A SEO és a duplikált tartalom – A megoldás
Abban az esetben, ha tartalomlopásról van szó, és a duplikáció így keletkezett, az új weboldallal nem sok mindent lehet kezdeni, ha csak nem kérjük meg az oldal tulajdonosát, szedje le a kérdéses tartalmat. Igazából komolyabb „konkurenciát” mindez nem jelent, mert a kereső a duplikált tartalom miatt a büntetést a legfrissebb oldalnak osztja ki.
Teljes büntetésben részesülhet az egész weboldal vagy csak a kérdéses tartalmi rész.
A weboldalon belül felmerülő duplikációt lehetőség szerint meg kell szüntetni, és a lehetőségek adva vannak. A következő lépésben pedig törekedni kell az egyedi szövegírásra minden esetben. A duplikáció megszüntetése, majd egy korrekt és tiszta SEO munka nyomán a weboldal kétség nélkül új erővel fog megkapaszkodni a Google találati listáján, természetesen ehhez azt is fontos megemlíteni, hogy ehhez türelem kell.
Először is meg kell szüntetni a www és a www nélküli verzió együttes használatát. A Google Webmaster Tools segítségével is meg lehet adni a keresőnek, hogy melyik verziót használjuk, de htaccess redirect 301-es átirányítással is el lehet kerülni a duplikációt.
Amennyiben úgy működik az oldalunk, hogy mindenképp létre hoz duplikált tartalmakat, akkor ezeket el kell látni a rel= „canonical” tag-el ami jelzi a Google-nek a duplikált tartalom eredeti verzióját.
A változó paraméterekkel dolgozó dinamikus weboldalaknál érdemes cookie-kat használni inkább, így a session azonosítókat sem kell az URL-ben kódolni.
A bő, releváns és minőségi tartalmat nem győzzük eléggé hangsúlyozni, ha weboldal készítésről van szó, rá kell ébredni, hogy az egy-két mondatos, kulcsszó halmozós oldalak ideje lejárt.
A weboldalak belső linkjei között is érdemes folyamatos felülvizsgálatot tartani, hogy biztosan mindig ugyanúgy hivatkozzunk egy oldalra, nehogy ebből is duplikáció legyen, amiről sokáig nincs is tudomása a weboldal tulajdonosnak.
Megtörténhet, hogy több weboldalt is üzemeltetnénk ugyanazokkal a termékekkel, ehhez viszont szükség van arra, hogy a tartalmi részeket, a meta tag-eket, címsorokat teljes egészében átírjuk.
A termékleírások egyediségének kérdésében előző cikkünkben idéztük John Mueller Google munkatárs álláspontját, ám mivel a kijelentés csupán néhány hete hangzott el, így még konkrét tapasztalatunk nincs ezzel kapcsolatban. Bár tény és való, hogy a SEO munkát nagyban megkönnyítené a termékleírások duplikációs jellegének figyelmen kívül hagyása a kereső részéről.
Az egész weboldalra legyen jellemző, de az értékes tartalmat mindenképp szép URL-eken helyezzük el, a Google sokkal jobban értékeli ezeket, a dinamikusan generált és nehezen megjegyezhető URL-ekkel ellentétben.
Amennyiben tartalomkezelő rendszert (CMS-t) használunk, fontos tisztában lenni azzal, hogy ennek nem szakszerű használata okozhat-e duplikációt, érdemes előbb tanulmányozni a rendszert, vagy hozzáértőre bízni.
A legtöbb duplikációra van tehát megoldás, csupán szakszerű kezelés kérdése, hogy a weboldal teljes mértékben „Google kompatibilis” legyen, és teljes körű SEO folyamatokkal megtámogatva egy sikeres weboldallá fejlődjön.