A tudatos tartalommarketing
Amikor arról esik szó, hogy mennyire fontos, hogy weboldaladon folyamatosan frissülő, értékes, akár edukatív, szórakoztató vagy olyan tartalom legyen, amire a felhasználó szívesen kattint, és nagy elköteleződést generál, akkor egész ritkán esik szó két nagyon fontos tényezőről, ami nélkül elképzelhetetlen a sikeres tartalommarketing:
- a tartalommarketing stratégiája – mit, miről, kinek írjak, milyen formában?
- a tartalommarketing mögött álló technikai és optimalizálási feltételek megvalósítása
Láthatjuk tehát, hogy az értékes tartalommarketing nem légből kapott, intuitív megoldásokat tartalmaz, hanem kidolgozott folyamat mentén valósul meg.
A legtöbb weboldal – és cégtulajdonos gyakorlatilag itt rontja el ennek a hatékony eszköznek az alkalmazását, a „majd írunk valamit, csak legyen cikk a weboldalon” hozzáállással.
Vegyük sorra az ajánlott folyamatokat és lépéseket:
- Kulcsszókutatás, optimális kulcsszavak kiválasztása
Gyakorlatilag a kulcsszókutatás versenytárs elemzéssel párosul, mert a számunkra is értékes kulcsszavak tesztelése során látni fogjuk, milyen weboldalak vannak előttünk a természetes találati listában, és ami a legfontosabb, azt is látni fogjuk, melyek azok a kulcsszavak, amiket esetleg versenytársaink nem tartanak túlságosan fontosnak, alacsony vagy közepes rá a verseny, de számunkra megfelelő optimalizálással hasznos lehet.
Egyáltalán nem biztos, és a gyakorlat is azt mutatja, hogy nem mindig a nagy keresésű kulcsszavak a célravezetőek főleg egy olyan iparágban, ahol eleve komoly versenytársakkal kell számolni.
- A tartalom oldalon belüli (on site) optimalizálása
Meglepő, de sok weboldal tulajdonos mai napig figyelmen kívül hagyja, vagy alacsony jelentőségűnek tekinti az oldalon belüli optimalizálást. Ezek lehetnek:
- túl sok oldal célozza meg ugyanazt a kulcsszót, ez túloptimalizáltsághoz vezet, ez csökkenti az oldal képességét, hogy sikeresen versenyezzen a keresési eredmények között, és forgalmat veszíthet.
- a kulcsszó egyáltalán nem jelenik meg sem a címsorban, sem a metaleírásban.
- LSI kulcsszavak használata
Mindamellett, hogy a kiválasztott kulcsszavak szerepelnek a tartalomban, a címkékben, meta leírásokban, nagyon fontos, hogy olyan szavakat is használjunk, amelyek kiegészítik, mintegy támogatják a tartalomban megjelenő kulcsszavak sikerességét. Ilyenek a szinonimák, metaforák, jelentésükben összetartozó szavak.
Bár sokan kétségbe vonják, hogy beszélhetünk-e LSI kulcsszavakról, mi mégis úgy gondoljuk, hogy elég jól kezeli már a kereső algoritmusa a kulcsszó jelentéskörébe tartozó szavakat is.
- Oldal sebesség asztali és mobileszközön
Nem tekinthetünk el tőle, mivel kiemelten fontos szerepe van annak, hogy a felhasználó mennyi idő alatt jut hozzá az általa elérni kívánt tartalomhoz. Emellett a rangsorolási tényező is. A Google javaslata a max. 3 mp-ig tartó oldalbetöltés, de ez alatt
- Képek optimalizálása
Nagyon fontos a tartalomban használt képek optimalizálás, egyrészt, mindent el kell követni, hogy a kereső ezt is tudja értelmezni (alt tag legyen kitöltve), képnek legyen leírása, és a mérete is olyan legyen, ami még nem befolyásolja negatívan az oldal betöltési sebességet.
- Meta címek és leírás optimalizálása
Sokat írtunk már arról, mennyire átértékelődött a meta leírások és meta címek megléte, ám ahhoz, hogy ezeket sikeresen használjuk, fontos, hogy a Google által kért karakterhatárokat tartsuk be. Mind a címben, mind a meta leírásban is jelenjen meg az a kulcsszó, amire optimalizáljuk az adott aloldalt.
- Konverziós eszközök használata
A tudatos tartalommarketingnek mindig van egy végső, konverziós célja, ha céges weboldalad mellé indítasz blogot, akkor a szolgáltatásod irányába, ha webáruházad mellé indítasz blogot, akkor pedig termékeid irányába tereled a látogatót különféle eszközökkel. Ezeknek használata szükségszerű, mivel a felhasználó önmagában nem fog tovább lépni, szüksége van egy útmutatásra a következő lépéshez.
Melyek lehetnek ezek a konverziós eszközök?
- hívás/rendelés gombok
- kapcsolattartó űrlapok
- bannerek
- figyelemfelkeltő mondat
Érdemes A/B tesztelni, hogy melyik konverziós eszköz az, amire speciálisan a te közönséged reagál, és ha ez meg van, onnantól már csak a megfelelő minőségű és logikailag jól felépített tartalmat kell megalkotni, amivel folyamatosan építeni tudod saját közönséged!
Segítünk hogyan fogj hozzá!
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!