A SEO jövője a szakértők szerint
A digitális marketing világában a keresőoptimalizálás az egyik legdinamikusabban változó terület. A WhitePress® 2023-ban született tanulmánya mérföldkő a SEO jövőjét illetően, már csak volumenét illetően is: több, mint ezer vezető európai SEO szakértő vett részt a nagykaliberű felmérésben, megosztva tudását, tapasztalatát a Google keresőoptimalizálás terén, illetve felbecsülhetetlen értékű véleményét a jövőbeli trendeket illetően.
A SEO101 vezetője, Nagy Béla és csapata is büszkén vették ki a részüket a közös, forradalmi munkában, amely számos új dimenziót nyit meg mindazon szakemberek előtt, akik a SEO területén tevékenykednek.
A SEO jövője: az egyetlen állandó dolog, a folyamatos változás
A SEO területén mindig is nagy kihívást jelentett előretekinteni, és ezt a tanulmányban résztvevő válaszadók harmada is megerősíti, mondván, ha valamikor, akkor ma nagyon nehéz pontosan megjósolni, mit hoz a jövő. Bár bizonyos módszerek évek óta változatlanok, az algoritmusok frissítései folyamatosan érkeznek.
Az aktuális trendek azonosítása és az azokra való gyors reagálás mégis biztos alapot nyújt egyfajta előrejelzésre.
Mi várható a közeljövőben?
Az amatőr SEO korszaka véget ért, a linkek minőségének javulnia kell a verseny és a keresőmotorok elvárásaival szemben, amivel Nagy Béla is egyetért, kiemelve a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás növekvő szerepét a keresések és tartalmak jobb megértésében.
A SEO szektor döntően optimista a jövőt illetően, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy a terület szakértői már számtalanszor megtapasztalták a változást, így felkészültek a várható újítások kezelésére is. Ez a terület dinamikus természete: az állandó frissesség és az algoritmusok, valamint a felhasználói magatartás változásaira való gyors reagálás igénye egy olyan környezetet hoz létre, amely nagyban elősegíti a szakemberek motiváltságát.
AI és SEO – egy új korszak hajnala
Az már most is világos, miszerint az AI a SEO jövője vonatkozásában annak egészét forradalmasítja, a tartalomgenerálástól kezdve a felhasználói viselkedés elemzéséig. Ennek tükrében a tanulmány kitér arra, hogyan alkalmazzák sikeresen a mesterséges intelligenciát a tartalom optimalizálására és a keresési szándékok mélyebb megértésére.
Mindazonáltal a mesterséges intelligencia teljes hatása a SEO-ra még mindig tisztázatlan terület. A keresőmotorok mesterséges intelligenciával támogatott chat funkcióinak bevezetése, mint a Bing és Google kísérleti chatbotjai újraformálhatják a kulcsszavas keresést. A Google által nyújtott, kiemelt keresési eredmények (Feature Snippets) már most is népszerűek a felhasználók körében, és az, hogy az emberek 60%-a már nem kattint a keresési eredményekre, megdöbbentő – a mesterséges intelligenciával folytatott beszélgetések további használata pedig még inkább csökkentheti ezt a számot.
Valószínűsíthető, hogy a jövőben egyre több SEO szakember alkalmaz majd mesterséges intelligenciát a szövegírás során, tekintettel a GPT-4 és hasonló technológiák fejlődésére és egyre növekvő népszerűségére. Az AI már képes egyszerűbb tartalmak, mint kulcsszavas vagy szponzorált cikkek gyártására is.
Tartalom és linképítés fontossága – az örök pillérek
A minőségi tartalom és a hatékony linképítés továbbra is alapvető elemei maradnak a SEO-nak. A tanulmány rávilágít arra is, hogy ezek a stratégiák hogyan alakulnak át az új digitális korszakban – mert bizony ezek az örök alappillérek is változnak, új formát nyernek.
