredmények listázásánál lesz rangsorolási tényező, de immár hivatalos.
Az új algoritmus a hivatalos közlemény szerint csak a leglassabb felhasználói élményeket nyújtó oldalakra lesz hatással, ezen belül is csak a lekérdezések kis százalékát érinti majd. Mivel idejében bejelentette a Google az algoritmus élesítését, így a webmestereknek idejük lesz felkészülni a változásra, és orvosolni az esetleges hátrányokat.
Természetesen továbbra is a felhasználói keresés dönti el, hogy egy weboldalt megjelenít-e a Google annak ellenére, hogy nem kielégítő a betöltődési sebessége, mert ha a lassúság ellenére a látogatók szívesen felkeresik az oldalt, mert releváns tartalmat szolgáltat, akkor továbbra is rangsorolva lesz.
A weboldal sebességének mérésére a PageSpeed Insights eszköz a weboldal tulajdonosok és webmesterek rendelkezésére áll, amit nemrég bővített a Google a Chrome User Experience Report-al, ennek az a hátránya, hogy a kis forgalmú oldalakról nem tud egyértelmű sebességi adatot szolgáltatni, mivel az információt voltaképp a böngészőből nyeri.
A Google azt javasolja, hogy minden eszközt használjunk, amivel a weboldalak sebességét folyamatosan nyomon követhetjük, és lehetőség nyílik a gyorsaság továbbfejlesztésére. Az általuk ajánlott eszközök:
Valójában már 2010-től tart a weboldalak sebességének rangsorolási tényezővé való emelése, de akkor még csak az asztali keresésekre koncentráltak, most júliustól a mobil weboldalak adatait vizsgálják, és használják a mobilkeresések rangsorolására.
Arról, hogy egy weboldal érintve van-e az algoritmus okozta hátrasorolásban semmilyen csatolt eszközön (Analytics, Search Console) keresztül nem jelzi a Google a webmesterek felé.
Ha AMP URL-eket használ egy weboldal, a felhasználó az AMP oldalt látja a keresésben, így a Google ennek az oldalnak a sebességété veszi figyelembe, amennyiben az AMP-al létrehozott oldal lassú felhasználói élményt nyújt, az oldal eredményei is alacsonyabbak lesznek, ami rontja a keresőoptimalizálás eredményét is.
Mindez az asztali kereséseket egyelőre nem érinti.