A „láthatóság” optimalizálása
Avagy néhány SEO lépés, hétköznapi nyelven
Számtalan kifejezéssel, fogalommal találkozhatunk az online marketing világában, amivel azonban most röviden foglalkozni fogunk, az a keresőoptimalizálás, azaz SEO (Search Engine Optimization) névre hallgató online marketing néhány alapvető és hatékony lépése.
Ezen belül is dióhéjban pár olyan szegmensét tárgyaljuk a SEO-nak, amely az évek során bizonyított, és amely tevékenység igénybe vételével, alkalmazásával, egy jól felépített webáruház, nemcsak az organikus találati lista előkelő helyét foglalhatja el hosszútávon, hanem jelentős forgalom/látogató növekedéssel is számolhat.
Az egyik alapvető és lényeges mozzanata a keresőoptimalizálásnak az „ütős” kulcsszavak megtalálása, olyan leleményes short tail vagy long tail szavak, kifejezések formájában, amelyeket annyira izgalmasnak, lenyűgözőnek talál a keresőmotor, hogy jelentős mennyiségű forgalmat „kalauzol” az oldalunkra.
Továbbá a minőségi tartalommarketing, ami
- kéz a kézben jár a keresőoptimalizálással, a SEO-t támogatja (növeli a látogatottságot, a forgalmat)
- igényes szövegként tájékoztat, megoldást kínál, vonzza a figyelmet, közvetlenül a célközönséget szólítja meg
- a tájékoztatásról és nem a direkt eladásról szól
- a felhasználónak olyan értéket kínál, ami pozitív hatással van az életére
- odafigyel a vizuális tartalomra
Fontos azt megérteni, hogy a tartalommarketing, nem egy azonnal megtérülő és egyszeri tevékenység, hanem hosszú távú, rendszeres, következetes munka, éppen ezért szélesebb aspektusból érdemes tekinteni rá.
Nagyon fontos része a keresőoptimalizálásnak a linképítés, ami webes hivatkozást biztosít a cél- (érkezési), más néven a landing oldalnak, és minél több a minőségi link annál nagyobb a valószínűsége, hogy egy adott weboldal előrébb kerül a természeti találati listán és sok látogatót szerez. Azonban minőségi tartalom hiányában nem elengedőek a jó linkek, fontos, hogy a honlap színvonalas mondanivalót, üzenetet tartalmazzon, ami kellőképpen támogatja a rá utaló linket.
Epilógus
A keresőoptimalizálás kitartó, alapos, figyelmes munkát, valamint folyamatos odafigyelést igényel, és az esetek többségében a kívánt eredmény csak hónapok múlva jelentkezik. Ugyanis a SEO nem egy egzakt „tudomány”, hanem számos tényező befolyásolja, mint a versenytársak száma a piacon, mekkora a konkurencia az adott kifejezésre, és nem utolsó sorban, hogy a hasonló, „vetélytárs” oldalak mennyi időt és pénzt fektetnek be a saját honlapjuk optimalizálására.
Még nem kezdted el saját weboldalad optimalizálását? Nem kell mást tenned, mint válogatni ajánlataink között! Most akár pénz visszafizetési garanciával is!