Az automatizált meta címek írása, linképítés és a képek leírásainak generálása jelentős időmegtakarítást jelent a gépek által régóta elvégezhető feladatok esetében. A ChatGPT tovább növeli az effektivitást, lehetővé téve például a versenytársak elemzését vagy kulcsszavak tervezését, s mindezt pillanatok alatt. Bár ez előnyös, az AI által generált (az emberi tartalomhoz képest) alacsony minőségű tartalmak problémát jelenthetnek, ami szigorúbb linkpolitikához és a generátorok használatának csökkenő költséghatékonyságához vezethet. A SEO szakértők pedig óvatosak, hiszen tisztában vannak a potenciális kihívásokkal.
A technológia hatása: SEO trendek és előrejelzések
Tény, hogy a mesterséges intelligencia jelentős változásokat hoz a SEO világában, például az algoritmusok folyamatos tanulásával és fejlődésével, amelyek egyre jobban képesek értelmezni és rangsorolni a tartalmat a felhasználói szándékok alapján. Az AI segítségével a keresőmotorok pontosabban tudják felmérni a weboldalak relevanciáját és minőségét, ami arra ösztönzi a weboldal tulajdonosokat, hogy magasabb minőségű, jól strukturált és releváns tartalmat hozzanak létre.
Az AI technológia előretörése lehetővé teszi az automatizált SEO elemzések végrehajtását, azaz a weboldalak SEO teljesítményének monitorozását és optimalizálását valós időben. Ez a technológiai fejlődés arra is lehetőséget ad, hogy a SEO szakemberek új stratégiákat alkalmazzanak, például a felhasználói viselkedés mélyebb elemzésére támaszkodva még inkább személyre szabottabb tartalmat készítsenek. Az AI növekvő használata a SEO-ban azt jelenti, hogy a jövőbeli stratégiák egyre inkább az adatvezérelt döntéshozatalra és a gépi tanulás által támogatott elemzésekre épülnek.
Következtetések – a SEO jövője és leendő szakértőinek útja
A SEO szakembereknek naprakészeknek kell maradniuk, és alkalmazkodniuk kell a digitális világ folyamatos változásaihoz. Ez magában foglalja az új technológiák, például a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás megértését és alkalmazását a SEO stratégiákban. Fontos, hogy a tartalom minőségére és relevanciájára is nagy hangsúlyt fektessenek, mivel ezek a tényezők kulcsfontosságúak a keresőmotorok rangsorolásában. A jövőbeli siker érdekében tehát a folyamatos tanulás és fejlődés elengedhetetlen.
Forrás: https://www.whitepress.com/hu/seo-content-marketing-report
Q & A
- Lesz-e SEO 10 év múlva?
- Sajnos nem vagyunk jövendőmondók, viszont erősen bizakodók igen! A SEO (erősen) valószínűleg 10 év múlva is létezni fog, mivel a keresőmotorok továbbra is kulcsszerepet játszanak az internetes információkeresésben, de a SEO módszerei és eszközei várhatóan jelentősen átalakulnak majd a technológiai fejlődés, például a mesterséges intelligencia és a hangalapú keresés elterjedése miatt.
- Mi lesz a SEO jövője 2030-ban?
- A SEO 2030-ban várhatóan tovább fejlődik, integrálva a mesterséges intelligenciát, a hangalapú keresést, és a személyre szabott keresési eredményeket, miközben a felhasználói élmény és az adatvédelem is kulcsszerepet kap.
- Lényeges a SEO 2024-ben?
- Igen, a SEO 2024-ben továbbra is lényeges, mivel a keresőmotorok rangsorolása és az organikus forgalom továbbra is alapvető szerepet játszik a weboldalak online láthatóságában és a vállalkozások sikerében.
- A SEO még mindig jó karrierlehetőségnek számít?
- Abszolút!
- Meddig tart a SEO?
- A SEO egy folyamatos folyamat, amely soha nem ér véget, mivel a keresőmotorok algoritmusai és az online verseny folyamatosan változik. Ahhoz, hogy egy weboldal hosszú távon jól szerepeljen a keresési találatokban, folyamatosan optimalizálni kell a tartalmat, figyelni az új trendeket, és alkalmazkodni az új keresőmotoros irányelvekhez. Tehát a SEO az mindenképpen egy „never ending story”.