Google Ads (AdWords) marketing stratégia nélkül?
A Google hirdetési rendszerére sokan egy egyszerű és átlátható rendszerként gondolnak, amivel pillanatok alatt potenciális vásárlókat lehet szerezni. Ez részben igaz is, mivel a rendszerbe való regisztrálást, a hirdetések megírását és a kulcsszavak kiválasztását szinte bárki el tudja végezni néhány óra alatt.
Az persze más kérdés, hogy ez milyen eredményeket hoz majd a vásárlások, vagy megkeresések szempontjából.
A valóság az, hogy manapság egyre kiélezettebb a verseny a hirdetők között, így még a rendszer alapos ismerete sem ér sokat megfelelő marketing stratégia nélkül.
A vásárlók szemével nézd a saját hirdetéseidet!
Ha az Ads (AdWords) célzási mechanizmusait technikai szempontból kellene elemeznünk, azt mondhatnánk, hogy a rendszer szinte tökéletes. Épp abban a pillanatban kínálja fel a látogatónak a hirdetést, amikor a látogató érdeklődik terméked, vagy szolgáltatásod iránt. Tehát a vásárló kerül előtérbe, s a hirdetés őt egy olyan céloldalra vezeti, ahol vélhetően mindent megtalál, ami érdekli a téma kapcsán.
Ez persze egy ideális elképzelés, a valóság azonban sokkal bonyolultabb. Fontos elkülöníteni azokat az elemeket, amelyeket maga a rendszer kínál (célzási megoldások, kizárások stb.) és az általános marketing stratégia elemeit.
Hiába van a kampányunknak magas átkattintási aránya, olcsó kattintási összegekért az első pozíciókban, ha a marketing stratégia gátat szab a vásárlásoknak, megkereséseknek.
Vagyis a hirdetési rendszer technikai ismerete nem elégséges. Szükség van egy átfogó marketing tudásra, ami segítségével kialakítható a megfelelő marketing stratégia.
Minden termék, szolgáltatás más és más.
Számtalan tényező befolyásolja, hogy a látogatóknak megtetszik-e az adott termék. Hazánkban kifejezetten fontos a kedvező ár, de természetesen a megrendelés közben kapott extra szolgáltatások is fontos szerepet játszhatnak a végkifejletben.
Egy Ads (AdWords) fiók kampányainak megtervezésénél tehát szinte minden olyan elemet figyelembe kell venni, ami valamilyen szinten kötődik az értékesítéshez, ugyanis ezekből az elemekből alakítható ki majd a marketing stratégia, azt követően pedig a fiók szerkezete.
Egyszóval néhány hirdetés megírása és a megfelelő kulcsszavak kiválasztása nem elegendő. A sikerhez hatékony stratégia kell és természetesen folyamatos tesztelés, optimalizálás.
Érdekel a mi stratégiánk? Most ingyen a tied lehet!
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!