A Google Ads szakértő szerepe az online marketing világában

Az elmúlt években jól megfigyelhető módon felgyorsult az online marketing piac átalakulásának folyamata, köszönhetően többek közt az újhullámos közösségi média felületek térhódításának és az innovatív hirdetési módszerek elterjedésének.

Egy eredményorientált vállalkozás – és weboldal – esetében ugyanakkor változatlanul a bevétel növelése a fő cél, mindössze az felhasználható eszközök száma sokszorozódott meg. Ennek hatására ma már nehezebb megtalálni a megfelelő stratégiát, mint valaha és még egy több évtizedes tapasztalattal rendelkező online marketing ügynökség esetében is rendre ez jelenti a legnagyobb kihívást.

A figyelemfelkeltő célzatú, rövid videós tartalmak mellett a vírusmarketing is egyre gyakrabban fellelhető a cégek repertoárjában, ám a biztos alapot még mindig a PPC kampányok jelentik és ez valószínűsíthetően a távoli jövőben sem fog gyökeresen megváltozni.

Nem véletlen, hogy a Google Ads uralja a piacot

PPC hirdetések tekintetében számtalan alternatíva áll a rendelkezésünkre, akár hazai, vagy épp külföldi érdeklődőket szeretnénk elérni. Ezek mind felépítésüket, mind pedig a használhatóságot illetően jelentősen eltérhetnek, ám egy dolog közös bennük, mégpedig az, hogy nem rendelkeznek azzal a háttérrel, ami a Google Ads (régen Adwords néven futó) hirdetési rendszerének sikerét biztosítja.

A keresési találatok pontosságát biztosító, összetett algoritmusokat ugyanis a hirdetések esetében is alkalmazzák, a felhasználókról összegyűjtött temérdek adat pedig olyan precíz célzást tesz lehetővé, amit a konkurensek még csak megközelíteni sem tudnak.

Ennek köszönhetően kellően testreszabott kampánykezelési stratégiával kimagasló eredmények érhetők el, még olyan területeken is, ahol hatalmas a verseny.

Emiatt aztán egy Adwords szakértő bevonása kardinális jelentőségű, már a marketingstratégia felépítésének megkezdésekor.

Mit is csinál pontosan egy Google Ads szakértő?

Mikro-, kis- és középvállalkozások esetében előbb-utóbb szinte kivétel nélkül felmerül az igény arra vonatkozóan, hogy fizetett hirdetések segítségével szólítsanak meg még több érdeklődőt, ezzel is növelve a megrendelők számát, valamint a bevételt. Ám jellemzően épp a KKV-k vonatkozásában okozhat az problémát, ha a hirdetési kampányok által elköltött keret nem éri el előzetesen meghatározott célját. A Google Ads szakszerű menedzselése azonban ritkán oldható meg házon belül, legfeljebb akkor, ha van olyan munkatárs, aki az online marketing területén szerzett több éves szakmai tapasztalattal rendelkezik. Laikusként ugyanis komoly kockázata van annak, hogy nem a legmegfelelőbb eszközt vetjük be, illetve hogy hiba csúszik a finomhangolás folyamatába. Innen pedig már egyenes út vezet odáig, hogy az általunk forgalmazott szolgáltatás, vagy termék nem azokat az érdeklődőket éri el, akikből potenciális vásárlók válhatnának.

Éppen ezért fontos tökéletesen átlátnunk, mit is csinál egy Google Ads szakértő és miért az az optimális megoldás, ha már a kezdetektől fogva profikra bízzuk az online hirdetési rendszer kiépítését. A folyamat ugyanis jóval összetettebb annál, mint ahogy azt elsőre esetleg gondolnánk.

  • Az első lépés az átfogó stratégiai tervezés. Ennek során a specialista a megrendelővel szorosan együttműködve és folyamatosan konzultálva kidolgozza azokat a módszereket, amelyek tökéletes összhangban vannak az üzleti célokkal.
  • Ezt követi a minden részletre kiterjedő kulcsszókutatás. Ez a folyamat sok esetben kifejezetten időigényes, ám elengedhetetlen ahhoz, hogy a későbbiekben nyereséges Google Ads hirdetéseket futtathassunk. A közös munka során ennél a kulcsfontosságú lépésnél folyamatos egyeztetés szükséges, hiszen tapasztalatunk alapján a precízen összeállított kulcsszólisták alapvetően befolyásolják egy-egy hirdetés későbbi hatékonyságát.
  • Ezután következhet a fiók felépítése, illetve a Google Ads hirdetések összeállítása. Ez utóbbi magában foglalja a szövegezések, valamint a látványelemek megtervezését, majd az egységek finomhangolását, beleértve a teljesítményadatokon alapuló optimalizálást is.

