Élesben a Domain Authority 2.0
Ahogy arról mi is írtunk korábban a moz.com február végén bejelentette, hogy változtatni fog a DA értékek mérési protokollján, azaz egy sokkal kifinomultabb, neurális hálózati alapokra helyezett, valós időben frissített értékeket fogunk látni a jövőben, ami elvileg megbízhatóbb az eddigieknél.
Az eddig használt 0-100 közötti mérőszám meghatározása sokkal összetettebb folyamattá vált, és igyekszik adaptálni a Google algoritmus olyan szintű változásait, ami ahhoz szükséges, hogy a linkmanipulációkat, linkeloszlásokat, korrelációkat is tudja szűrni, valamint az oldalak forgalmát, látogatottságát, így valóban csak a „tiszta”, white hat SEO módszerrel optimalizált weboldalak kapnak előkelő DA értéket.
Miért fontos nekünk keresőoptimalizálás szakmában tevékenykedőknek a DA (Domain Authority) érték?
Nekünk azért fontos, mert miután a Google 2016 elején lenullázta a nyilvános Page Rank értékeket a SEO szakmának feltétlen szüksége volt egy olyan mérőszámra, ami meghatározza egy domain linkerejét, és az ezzel összefüggő minőségét. Erre kiváló volt a moz.com Domain Authority mérőszáma, hisz egyértelműen a domain erejét mérte, aminek szerves része volt az a momentum, hogy minél több link mutat adott domainre, az érték az esetek nagy többségében felfelé korrigálódott.
Magyarul, a DA értéket befolyásolni lehetett linképítéssel, ennek kedvező hatásaként, ha egy magas DA értékű domainről kapott linket egy weboldal, a linkereje révén hatással volt a landing oldal helyezésére, mégpedig az esetek igen magas százalékában, pozitív értelemben.
Jelenleg kérdéses, hogy milyen eloszlásban stabilizálódnak az oldalak DA értékei, és hogy milyen időintervallumok között frissülnek, és hogy mindez milyen hatással lesz a prémium linképítésre. Valószínűsíthető, hogy a DA értékek stabilitása az, ami mérvadó lesz, tehát a több ponttal lefokozott weboldalak, amelyek később megtartják értéküket (esetleg minimális ingadozással) hasonlóan értékes linkeket adnak.
Ez az átrendeződés viszont – mivel sokkal nagyobb energiát igényel a weboldalak minőségének, forgalmának, tiszta linkprofiljának megtartása – lehetséges, hogy hamarosan linképítés árkorrekcióval is jár, egyrészt azért, mert ezzel megteremtjük a természetes oldalakat, a természetes linkszerzés lehetőségét, amelyekre a Google is magasabb minőségként tekint.
Miért fontos neked, mint weboldal tulajdonosnak a DA (Domain Authority) érték?
Nem fontos, több okból sem:
- a DA érték nem befolyásolja weboldalad helyezését,
- a DA érték nem Google mérőszám,
- a DA érték csupán egy relatív mérőszám.
Russ Jones a moz.com szakembere szerint weboldal tulajdonosként mindenképp egy minőségi mérőszámként kell tekinteni a DA értékre, ha tehát a tied kisebb, mint versenytársadé, akkor azt jelenti, hogy javítani kell a webhely minőségén, attól függetlenül is akár, hogy az organikus találati listában előrébb szerepelsz nála.
Minőségi linképítést szeretnél?
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!