SEO stratégia – 8 tipp, ami segíti a forgalomgenerálást
….és javítja a rangsorolási tényezőket
Ebben a bejegyzésünkben megvitatjuk, hogy 2024-ben milyen szempontok maradnak fontosak a keresőoptimalizálásban, illetve összegyűjtöttük azokat a lényeges információkat is, amelyeknek segítségével egy hatékony SEO stratégia dolgozható ki.
Cél tekintetében nincs új a nap alatt:
Növelni webhelyünk forgalmát, illetve javítani a rangsorolási tényezőket, hogy előrébb kerüljön az oldal a kereső (leginkább Google) természetes találati oldalain.
2024-ban is fontos marad a SEO
A pandémia alatt nemcsak a felhasználók, hanem a szolgáltatók, cégek is igyekeztek átállni az online értékesítésre, emiatt még nagyobb lett a verseny a látogatókért, vásárlókért és felhasználókért egyaránt. 2024-ben viszont megjelent a mesterséges intelligencia, ami alapjaiban forgatta el az online kereskedelmet és természetesen a SEO-ra is nagy hatása volt.
Tegyük tisztába, a SEO alapvetően abban segíti az online vállalkozásokat, hogy a különféle tartalmi, technikai és felhasználóbarát megoldásokkal jobbá tegye az adott webhelyet, hogy nagyobb legyen az oldal forgalma, mely alapvetően segíti a profit-növekedést.
Épp emiatt továbbra is fontosak a megfelelő kulcsszavak használata a webhelyen lévő szöveges tartalmakban, a jelenlegi technikai innovációk beépítése a weboldalba, illetve a linképítés, valamint a felhasználó-központú hozzáállás, hiszen a weboldal
nem a Google-nek, hanem a látogatóknak kell megfelelnie.
Nem nagyon változik 2024-ben a klasszikus SEO stratégia
Kulcsszókutatás és – optimalizálás
A kulcsszavak olyan kifejezések, amelyekre gyakran keresnek a felhasználók, amikor a Google segítségével szeretnének valamit megtalálni az interneten. Fontos, hogy egy weboldalon szerepeljenek azok a kifejezések, amelyek tökéletesen leírják annak tartalmát.
Mivel eléggé telített már a piac, így nem szabad csak néhány, a sokak által használt kulcsszóval dolgozni, helyette érdemesebb szinonimákat alkalmazni, illetve fontos, hogy a szöveg tartalmazzon olyan kifejezéseket is, amelyek gyakran előfordulnak az általános beszélgetésekben is. Fontos, hogy a Google lássa, hogy az adott weboldal a téma szakértője és ehhez tág megközelítésre van szükség a kulcsszavak kapcsán is. Továbbra is kerülendő a kulcsszavak felesleges halmozása. Inkább a természetes, könnyen olvasható tartalmak szerezhetnek jobb pozíciót, persze a megfelelő egyedi SEO stratégiával kiegészítve az adott tartalmat.
Meta – és mikroadatok (Schema)
Úgy érdemes tekinteni a metaadatokra, mint a bolti kirakatra. A weboldal meta címe és meta leírása látszik a keresőben, amikor például a Google kiadja a találatokat. Minél több metaadatot adunk meg, annál több információt látnak majd a felhasználók a keresőben a weboldalról.
Jó példa a mikroadatokra (Schema) egy receptes oldal, ahol látni lehet a receptről készült képet, a hozzávalókat, illetve az emberek értékeléseit (sárga kiscsillagok) a receptről.
Fontos emiatt, hogy használjuk ki a kódokban rejlő lehetőségeket is, hiszen így még több információt tudunk a felhasználó elé tenni, amikor meglátja a keresőben a weboldalunkat.
Visszamutató linkek (backlinkek), linképítés
A visszamutató linkek olyan hivatkozások, amelyek nem a webhelyen szerepelnek, hanem egy másik, külsős oldalon. Többféle módszer is létezik arra, hogy külsős linkeket tudjon szerezni egy weboldal.
Íme néhány jól bevált praktika:
- Vendég-blogbejegyzés írása.
- PR cikkek írása más, de releváns témájú portálokra, online magazinokba.
- Őszinte beszámolók, teszteredmények írása.
- Érdekes kutatási eredmények részletezése.
- Figyelemfelkeltő cikkek írása a weboldalon lévő blogba (videókkal, infográfokkal, képekkel teletűzdelve), amelyeket később megosztanak egymással a felhasználók – ha tényleg jól sikerült az írás.
