20 kevésbé ismert statisztikai adat a Facebookról (2020)
Megvetjük. Olykor gyűlöljük. Ágálunk ellene. Hidegen hagy, vagy épp szenvedélyesen használjuk, a legapróbb mozzanatunkat is megosztva vele és az ismerőseinkkel.
A tényeket viszont nem tudjuk letagadni, a Facebook a személyes érintettségen túl, egy folyamatosan fejlődő marketing platform és kommunikációs csatorna, különös tekintettel a legfrissebb hírekre.
A legfrissebb statisztikákat 2020. január 29-én tette közé a Facebook, aminek ismerete nagyban segít megérteni működését, ezzel pedig növelhetjük a Facebook hirdetésekbe invesztált befektetés megtérülését (röviden: ROI-t), amennyiben következetesen értékesítési csatornaként tekintünk a Facebookra.
Vegyük sorra az adatokat a 2019. év negyedik negyedévéről:
- 2019 decemberéig világszerte 2,50 milliárd havi aktív felhasználó, 8%-al több az előző évhez képest.
- Naponta átlagosan 1,66 milliárd ember jelentkezik be a platformra, mindez 9%-os növekedést jelentett az előző év azonos időszakához képest. Összességében a Facebook közönségének 66%-át tekinthetjük napi aktív felhasználónak, szemben a havi aktív felhasználói értékkel.
- A mobilhirdetésekből származó bevételek 2019 harmadik negyedévi hirdetési bevételeinek a 94%-át tették ki, ez 23%-os növekedést jelent az előző évhez képest, ami egyértelműen megmutatja a mobilforgalom drámai növekedését.
- 1,74 milliárd aktív mobilfelhasználó.
- A Facebook felhasználók csupán 4%-a jelentkezik be asztali eszközről.
- Napi átlagosan 10 millióan használják a Tetszik és a Megosztás gombokat.
- Európában 307 milliós a felhasználói tábora.
- A felhasználók 29,7%-a a 25-34 éves korosztály.
- Másodpercenként 5 új Facebook profilt hoznak létre.
- A legnagyobb forgalom a hét közepén 13 és 15 óra között zajlik.
- Csütörtökön és pénteken 18%-al nagyobb az aktivitás.
- 83 millió hamis profilt hoztak létre a Facebookon, bár ezekre a profilokra nem lehet egyértelműen ráhúzni, hogy hamisak, többségüket akár tesztelés céljából is létrehozhatták.
- Naponta 300 millió fotót töltenek fel a Facebookra.
- A felhasználók egy alkalommal átlagosan 20 percet töltenek el a Facebookon, míg naponta átlagosan 58,5 percet szánnak a legnépszerűbb közösségi platformra.
- Percenként: 510 ezer hozzászólást, 293 ezer állapotfrissítést, 136 ezer képet tesznek közé a felhasználók.
- A 18-24 éves felhasználók 50%-a közvetlenül ébredés után belép a Facebookra.
- A marketing szakemberek 42%-a gondolja fontosnak a Facebook platformot üzleti vállalkozásuk számára.
- Több mint 80 millió kisvállalkozás van jelen a Facebookon a világ minden tájáról a Facebook Oldal segítségével.
- A vállalkozások 81%-a szívesen oszt meg videót a Facebookon, ez meghaladja a kifejezetten videómegosztásra épített platformok népszerűségét is, mint a YouTube vagy az Instagram.
- Egy 2019-es felmérés szerint az USA-ban 10 emberből 7 Facebook felhasználó
Sokan, sokszor kiáltanák legszívesebben halottnak a Facebookot, azonban a tények teljesen mást mutatnak, továbbra is legyőzhetetlennek tűnik, egy 2018-as statisztika szerint az internetfelhasználók 60,6%-át eléri.
Vezető szerepét elsősorban annak köszönheti a többi közösségi média platformmal ellentétben (Snapchat, Twitter), hogy számos szolgáltatáscsomagot kínál egy helyen, alkalmazkodik a felhasználók igényeihez, cserébe a felhasználók az alkalmazáson belül követik a hírcsatornákat, játszanak, kapcsolatot építenek, és nem utolsó sorban sok ember számára a Facebook használata egyben életmód is.
Kipróbálnád a Facebook hirdetés világát?
Ha úgy érzed megkeresnél minket:
Inkább írok!