A Google kulcsszótervező eszköz (Keyword Planner)
Előnyei és hátrányai
Kulcsszókutatásra nemcsak a keresőoptimalizálás során van szükség, bár tény, hogy a SEO egyik legfontosabb mozzanata. Már a weblap megtervezése során is jelentős szerepe van. Főleg akkor, ha webáruházat szeretnénk készíteni. Ez a folyamat ugyanis segít abban, hogy megfelelő kategória neveket válasszunk a webáruház (vagy bármilyen más honlap) megtervezése során.
A kezdő webáruház tulajdonosok ezt gyakran figyelmen kívül hagyják, és ilyenkor történik meg az, hogy a SEO szakemberek kérésére át kell alakítani az egész oldalt, hogy az használható legyen. Az interneten számos kulcsszókutató/kulcsszótervező eszközt találhatunk, melyeknek többsége részben vagy teljesen ingyenesen használható. A részben ingyenesen használható eszközök új ötletek generálására képesek, de nem feltétlen adják meg a havi keresési számokat is.
Másik nagy hátrányuk, hogy többnyire csak egy kulcsszót lehet megadni, amelyből az eszköz pár száz másikat generál. Ezzel szemben a Google kulcsszótervező eszközének maximum 10 szót adhatunk meg egyszerre, és ebből akár háromezer új kulcsszót is képes generálni. Persze ebben lesz rengeteg olyan kifejezés is, ami nem releváns a számunkra. De nagyon sok hasznos ötlettel is gazdagodhatunk.
A másik nagy előnye a Google kulcsszótervező eszközének, hogy nemcsak a havi keresési számokat adja meg, hanem arra is utal, hogy mekkora a verseny az adott kifejezésre.
Csak utal rá, ugyanis konkrét számok helyett csupán annyit árul el nekünk, hogy kicsi, közepes vagy éppen nagy a verseny a keresett kulcsszóra. De kiindulási alapnak ez is megteszi.
Más programok segítségével ugyanis kideríthetjük a pontos számokat is, ha kíváncsiak vagyunk rá. Ugyanakkor nem csak egy átlag keresési számot kapunk, hanem havi lebontásban megadja az eszköz, hogy az elmúlt évben hogyan változott a keresés az adott kulcsszóra. Ez főleg akkor fontos, ha szezonális termékeket árulunk a webáruházban. Így előre eltervezhetjük, hogy mely hónapokban mely termékeket érdemes előtérbe helyezni.
Persze mint mindennek, a Google kulcsszótervezőnek is megvannak a hátrányai is. Pár hónapja még nem volt korlátozva a megadható kulcsszavak száma.
Így akár 30-40 darab kulcsszót is be lehetett táplálni. Igaz akkor csak maximum 700-800 új ötletet adott eredményül. A mostani háromezernél is több javasolt kifejezésben több hasznos ötletet találhatunk, igaz ezért jobban is meg kell dolgozni, míg átválogatjuk az egészet.
Fontos tudni, hogy a Google kulcsszótervező nem teljesen ingyenes. Ugyanis ahhoz, hogy használni tudjuk ezt az eszközt, rendelkeznünk kell egy olyan Adwords fiókkal, amelyben aktív kampány zajlik, tehát pénzköltés történik. Működő webáruházak esetén ez nem jelenthet gondot, hiszen amúgy sem árt Adwords kampánnyal támogatni az éppen induló online boltot.
A klucsszótervező eszköz a későbbiekben is hasznos segítség lesz, nemcsak a webáruház megtervezése során. A SEO munkák nagy része ugyanis azzal kezdődik, hogy megvizsgáljuk, melyek azok a kifejezések, kulcsszavak egy-egy webáruház esetén, amelyek több látogatót, ezáltal nagyobb nyereséget biztosíthatnak az üzletnek.
Néhány ingyenes kulcsszótervező eszköz, ami segíthet neked is: UberSuggest, Keyword.io, KeywordShitter!
Ha bármi másban profi megoldást keresel, írj nekünk!
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!