Weboldalak keresőoptimalizálása, a belső struktúra jegyében – SEO alapok 

A weboldalak keresőoptimalizálása során általában a tartalomra, kulcsszavakra és külső linkekre helyezzük a hangsúlyt, de nem szabad megfeledkeznünk a belső struktúra fontosságáról sem. A jól felépített belső struktúra nemcsak a felhasználói élményt javítja, hanem jelentősen hozzájárul ahhoz is, hogy a keresőmotorok hatékonyabban indexeljék és rangsorolják oldalainkat

Linkek és hivatkozások, mint a belső SEO struktúra alappillérei  

Ahogy keresőoptimalizálás szempontjából elhanyagolhatatlan a weboldalak felépítése, úgy, a belső strukturális kialakításhoz is komoly odafigyelés, mi több, tervezés szükséges. A weboldal belső struktúráját az oldalon használt linkek, hivatkozások adják.

Ha linkekről van szó, mindig törekednünk kell a szöveges linkek használatára, és az oldalakat kulcsszavakkal linkeljük. A belső linkek esetében, ha a weboldal egyes oldalaira kulcsszavakkal hivatkozunk, akkor attól az egész weboldal csak erősebb lesz, természetesen ezt sem szabad túlzásba vinni.

Tartalom minősége és a linkelés fontossága a Google algoritmus szemében

A kereső ugyanis első sorban azt vizsgálja, hogy adott oldal miről, milyen mértékben szól, megvizsgálja a tartalmat, és az oldalt linkelő egyéb oldalakat is. A vizsgált oldalra mutató hivatkozások link szövegei vagy azok környezete nagyban befolyásolja az oldal erősségét. Ha jól van megválasztva a hivatkozott kulcsszó, akkor erősíti az oldalt, ha rosszul van megválasztva, akkor viszont gyengítheti. Ez pedig az egész oldal keresőoptimalizálását befolyásolja. Amennyiben képet linkelünk, fontos az ALT és a TITLE részek használata a linkelés során.

Különösen lényeges, hogy élő linket helyezzünk el a belső struktúrában, ezt érdemes folyamatosan ellenőrizni, mert egy nem létező oldalt hivatkozó vagy egy nem létező oldalra hivatkozott link nagyban ronthatja weboldalunk megítélését a Google „szemében.” Nem beszélve arról, hogy a keresőoptimalizálást (SEO-t) ellehetetleníti.

A bejövő és kimenő linkek aránya a weboldal optimalizálás szempontjából

A belső hivatkozások nyomán kialakul weboldalunkon belül egy egyedi belső weboldal struktúra. A hivatkozásokat akár szavazatoknak is tekinthetjük, a linkelt oldalak egymásra szavaztak. Az egy oldalról kiinduló hivatkozások linkerőt adnak tovább. Amennyiben egy oldalról sok link mutat kifelé, a kifelé mutató linkek ereje megoszlik, nem utolsó sorban gyengítve ezzel önmagát. Egy weboldal ereje, aminek a Google keresőoptimalizálás szemszögéből jelentős szerepe van, a kimenő és a bejövő linkek aránya alapján írható le.

A kategóriaoldalak esetében is fontos a megfelelő egyensúly

A kisebb weboldalak esetében megtehetjük, hogy minden oldalt, minden oldalról linkelünk, arányosan megosztva így az oldalak erejét. Ám ez a strukturális kialakítás egy nagyobb weboldal esetében nem alkalmazható. A nagyobb oldalak esetében érdemes a kategóriaoldalakat hivatkozni a főoldalról, a kategóriaoldalak pedig lefelé aloldalakra mutatnak. Fontos azonban itt is súlyozni, arányosan elosztva a kategória oldalakról aloldalakra mutató linkek mennyiségét.

Nagyobb weboldal keresőoptimalizálás SEO stratégia

Minél nagyobb a weboldal mérete, érdemesebb több szintre bontani azt, elkerülve ezzel, hogy adott szinteken elhelyezkedő oldalakról túl sok hivatkozás mutasson más aloldalakra. Alkalmazhatunk másfajta struktúrát is, például, hogy az aloldalak is visszamutatnak a főoldalra, hogy minél inkább az értékes információt hordozó oldal erősödjön. És az esetek 99%-ban a főoldal bír a legnagyobb jelentőséggel.

Sikeres SEO:  a legfontosabb on-page SEO és off-page SEO megoldások a belső struktúra javításához 

Az on-page SEO a weboldalon belüli elemek optimalizálására összpontosít, mint például a tartalom minősége, kulcsszavak használata, meta címke, meta leírás, belső linkelés és a felhasználói élmény javítása, míg az off-page SEO a külső tényezőkre, a backlinkek megszerzésére és a közösségi média jelenlétre koncentrál, hogy növelje a weboldal hitelességét és rangsorolását a keresőmotorokban. 

Az on-page SEO és off-page SEO szorosan kapcsolódik a weboldal belső struktúrájához, mivel egy jól szervezett belső struktúra segíti a keresőmotorokat abban, hogy hatékonyan indexeljék és rangsorolják az oldalakat, míg a megfelelő belső linkelés javítja a felhasználói élményt és az oldal hitelességét. 

Weboldalak keresőoptimalizálása, SEO alapok – és ami ezeken túl van

A fentiekből már kiderült – a belső struktúra kialakítása kifejezetten a SEO szakértő asztalára tartozik. Amennyiben Neked is a Google keresőben való előrejutás a cél, tarts velünk továbbra is, hiszen a következő részben mélyebben tanulmányozni fogjuk az oldalról kifelé mutató linkek és a keresőoptimalizálás közötti kapcsolatot! Amennyiben pedig a SEO, mint egész folyamat érdekel, ajánljuk figyelmedbe átfogó cikkünket a keresőoptimalizálás lépésről-lépésre témakörében.

Q & A

Hogyan kell keresőmotor optimalizálni a honlapot?
A honlap keresőmotor optimalizálása érdekében biztosítani kell a technikai SEO elemek rendben létét, releváns és minőségi tartalmat kell létrehozni, valamint erős és hiteles külső linkeket kell szerezni.
Mit nevezünk on-site SEO-nak? 
Az on-site SEO (más néven on-page SEO) a weboldalon belüli elemek optimalizálását jelenti, beleértve a tartalom minőségét, kulcsszavak használatát, meta címkék optimalizálását, URL struktúra javítását, belső linkelést és a felhasználói élmény fokozását.
Mi a keresőoptimalizálás weboldal tervezés?
A keresőoptimalizálás weboldal tervezés (SEO web design) azt jelenti, hogy a weboldal kialakítását és fejlesztését úgy végzik, hogy az megfeleljen a keresőmotorok követelményeinek, beleértve a gyors betöltési időt, a mobilbarát felépítést, a tiszta és logikus URL struktúrát, a megfelelő meta címkéket, valamint a könnyű navigációt és a jó felhasználói élményt.
Hogyan ellenőrizheted, hogy egy weboldal keresőoptimalizált-e?
Egy adott weboldal keresőoptimalizáltságát SEO audit eszközök, mint a Google Search Console, Ahrefs vagy SEMrush segítségével ellenőrizheted, amelyek feltárják a technikai hibákat és optimalizálási lehetőségeket.