Az eredményes Google Ads kampánykezelés titka: a folyamatos felügyelet

A fentebb felvázolt folyamat hellyel-közzel egy egyszeri kivitelezést igénylő feladat, így hát joggal merülhet fel a kérdés, vajon hosszú távon is szakértőt igényel-e az Adwords kampánykezelés.

A válasz egyszerű, hiszen valójában a hirdetéskezelés csak az indulás után, az első adatok beérkezésével kezdődik meg igazán.

A Google Ads, valamint a Google Analytics fiók összekapcsolását követően naprakész információk alapján vizsgálható a konverziók száma, az átkattintási arány és a cselekvés alapú árazás alakulása is.

Folyamatos összehasonlító elemzések segítségével kiszűrhetők a jobban teljesítő hirdetésszövegek, leírások és címsorok is, ez pedig lehetőséget biztosít a marketingstratégia következetes finomhangolására és a hatékonyság növelésére, ami egyben a költségek csökkentését is eredményezheti. Ezért aztán Google Ads szakértőként arra is nagy figyelmet kell fordítani, hogy az egyes kampányokat úgy strukturáljuk, hogy azoknak akár kisebb alegységei is könnyedén módosíthatók legyenek utólag is.

Ezért fontos, hogy minősített Google Ads szakértővel dolgozzunk

Gyakorta felmerülő érv, hogy egy Google Shopping, vagy épp egy teljesítménymaximalizáló (PMax) kampány akár pár kattintással is elindítható, ezzel pedig megspórolható a Google Ads szakértői díj, az így felszabadult összeget pedig akár el is lehet hirdetni.

Nagyon fontos azonban szem előtt tartanunk, hogy egy Google Ads szakértő átfogó ismeretanyaggal rendelkezik és pontosan tisztában van azzal, hogy a hosszú távú sikerhez éppúgy nélkülözhetetlen a célközönség viselkedésének folytonos nyomon követése, ahogy sok esetben a hirdetésszövegek dinamikus módosítása is szükséges az eredményes Google Ads hirdetésekhez.

Természetesen csábító a hivatalos Google partner által elérhető magasabb értékű Google Adwords kupon is, ám a minősítés ezen jóval túlmutat. Ez egyfajta garancia arra, hogy kellő optimalizálást követően a várt eredményeket érhetjük el a Google Ads-szel és hogy a hirdetéseink felügyeletét szakmailag tökéletesen felkészült specialisták látják el.

Fektessünk nagy hangsúlyt a keresőoptimalizálás kérdésére is

Cégvezetőként, egyéni vállalkozóként a marketingstratégia kapcsán az egyik legnagyobb dilemmát gyakorta az jelenti, hogy inkább a hirdetést részesítsük előnyben, vagy netán a weboldalunk optimalizálása és a megfelelő SEO eszközök alkalmazásával a Google keresőben elfoglalt pozíciónkra helyezzük a fókuszt.

Annak eldöntése, hogy melyik módszer a hatékonyabb, még marketinges szemmel sem egyszerű, hiszen több tényező együttes vizsgálatát igényli. Elemezni kell a járulékos költségeket, hogy mennyire hosszú távra tervezünk, és persze az sem mindegy, azonnali eredményekre van-e szükségünk (például egy ünnepi időszakra készülve), esetleg van elegendő idő felépíteni a SEO stratégiánkat és kizárólag arra hagyatkozni.

A legtöbb esetben azonban a leghatékonyabb megoldást a két módszer együttes alkalmazása jelenti. Ráadásul egy olyan Google partner ügynökség esetében, amelyik a hirdetés kampányok kezelésében és a keresőoptimalizálásban is kimagasló tapasztalattal rendelkezik, egy kézben lehet cégünk teljes marketingstratégiájának felügyelete, ami a hatékonyság szempontjából egy óriási előnyt jelent.