- Partneri kapcsolatok kialakítása más cégekkel – együttműködés.
10 db Prémium cikk
3000 karakter hosszú, egyedi leírást tartalmazó szöveg, egyedi anchor szöveg az összes linknek, ami tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amiket kérnek:
- csak DA10 és DA19 közötti
- .hu végződésű oldalak
Határidő: 1 hónap
40 db Prémium cikk
3000 karakter hosszú, egyedi leírást tartalmazó szöveg, egyedi anchor szöveg az összes linknek, ami tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amiket kérnek:
- csak DA10 és DA19 közötti
- .hu végződésű oldalak
A kért kulcsszavak helyezésvizsgálata az oldalon, kulcsszókutatás a megadott kulcsszavak alapján, és a linképítés megtervezése, négy hónapon keresztül.
Határidő: 4 hónap
Google keresőoptimalizálás tippek: technikai SEO
Itt főként a weboldal kódjával kapcsolatos dolgokra érdemes figyelni. Például:
- PC-n, laptopon, tableten és mobilon is maximális felhasználói élményt nyújt a weboldal. (reszponzív design)
- A dizájn könnyen érthető, egyszerű a navigáció az aloldalak között.
- Gyors az oldalbetöltés, nem csúszik szét a weboldal, amikor a felhasználó rákattint valamire, interakcióba lép a weboldallal.
- Gördülékeny a vásárlási folyamat, nincsenek felugró ablakok, illetve más, az oldal felhasználását akadályozó elemek.
SEO mutatók
A weboldallal kapcsolatos SEO mutatók mérésére szolgáló platform, mint például a Google Analytics, a SEO eszközök egyik legnépszerűbbike, elengedhetetlen ahhoz, hogy megtudjuk, hogy a SEO stratégia során kidolgozott terv eléri-e a célját, azaz sikerül-e több felhasználót vonzani a webhelyre.
A profi SEO szakértők sosem dőlnek hátra egy optimalizálás után, hiszen folyamatos monitoringra van szükség ahhoz, hogy az adott weboldal mindig a toppon legyen a releváns kulcsszavakra.
8 tipp, amivel hosszú távú forgalomnövekedést lehet elérni a keresőoptimalizálás segítségével
- A minőségi tartalomnak továbbra is kulcsszerepe lesz
Fontos, hogy ne a keresőknek írjunk tartalmat, hanem a felhasználóknak. Ne írjuk tele a weboldalunkat semmitmondó szövegekkel csak azért, mert a sok szöveg segíti a keresőket abban, hogy megértsék, hogy mi van az oldalon.
2024 márciusában a Google egy óriási algoritmus frissítést jelentett be, ami többek között a minőségi tartalmat is figyeli. Ez komoly átrendeződéseket hozott a helyezésekben. A mesterséges intelligenciával megírt szövegek esetén nagy volt a lemorzsolódás. Olvasd el erről az algoritmus frissítésről írt korábbi cikkünket!
Tehát az a fontos, hogy igyekezzünk egyedi és szórakoztató tartalmakat írni, amelyek ha jól sikerülnek még elősegíthetik az organikus linképítést is.
- Okosan használjuk a kulcsszavakat
Szerencsére a legtöbb SEO szakembernek már a kisujjában van az, hogy milyen kulcsszavaknak vagy kifejezéseknek érdemes szerepelnie egy weboldal címében, leírásában vagy akár a menüpontjaiban, így talán nem kell ezt a témát olyan nagyon részletezni.
A lényeg csak annyi, hogy a fontosabb kifejezések mindig láthatóak legyenek mind a felhasználók, mind a kereső számára.
- Fókuszáljunk a felhasználói élmény javítására
Mind a mai napig találkozunk olyan weboldalakkal, ahol a téma nem egyezik a weboldal színsémájával (barkács oldal lila vagy rózsaszín színben..), lehetetlen használni a weboldalt mobilon, üres linkre futunk egy promócióban, de az sem ritka, hogy eltakarják az elemek egymást és szinte átláthatatlan és használhatatlan lesz a weboldal.
2024-ben garantáltan a felhasználói élmény javítása lesz a SEO középpontjában, így mindenképpen érdemes elegendő időt és energiát szánni arra, hogy a weboldal maximálisan felhasználóbarát kialakítással rendelkezzen. Ha erről részletesen szeretnél még olvasni, ajánljuk a témában a holisztikus SEO kapcsán született cikkünket.
