A Facebook fizetett hirdetés
A Facebook fizetett hirdetés
Facebook PPC-nek nevezik a legtöbben, (PPC=Pay Per Click, vagyis kattintásonkénti fizetés), ez azonban már nem igazán helytálló, mert a Facebook már nem kattintásonként, hanem eseményenként számolja az árat. Tehát konverziónként, oldalkedvelésenként, videó megtekintésenként, stb.
A Facebook fizetett hirdetések mindenki számára elérhetőek. Mégpedig itt:
Tehát az accountunkba belépve a bal menüsorban a „Hirdetéskezelő”-re kattintva már el is kezdhetjük létrehozni első Facebook fizetett hirdetésünket. Ha hosszabb távon gondolkodunk, érdemes egy hirdetési fiókot is létrehozni, amit innen tehetünk meg:
Facebookon többféle hirdetési lehetőség áll rendelkezésünkre, konkrétan (és az érthetőség kedvéért magyarul):
Vagyis a kampányokat céljaink alapján hozzuk létre. Ha valamelyik kampánytípus nem lenne egyértelmű, csak az adott kampánytípus fölé visszük az egeret, és kapunk egy rövid leírást, de megnézhetjük a „Súgót” is, amit könnyen elérhetünk a jobb felső sarokból.
Mint láthatjuk, elég sokféle lehetőséget kínál nekünk ez a rendszer. Persze vannak olyan kampánytípusok, amik valamilyen előkészületet feltételeznek, például „Webhelyen elért konverziók számának növelése” esetén illik beilleszteni előzőleg a konverziós követőkódot az oldalunkba. (tracking pixel). Miután kiválasztottuk a kampány típusát, meg kell adnunk a következő szint adatait, vagyis a hirdetéssorozat (AdsSet) beállításait. Itt adhatjuk meg a célzásainkat (ezt itt most hosszú lenne felsorolni, de érdemes utána olvasni, mert ez a Facebook hirdetés egyik lelke és motorja. Rengeteg célzási lehetőség létezik ugyanis, és érdemes tesztelgetni őket, hogy melyik, hogy válik be vállalkozásunk számára.
Itt adjuk meg az ütemezést és a költségkeretet is, élettartam, vagy napi költségkeret formájában, valamint, ha szeretnénk, akkor beállíthatunk licitet is, de ezt nem muszáj, a Facebook licitál helyettünk, ha nem állítunk be semmit. Az elnevezésnél érdemes olyan nevet adni, amit később is egyértelműen tudni fogunk, hogy mi van mögötte, én például a célzást mindig beleírom.
A harmadik, vagyis a végső lépés a hirdetés kreatív tartalmának létrehozása. Itt adhatjuk meg a hirdetéshez használandó képet (mielőtt belevágunk érdemes megnézni, hogy az általunk létrehozni kívánt kampánytípushoz mi a javasolt képméret), illetve a szövegeket. A főcím 25, a szöveg 90 és a hírfolyam leírás 200 karakter lehet, tehát azzal számolhatunk, hogy meglehetősen kevés helyünk van, hogy ütős és figyelemfelkeltő szövegeket írjunk.
Egy cikkben sajnos nem lehet mindent leírni, ezért azt javaslom, hogy olvasgassunk. De minden olvasgatásnál többet ér, ha egyszerűen kipróbáljuk a rendszert. Magam is így kezdtem, csináltam egy teszt fiókot és elkezdtem nézegetni, mi hogy és hol van, hogy működik. Persze nem indítottam el a hirdetéseket, de létrehoztam párat, hogy megnézzem, hogyan működik a rendszer, kipróbáltam a Power Editort, a Facebook saját hirdetésszerkesztő rendszerét, megnéztem a célközönségek elemzési adatait, itt a célzási lehetőségeket és azok statisztikáit, stb.
Szóval ne habozzunk, ha érdekel a téma, kezdjük el csinálni és hozzuk létre első Facebook fizetett hirdetésünket, még ha csak teszt és tanulási célból is.
Olvasd el Facebook hirdetés cikkünket is!
Amennyiben szeretné profikra bízni a Facebook kampány elkészítését, akkor kérjen tőlünk ajánlatot!