- A linképítésnél továbbra is a minőség, nem pedig a mennyiség számít
Ma már nem szabad bugyuta linkgyűjtő-oldalakra kitenni a vállalat webcímét, hiszen egyrészt senki sem nézi ezeket (a Google úgyis jobban tudja), másrészt az így kitett linkek értéke egyenlő a nullával.
Bízzuk a linképítést profi SEO-SEM csapatra, hiszen ők szoros kapcsolatot ápolnak a legtöbb regionális vagy országos online portállal, amelyekn
ek így a releváns rovataiban tudják megjeleníteni a szakemberek a PR cikkeket – amelyek a backlinkeket tartalmazzák.
- Kódba rejtett gyöngyszemek
A Rich Snippets, a Schema és a különféle metaadatok óriásit tudnak dobni egy weboldal megjelenésén, amikor meglátja a felhasználó a vállalat weboldalát a keresőben.
Ahogy fentebb is említettük, ezek olyan részletek a weboldal kódjában, amelyek extra információt tudnak megjeleníteni a weboldal témájával kapcsolatban. Minél több extra információt lát a felhasználó a keresőben, annál nagyobb az esélye, hogy a mi webhelyünket választja majd.
- A weboldal gyorsasága fontosabb, mint bármi más tényező
Kevesen tudják, de a legtöbb felhasználónak 3 másodperc rengeteg idő, hogy megvárja, míg betölt egy oldal. Fontos emiatt, hogy igyekezzünk az oldalbetöltéseket 1-2 másodpercre optimalizálni.
Mindig akkora képet töltsünk be a felhasználónak, amely a legoptimálisabb a készülékéhez. Távolítsunk el minden olyan elemet a weboldalról, amely lassítja az oldalbetöltést (felugró ablakok, promóciós futószalagok, vetítőképek, stb.).
- Figyeljük a Google algoritmus frissítéseket
Ezt nyilván nem a weboldal tulajdonosa teszi meg, hanem a SEO szakember, aki a weboldal keresőoptimalizálásával foglalkozik. Mindenesetre lényeges ezt is megemlíteni, hiszen a SEO tipikusan egy olyan szakma, ami majdhogynem percenként változik.
- Rendszeresen frissítsük a meglévő tartalmakat
Vannak olyan témák, amelyek az idő előrehaladtával változnak. Amennyiben fejlődött a cikk megírása óta a tudomány, a piac vagy szakterületünk, térjünk vissza a cikkre, s frissítsük az újítások szerint, hiszen a tartalom már elég felhasználót vonzott eddig a weboldalra, nem feltétlenül éri meg új cikket készíteni.
Ebben az esetben érdemes a cikk elejére kitenni a frissítés dátumát, valamint megjelölni azt is, hogy hol van a megváltozott vagy az új tartalom.
Google keresőoptimalizálás tippek – konklúzió
Ha követjük ezeket az aránylag egyszerűen betartható SEO praktikákat, Google keresőoptimalizálás tippeket, néhány hónap leforgása alatt már számokban lesz mérhető a weboldal forgalmának a növekedése, illetve a keresőben is előrelépést tapasztalhatunk a releváns kulcsszavakra.
Ne feledjük: a SEO egy hosszú távú befektetés, viszont ha sikerül maximálisan optimalizálni egy weboldalt, akkor az többszörösen visszahozza majd a befektetett pénzt.
A SEO esetében nem hirdetésekre kell folyamatosan költeni, hanem havonta minimális összeget arra, hogy a weboldal megfeleljen a jelenlegi tartalmi, technikai és felhasználóbarát kialakítással kapcsolatos elvárásoknak.
Ha keresőoptimalizálásban, PPC hirdetésben vagy villámgyors WordPress weboldal készítésben segíthetünk, kattints a legszimpatikusabb zöld gombra!
Mi a SEO
- Mit jelent a SEO? Keresőoptimalizálás alapok mindenkinek
- Klaszterezés technika – modern SEO stratégia
- Silo technika – kulcsfontosságú SEO stratégia
- Keresőoptimalizálás (SEO), Google SEO stratégia – avagy hogyan lássunk bele a Google algoritmus “fejébe”
- Keresőoptimalizálás, avagy hogyan tovább?
- Keresőoptimalizálás lépésről lépésre – SEO optimalizálás profin